تیتر امروز

بچه‌ها! نخندین!
افاضات اضافه

بچه‌ها! نخندین!

عوام‌الملک در هفته‌ای که گذشت از حمایت مردم و خواص از یک طرح جدید نوشته و ترانه‌ای هم به گوشش رسیده که می‌گفت: "بچه‌ها! نخندین!"
نرخ ارز در ایران

مقاومتِ دلار!

قیمت دلار روز گذشته (سه‌شنبه) بدون تغییر و با همان قیمت روز دوشنبه معامله شد. هر چند بازار ارز تحرکات کاهشی محدودی داشت، اما رشد تقاضا و خرید‌های خرد، مانع برگشت دلار به کریدور ۴۰ هزار تومانی شد. دلار در آخرین معامله روز گذشته با قیمت ۵۰ هزار و ۳۰۰ تومان معامله شد.

کد خبر: ۱۵۸۸۶۰
۰۹:۰۵ - ۰۱ آذر ۱۴۰۲

مقاومتِ دلار!

دیدارنیوز: قیمت دلار روز گذشته متاثر از رشد تقاضای افزایشی‌های بازار از برگشت به کریدور ۴۰ هزار تومانی منصرف شد. پیش از این معامله‌گران برگشت دلار به منطقه پایین‌تر را بعید می‌دانستند و حرکت روز گذشته هم موید این موضوع بود.

فعالان بازار ارز خواست سیاست‌گذار را ماندن دلار در کانال ۵۰ تا ۵۱ هزار تومانی می‌دانند و معتقدند اگر دلار به کریدور پایین‌تر برگردد، فعالان اقتصادی برای خرید هجوم می‌آورند و این رفتار، ریتم حرکتی بازار ارز را در روز‌ها و هفته‌های آینده برهم می‌زند.

کارشناسان اقتصادی معتقدند سیاست‌گذار تا کنون توانسته با موج‌سواری بر اخبار، قیمت دلار را کنترل کند. اما آن‌ها این سیاست را تکراری و با اثرگذاری مقطعی توصیف می‌کنند. تحلیلگران بازار‌های مالی نقش تورم را در رونددهی به قیمت دلار بی‌بدیل و قطعی می‌دانند. آن‌ها می‌گویند، تنها راه چاره برای کاهش واقعی قیمت دلار این است که بانک مرکزی به کاهش حجم نقدینگی، رشد تولید ناخالص ملی و برقراری مناسبات در سطح عالی اقتصاد با سایر کشور‌های دنیا اقدام کند؛ آن زمان است که می‌توان قیمت دلار را در محدوده متعادل‌تری نگه داشت.

دیروز قیمت دلار در بازار‌های مجاور روند متوازنی نداشت. قیمت دلار سلیمانیه با کاهش ۱۵۰ تومانی روی قیمت ۵۰ هزار ۱۰۰ تومانی ایستاد. دلار هرات نیز افزایش ۲۰۰ تومانی داشت و به کریدور ۵۰ هزار تومانی برگشت و با قیمت ۵۰ هزار و ۱۰۰ تومان معامله شد.

قیمت نرخ‌های مختلف

روز سه‌شنبه ۳۰ آبان در سایت معاملات الکترونیکی ارز (ETS) اسکناس دلار با قیمت ۴۱ هزار و ۶۷۸ تومان عرضه شد و ۷۶ تومان رشد داشت. دلار حواله نیز با رقم ۳۷ هزار و ۸۸۹ تومان عرضه شد و ۶۹ تومان گران شد. همچنین قیمت دلار نیمایی مانند هفته‌های گذشته روی رقم ۲۸ هزار و ۵۰۰ تومان ثابت بود.

قیمت ارز‌های موثر

روز گذشته قیمت اسکناس یورو کاهش ۱۰۰ تومانی داشت و در همان کانال ۵۵ هزار تومانی معامله شد. قیمت اسکناس یورو در سایت معاملات الکترونیکی ارز (ETS) با رقم ۴۵ هزار و ۶۱۲ تومان تعیین شد و ۳۰۳ تومان رشد داشت. یوروی حواله نیز ۲۷۶ تومان رشد داشت و با رقم ۴۱ هزار و ۴۶۶ تومان قیمت‌گذاری شد.

روز سه‌شنبه درهم امارات افزایش ۱۰۰ تومانی داشت و با قیمت ۱۳ هزار ۸۷۰ تومانی معامله شد. در سایت معاملات الکترونیکی ارز (ETS) حواله درهم با رقم ۱۰ هزار و ۳۱۷ تومان تعیین شد و ۱۹ تومان رشد داشت، اسکناس درهم نیز با ۱۲۰ تومان رشد با رقم ۱۱ هزار و ۳۴۸ تومان عرضه شد.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی