تیتر امروز

پیروزی مجدد بایدن در انتخابات ریاست جمهوری، به جنبش اعتراضی دانشجویان گره خورده است
از چشم جهان (۱۴۷)

پیروزی مجدد بایدن در انتخابات ریاست جمهوری، به جنبش اعتراضی دانشجویان گره خورده است

اعتراضات دانشجویی در مخالفت با حمایت آمریکا از جنگ اسرائیل در غزه، مانند آتشی خودسوز در این کشور شعله‌ور شده است؛ آنچه می خوانید ترجمه اختصاصی دیدارنیوز از مطلب مدیر موسسه اعراب آمریکایی است.
اخبار بوشهر و هرمزگان

خلیج‌فارس همچنان متلاطم است

سواحل و فراساحل استان بوشهر از امروز تا پایان هفته با وزش باد‌های شمالی روی خلیج‌فارس، در اغلب ساعات متلاطم است.

کد خبر: ۱۵۸۸۹۴
۱۴:۰۷ - ۰۱ آذر ۱۴۰۲

خلیج‌فارس همچنان متلاطم است

 

دیدارنیوز ـ استان بوشهر: اداره کل هواشناسی استان بوشهر، با صدور هشدار دریایی سطح نارنجی (اقدام ضروری) برای سواحل و فراساحل استان بوشهر از اواخر امروز ۳۰ آبان ماه تا اواخر وقت پنج‌شنبه دوم آذرماه، وزش باد نسبتاً شدید تا شدید شمال‌غربی گاهی بیش از ۵۰ کیلومتر در ساعت و افزایش ارتفاع موج خلیج‌فارس از ۱۲۰ تا ۲۱۰ و گاهی تا ۲۷۰ سانتی‌متر را پیش‌بینی کرد.

با ورود این سامانه جوی احتمال اختلال در تردد‌ها و فعالیت‌های دریایی خلیج‌فارس، خطر غرق‌شدن شناور‌ها به‌ویژه شناور‌های سبک و نیمه‌سنگین، پاره‌شدن تور‌های صیادی، خطر غرق‌شدن شناگران، خطر خسارت به تأسیسات ساحلی و فراساحلی وجود دارد.

به دریانوردان، خودداری از تردد‌های دریایی به‌ویژه تردد شناور‌های سبک و نیمه‌سنگین و قایق‌های صیادی و تفریحی، ممنوعیت شنا، تمهیدات لازم جهت پیشگیری از هرگونه خسارت احتمالی توصیه می‌شود.

بررسی نقشه‌های هواشناسی شرایط سینوپتیکی و آینده‌نگری در استان بوشهر نشان می‌دهد از امروز تا پایان هفته با وزش باد‌های شمالی بر روی خلیج‌فارس، سواحل استان در اغلب ساعات متلاطم می‌باشد. همچنین از اواخر وقت پنجشنبه و طی روز جمعه با عبور موجی ناپایدار از تراز میانی جو، ضمن افزایش پوشش ابر در سطح استان و روی دریا، وقوع بارش پراکنده باران، گاهی همراه با رعد و برق در برخی نقاط مورد انتظار می‌باشد. طی این مدت دمای هوا نیز روند کاهشی خواهد داشت.

آسمان در این مدت صاف تا کمی ابری همراه با وزش باد و امروز تا اوایل شب در بخش‌های جنوبی گاهی ابری با احتمال بارش پراکنده و رعد و برق و فردا در برخی نقاط مه صبحگاهی دارد.

جهت وزش باد غالباً شمال غربی تا شمالی با سرعت ۸ تا ۳۲ گاهی تا ۳۸ کیلومتر در ساعت و از اواخر وقت روی دریا و در سواحل ۱۶ تا ۴۲ گاهی تا ۴۸ کیلومتر در ساعت است.

ارتفاع موج دریا از ۶۰ تا ۱۲۰ گاهی ۱۵۰ سانتیمتر و از اواخر وقت ۹۰ تا ۱۸۰ و در فراساحل تا ۲۱۰ سانتیمتر است.

فردا در بندر بوشهر زمان، مد اول دریا ساعت ۰۱:۰۵ بامداد، جزر اول ساعت ۰۹:۰۵، مد دوم ساعت ۱۶:۳۰ و جزر دوم ساعت ۲۱:۰۵ خواهد بود.

 

 

منبع: ایسنا
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی