تیتر امروز

فصل ساماندهی قوانین فرار رسیده است
ابوالقاسم جراره در گفت‌وگو با «دیدارنیوز»:

فصل ساماندهی قوانین فرار رسیده است

یکی از نامزدها دوره دوادزهم مجلس شورای اسلامی معتقد است که با توجه به انباشت قوانین، در دوره بعدی نمایندگان باید آنها را ساماندهی کنند.
رحمن قهرمان پور: دانشگاه نقش مهمی در جهت‌دهی افکار عمومی آمریکا دارند/ طولانی شدن جنگ غزه یکی از دلایل اعتراضات در آمریکا است
بررسی اعتراضات ضد اسرائیلی دانشگاه‌های آمریکا در گفت‌وگو با یک کارشناس بین‌الملل

رحمن قهرمان پور: دانشگاه نقش مهمی در جهت‌دهی افکار عمومی آمریکا دارند/ طولانی شدن جنگ غزه یکی از دلایل اعتراضات در آمریکا است

تظاهرات دانشجویان و اساتید چندین دانشگاه در سراسر آمریکا در اعتراض به جنایات اسرائیل علیه مردم غزه، بهانه گفت‌وگوی دیدارنیوز با رحمن قهرمان‌پور کارشناس مسائل بین‌الملل بود.
دومین قسمت گفت‌وگوی سردار محمد طهرانی‌مقدم با دیدارنیوز + ویدیو

طهرانی‌مقدم: مام جلال گفت، سپاه من را رئیس جمهور عراق کرد/ حشدالشعبی منتظر فرمان آقاست/ غزه، گورستان اسرائیل خواهد شد

سردار محمد طهرانی مقدم از فرماندهان جنگ و برادر شهید حسن طهرانی مقدم در قسمت دوم گفت‌وگوی ویژه خود با دیدارنیوز، به ناگفته‌هایی از روابط ایران با گروه‌های معارض عراقی، سنگرسازان بی سنگر جهادی و جنگ اسرائیل در غزه پرداخت.

کد خبر: ۱۵۸۸۹۹
۱۷:۳۹ - ۰۱ آذر ۱۴۰۲

سردار طهرانی‌مقدم: مام جلال گفت سپاه من را رئیس جمهور عراق کرد/ حشدالشعبی منتظر فرمان آقا است/ غزه گورستان اسرائیل خواهد شد

 

دیدارنیوز ـ اسفندیارعبداللهی: به مناسبت دوازدهمین سالگرد شهادت سردار حسن تهرانی مقدم، مهمان منزل و حسینیه اقتدار، تحت مدیریت خانواده طهرانی مقدم و شخص سردار محمد تهرانی مقدم برادر بزرگتر شهید، بودیم و با او به گفت‌و‌گو نشستیم. قسمت اول این گفت‌وگو روز بعد از سالگرد شهادت سردار طهرانی مقدم منتشر شد و بازتاب‌های متفاوتی داشت.

شما را به دیدن و شنیدن دومین قسمت از این گفت‌وگو دعوت می‌کنیم.

قسمت دوم را اینجا و در یوتیوب و آپارات دیدارنیوز ببینید

 

سردار محمد طهرانی‌مقدم در قسمت اول گفت‌وگوی خود با دیدارنیوز به بی‌پناه بودن شهر‌های ایران در مقابل موشک‌های صدام پرداخت و ضرورت دست‌یابی ایران به سیستم‌های بازدارنده را مورد بحث و بررسی قرار داد.

وی در بخشی از قسمت اول اظهار کرد: «یادم هست وقتی حاج حسن آقا مسئول توپخانه سپاه شد، برخی دوستان ارتشی می‌گفتند توپخانه سپاه بعید است شکل بگیرد. براساس همان نگاه کلاسیک نظامی معتقد بودند که توپخانه کلی آموزش می‌خواهد و شاید هم در آن زمان بر اساس نگاه‌های معمول راست می‌گفتند. آن دوران، سپاه خیلی همت می‌کرد چند خمپاره ۱۲۰ می‌توانست شلیک کند. وقتی به ایشان گفتند "حالا که می‌خواهید توپخانه را راه بیندازید، توپخانه‌تان کو؟" گفت: توپخانه ما آن طرف است.

اتفاقا یک هفته بعد عملیاتی شد و بخشی از توپخانه دشمن را ایران غنیمت گرفت و با همان اقلام غنیمتی، سیستم توپخانه سپاه راه افتاد. وقتی رهبر معظم انقلاب هم بعد از شهادت ایشان به منزل ما تشریف آوردند فرمودند: «حاج حسن آقا آن قدر فکر بلندی داشت که بنده گاهی او را کنترل می‌کردم و می‌گفتم الان زمان فلان بحث نیست.»

مسئول قرارگاه رمضان در سلیمانیه و کرکوک در قسمت دوم به تلاش‌های نیرو‌های جهاد سازندگی در تسهیل حرکت رزمندگان شمال عراق پرداخت و این سنگرسازان بی سنگر را قلب و اسکلت بدن سپاه و ارتش نامید.

وی درباره روابط جمهوری اسلامی با گروه‌های عراقی معارض صدام گفت: «ما با رهبران کرد عراقی روابط عاطفی، فرهنگی و تاریخی داشتیم و در مقابل صدام متحد بودیم و کمک‌های زیادی به همدیگر کردیم. من شخصا با مام جلال طالبانی روابط خانوادگی داشتم و خود آقای طالبانی در یک جلسه گفت که برادران سپاه، من را رئیس جمهور کردند.»

طهرانی مقدم به تلاش‌های خود در لبنان نیز اشاره کرد و بخش زیادی از توانایی امروز حزب الله و حماس را مربوط به زیرساخت‌های دفاعی دانست که فرماندهان سپاه به آن‌ها عرضه کردند.

وی در این قسمت موضوع حمله حماس به اسرائیل و بالعکس را نیز مورد بحث قرار داده و وعده داد، پیروز نهایی این کارزار، مقاومت است.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی : ۰
غیر قابل انتشار : ۰
احمدرضا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۱۳ - ۱۴۰۲/۰۹/۰۶
0
0
جالب هست آقا می فرمایند گروهای مقاومت کشورهای همسایه از ما دستور نمی گیرند و مستقل عمل می کنند این آقا میگه آنها منتظر دستور آقا هستندو برای کشور در سطح بین الملل مسئله ایجاد می کند
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی