تیتر امروز

سردار علایی: نابودی اسرائیل حتمی است، چون امام (ره) فرمودند
گزارش اختصاصی دیدارنیوز از مراسم چهل و چهارمین سالگرد شهادت محمد منتظرالقائم

سردار علایی: نابودی اسرائیل حتمی است، چون امام (ره) فرمودند

سردار حسین علایی در مراسم چهل و چهارمین سالگرد شهادت محمد منتظرالقائم ضمن بیان روایت خود از عملیات آمریکایی طبس و نحوه به شهادت رسیدن منتظرالقائم، در دفاع از عملیات ایران علیه اسرائیل گفت: اسرائیل...
در جستجوی روزنه‌ای حدفاصل ساختار حقیقی و حقوقی
عماد بهاور، عضو شورای مرکزی نهضت آزادی ایران در تنگنای بیست و نهم

در جستجوی روزنه‌ای حدفاصل ساختار حقیقی و حقوقی

در بیست و نهمین برنامه از تنگنا و فصل سوم آن، حامد شجاعی میزبان عماد بهاور، عضو شورای مرکزی نهضت آزادی ایران است و درباره تحولات درونی این تشکل و برخی مسائل مهم فضای سیاسی گفت‌وگو کرده است.

لغو سفر پرماجرای فوتبال زنان به اردن!

تیم ملی فوتبال زنان ایران در حالی عازم سفر اردن نخواهد شد که ۲ دیدار دوستانه برابر اردن می‌توانست آخرین دیدار‌های تیم ملی زنان در سال ۲۰۲۳ باشد که حالا با لغو این ۲ مسابقه تدارکاتی، باید رقابت‌های انتخابی المپیک ۲۰۲۴ پاریس را آخرین دیدار‌های تیم ملی در سال جاری میلادی دانست.

کد خبر: ۱۵۸۹۲۴
۱۰:۴۳ - ۰۲ آذر ۱۴۰۲

لغو سفر پرماجرای فوتبال زنان به اردن

دیدارنیوز: سفر تیم ملی زنان ایران به اردن لغو شد تا رسماً کار این تیم در سال ۲۰۲۳ میلادی به پایان برسد.

فدراسیون فوتبال سیزدهم آبان‌ماه بود که خبر برگزاری ۲ دیدار تدارکاتی با تیم ملی اردن را روی خروجی سایت خود قرار دارد. بررسی‌های بیشتر نشان داد که اردنی‌ها در مسیر حضور در مسابقات قهرمانی غرب آسیا به دنبال آن هستند تا آمادگی فنی خود را محک بزنند و می‌خواهند در فیفادی ماه دسامبر برابر تیم ملی زنان ایران صف‌آرایی کنند و در این زمینه دعوت‌نامه خود را ارسال کرده‌اند که در وهله نخست، مسئولان فدراسیون فوتبال نسبت به دعوت‌نامه چراغ سبز نشان دادند.

رسانه‌های اردنی به طور ویژه خبر برگزاری دوئل تیم‌های ملی زنان ایران و اردن را پوشش دادند، اما در فاصله کمتر از یک‌ماه بعد از انتشار این خبر، نظر مسئولان فدراسیون فوتبال ایران تغییر کرد. هر چند که شفاف‌سازی لازم در زمینه عدم سفر به امان برای انجام ۲ بازی تدارکاتی با اردن از سوی مسئولان مربوطه انجام نشده، اما دلایل گوناگونی از جمله مشکلات مالی فدراسیون فوتبال در زمینه تامین منابع لازم برای سفر به اردن و یا مسائل امنیتی مطرح است. در این میان، آنچه مشخص شده است اینکه زنان فوتبال ایران عازم اردن نخواهند شد و ۲ دیدار دوستانه برابر اردن لغو شده است.

فقط و فقط یک برد در سالِ پراتفاق

مسئولان سازمان لیگ و البته مدیران و مربیان تیم‌های لیگ برتری بدون‌شک از این خبر خرسند شده‌اند؛ چرا که به دلیل حضور تیم ملی زنان ایران در مسابقات انتخابی المپیک ۲۰۲۴ پاریس، رقابت‌های لیگ برتر به درخواست کادرفنی تیم ملی با ۲ ماه تاخیر آغاز شد و وقفه دوباره در جریان برگزاری لیگ برتر می‌توانست هم فشار روی بازیکنان را بیشتر کند، هم به تیم‌ها ضربه وارد کند و هم برنامه‌ریزی سازمان لیگ را دستخوش تغییراتی نماید، اما حالا لغو سفر به اردن باعث شده تا براساس برنامه‌ریزی قبلی، مسابقات لیگ شانزدهم برگزار شود.

تیم ملی فوتبال زنان ایران در حالی عازم سفر اردن نخواهد شد که ۲ دیدار دوستانه برابر اردن می‌توانست آخرین دیدار‌های تیم ملی زنان ایران در سال ۲۰۲۳ باشد که حالا با لغو این ۲ مسابقه تدارکاتی، باید رقابت‌های انتخابی المپیک ۲۰۲۴ پاریس را آخرین دیدار‌های تیم ملی زنان ایران در سال جاری میلادی دانست. نگاهی به آمار و ارقام نشان می‌دهد که پرونده تیم ملی زنان ایران در سال ۲۰۲۳ در حالی بسته شد که شاگردان مریم آزمون نتوانستند بیش از یک برد در این سال به‌دست آورند.

زنان فوتبال ایران در اولین مسابقه‌شان در سال جدید میلادی، در دور نخست انتخابی المپیک ۲۰۲۴ پاریس به مصاف میانمار رفتند که آن مسابقه با برتری یک‌گله شاگردان آزمون به پایان رسید و آن برد به اولین و آخرین پیروزی زنان ایران در سال ۲۰۲۳ تبدیل شد؛ به‌طوری‌که شاگردان مریم آزمون بعد از آن، با تساوی ۱-۱ برابر میانمار متوقف شدند و توانستند با این تساوی به لطف پیروزی در بازی دور رفت، به دور دوم انتخابی المپیک ۲۰۲۴ پاریس صعود کنند. ۲ شکست پیاپی ۴ گله و ۲ گله برابر روسیه در ۲ دیدار تدارکاتی، ماحصل تلاش تیم ملی زنان ایران در فیفادی ماه جولای بود و بعد از آن در مرحله دوم انتخابی المپیک ۲۰۲۴ پاریس، شاگردان آزمون برابر استرالیا و فیلیپین شکست خوردند و مقابل چین‌تایپه متوقف شدند تا یک برد، ۲ تساوی و ۴ شکست در کارنامه زنان فوتبال ایران در سال ۲۰۲۳ به‌ثبت برسد. ۲ گل زده در مقابل ۱۰ گل خورده در این ۷ مسابقه در کارنامه شاگردان آزمون دیده می‌شود.

مریم آزمون، چشم به راه تصمیم فدراسیون!

مدیران سازمان لیگ برنامه مسابقات لیگ شانزدهم را در شرایطی تنظیم کرده‌اند که براساس برنامه‌ریزی انجام شده، تا پایان سال ۱۴۰۲ احتمالاً خبری از اردو‌های ملی نخواهد بود؛ به‌ویژه آنکه در کنار برگزاری مسابقات لیگ برتر، قرار است مسابقات جام حذفی هم دنبال شود. در این شرایط، به نظر می‌رسد که مریم آزمون تا پایان مدت قراردادش با تیم ملی فوتبال زنان ایران، دیگر شانس برگزاری اردو نخواهد داشت و باید امید به آن داشته باشد که بعد از تمدید قرارداد احتمالی بار دیگر روی نیمکت تیم ملی زنان ایران بنشیند.

مریم آزمون تا ۲۹ اسفندماه ۱۴۰۲ سکان‌دار تیم ملی زنان ایران است و برای بعد از آن، باید چشم‌انتظار تصمیم مسئولان فدراسیون فوتبال بماند. به نظر می‌رسد که مدیران فدراسیون و در رأس آن‌ها، مریم منظمی سرپرست نایب‌رئیسی زنان فدراسیون فوتبال به دنبال آن است تا بعد از بررسی شرایط کادرفنی فعلی و البته سرمربیان شاغل در لیگ برتر، تصمیم نهایی را درباره آینده کاری کادرفنی تیم ملی زنان بگیرد و با توجه به نتایج به‌دست آمده، تغییر و تحولات در کادرفنی دور از ذهن نیست. البته که ۳ ماه پراتفاق در لیگ برتر و جام حذفی فوتبال زنان ایران در پیش است و به نظر می‌رسد که نتایج مسابقات پیش‌رو در عرصه باشگاهی می‌تواند در مسیر آینده کاری مریم آزمون در تیم ملی هم موثر باشد و این احتمال وجود دارد که یکی از سرمربیان لیگ برتری جانشین او در کسوت سرمربی ملی شود؛ هر چند که آزمون امید دارد بتواند جایگاه خود در تیم ملی را حفظ کند!

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی