تیتر امروز

فصل ساماندهی قوانین فرار رسیده است
ابوالقاسم جراره در گفت‌وگو با «دیدارنیوز»:

فصل ساماندهی قوانین فرار رسیده است

یکی از نامزدها دوره دوادزهم مجلس شورای اسلامی معتقد است که با توجه به انباشت قوانین، در دوره بعدی نمایندگان باید آنها را ساماندهی کنند.
رحمن قهرمان پور: دانشگاه نقش مهمی در جهت‌دهی افکار عمومی آمریکا دارند/ طولانی شدن جنگ غزه یکی از دلایل اعتراضات در آمریکا است
بررسی اعتراضات ضد اسرائیلی دانشگاه‌های آمریکا در گفت‌وگو با یک کارشناس بین‌الملل

رحمن قهرمان پور: دانشگاه نقش مهمی در جهت‌دهی افکار عمومی آمریکا دارند/ طولانی شدن جنگ غزه یکی از دلایل اعتراضات در آمریکا است

تظاهرات دانشجویان و اساتید چندین دانشگاه در سراسر آمریکا در اعتراض به جنایات اسرائیل علیه مردم غزه، بهانه گفت‌وگوی دیدارنیوز با رحمن قهرمان‌پور کارشناس مسائل بین‌الملل بود.
دیدارنیوز واکنش‌های نشست محمد مخبر با خانواده‌ کودکان اوتیسمی را بررسی می‌کند

وقتی معاون اول به «اوت» می‎‌زند!

"محمد مخبر" نه در تولید ۵۰ میلیون واکسن کرونا موفق بود نه در ساختن یک قاب خوب در دیدار با کودکان اوتیسمی؛ چرا جامعه به رفتار معاون اول رئیس جمهور واکنش نشان داد؟

کد خبر: ۱۵۸۸۸۴
۱۵:۳۳ - ۰۱ آذر ۱۴۰۲

مردی که زیاد می‌داند!

 

دیدارنیوزـ نسرین نیکنام: محمد مخبر که پیش از رسیدن به جایگاه معاون اول رئیس جمهور، سال‌ها سکان هدایت ستاد اجرایی فرمان امام را بر عهده داشت و قرار بود پنجاه میلیون دُز واکسن تولید کند، اما نکرد، این بار و در روز‌های پایان آبان ماه، یک مهمانی ترتیب داد تا از نزدیک با مشکلات خانواده‌های دارای کودک اوتیسمی آشنا شود.

از ظن او و کسانی که این پیشنهاد را مطرح کرده بودند، این اقدام یک حرکت نمادین و جذاب برای درگیر کردن اذهان عمومی و ساختن یک تصویر مناسب از کسی است که عنوان معاون اول رئیس جمهوری را روی دوش خود دارد، اما همه چیز آنطور که مخبر و دوستانش می‌خواستند پیش نرفت و نشان دادن تصویر کودکان اوتیسمی و از همه مهم‌تر انتشار عکس از یکی از این کودکان، نشسته روی زمین با آشفتگی در اطرافش، نشان داد که نه محمد مخبر از حساسیت‌های انتشار تصویر کودکان اوتیسمی خبر دارد نه تیم رسانه‌اش.

مخبر تاکنون در هیچ کدام از پروژه‌های اجرایی خود که از همان ابتدا در بوق و کرنا می‌کند تا بتواند توانایی خود را به رخ بکشد موفق نبوده؛ دلیل این موضوع هم این است که او از ابتدای سال ۱۴۰۰ در هر زمان و مکانی که دوربین و میکروفن می‌دید، با ذوق از تولید چند میلیون دز واکسن کرونا خبر می‌داد و درباره زمان رسیدن این واکسن‌ها به بازار هم می‌گفت:"به زودی".

اما این "به زودی" معاون اول رئیس جمهور، نه تا پایان سال ۱۴۰۰ محقق شد نه ۱۴۰۱ و نه هیچ وقت دیگر؛ البته او نه فقط یک بار بلکه بار‌ها گفته بود که تا پایان سال ۱۴۰۰ -درست در زمانی که کرونا به اوج خود رسیده بود و سویه‌های جدید یکی یکی از راه می‌رسیدند- این واکسن‌ها در دسترس عموم قرار می‌گیرد، اما سال ۱۴۰۰ تمام شد، سال ۱۴۰۱ هم تمام شد اما هیچ وقت این واکسن‌ها نه به دست وزارت بهداشت رسید نه به دست مردم؛ زیرا با علاقه‌ای که مخبر به نمایش دستاورد‌های خود دارد اگر این واکسن‌ها تولید شده بود بی شک شاهد یک سریال چند قسمتی از آن ساخته بودیم و تا آنجاییکه می‌توانست چشم و گوش مردم را از اینکه او و دولت ابراهیم رئیسی موفق به چنین کاری شده اند پر می‌کرد و چه بسا به دنبال هدف دیگر خود که رساندن این واکسن‌ها به کل دنیا بود می‌رفت، اما ..!

گذشت زمان، فروکش کردن ویروس کرونا، کاهش مرگ و میر‌ها و تزریق واکسن‌های وارداتی دست به دست هم داد که مطالبه مردم در این خصوص به دست فراموشی سپرده شود و مخبر هم دلیلی ندید که این خلف وعده را توضیح دهد.

واکنش‌ها چه بود؟

حضور کودکان اوتیسمی در جلسه دیدار با مخبر و انتشار عکس‌های این جلسه دو واکنش متفاوت را به همراه داشت، رسانه‌های دولتی به ویژه خبرگزاری‌ها با تعریف و تمجید و بیان اینکه مخبر در این جلسه گریه کرده سعی کردند چهره مطلوبی از شخص معاون اول بسازند و نشان دهند او دغدغه‌های زیادی دارد و همه کار‌های نکرده او به ماجرا‌های اقتصادی گره نخورده است، اما از سوی دیگر فضای مجازی و رسانه‌های منتقد، برداشت دیگری از این جلسه داشتند و نقد اصلی هم معطوف به نشان دادن تصاویر کودکان اوتیسمی بود که اساسا یکی از چارچوب‌های اخلاقی و حرفه‌ای در مواجه با کودکان کار، درگیر با اعتیاد، بازمانده از تحصیل و ... نشان ندادن تصاویر آن‌ها است؛ اما گویا تیم رسانه‌ای معاون اول رئیس جمهور از حساسیت‌های این موضوع آگاهی نداشتند و در نهایت پایان خوشی برای شوآف محمد مخبر رقم نخورد.

احسان سلطانی، فعال سیاسی و از کابران توییتری نوشته بود: آقای مخبر در جلسه رسیدگی به وضعیت کودکان اوتیسمی یک بچه مبتلا به اوتیسم رو برده گذاشته اون وسط! ‏مگه این بچه، موش آزمایشگاهیه؟ ‏کی به شما اجازه چنین کار وقیحانه‌ای رو داده که تصاویرش هم بدون سانسور در خبرگزاری‌ها منتشر کنید؟.

با گذشت چند روز از جلسه دیدار مخبر با نمایندگانی از خانواده‌های اوتیسمی، همچنان خبر و تصاویر آن در فضای مجازی دست به دست می‌شود و نشان دادن تصاویر کودکان این جلسه، محل اعتراض مردم شده است؛ هر چند که برگزاری نشست‌های صمیمی این چنینی ممکن است گره‌ای از مشکلات خانواده‌های مدعو باز کند، اما تصویرسازی و طرح عناوین خبری مانند "جلسه‌ای که اشک مخبر را در آورد!"، "بازی کودک اوتیسمی با دستمال کاغذی مقابل معاون اول رئیس جمهور" و "ماجرای حضور علی کوچولو در جلسه مخبر چه بود؟" اجری که قرار بود مخبر از این دیدار ببرد را از بین برد.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی