تیتر امروز

پیروزی مجدد بایدن در انتخابات ریاست جمهوری، به جنبش اعتراضی دانشجویان گره خورده است
از چشم جهان (۱۴۷)

پیروزی مجدد بایدن در انتخابات ریاست جمهوری، به جنبش اعتراضی دانشجویان گره خورده است

اعتراضات دانشجویی در مخالفت با حمایت آمریکا از جنگ اسرائیل در غزه، مانند آتشی خودسوز در این کشور شعله‌ور شده است؛ آنچه می خوانید ترجمه اختصاصی دیدارنیوز از مطلب مدیر موسسه اعراب آمریکایی است.
مطهرنیا: محاصره اقتصادی ایران در زمان اوباما و هیلاری کلینتون آغاز شد/ اسرائیل و آمریکا به ضد واقعه ۷ اکتبر نیاز داشتند
رئیس اندیشکده آینده‌اندیشی سیمرغ در گفت‌وگو با دیدارنیوز

مطهرنیا: محاصره اقتصادی ایران در زمان اوباما و هیلاری کلینتون آغاز شد/ اسرائیل و آمریکا به ضد واقعه ۷ اکتبر نیاز داشتند

گفت‌وگوی مهدی مطهرنیا با سرویس بین‌الملل دیدارنیوز حول محور جنگ ایران و اسرائیل و نقش و نقشه آمریکا را ببینید و بخوانید
ویژگی‌های یک گزارشگر ورزشی از نگاه مسعود اسکویی
بازنشر/ گفت‌وگوی دیدارنیوز با مسعود اسکویی پیشکسوت رادیو و تلویزیون

ویژگی‌های یک گزارشگر ورزشی از نگاه مسعود اسکویی

دیدارنیوز در سوم اردیبهشت سال ۱۳۹۹ گفت و گویی را با مسعود اسکویی، پیشکسوت رادیو و تلویزیون انجام داده بود و امروز به بهانه درگذشت این پیشکسوت این گفتگو بازنشر می‌شود.

هشدار پلیس درباره عوارض مصرف حشیش و برخی گیاهان

سعید منتظرالمهدی، سخنگوی فراجا با هشدار درباره عوارض مصرف حشیش و برخی گیاهان گفت: کانابیس یا حشیش یا مصرف گیاهانی که می‌گویند عوارض ندارد، چنان عوارضی دارد که ما شاهدیم که حتی برخی از مصرف کنندگان را به ورطه جنون کشانده است.

کد خبر: ۱۵۸۸۴۰
۱۷:۱۵ - ۳۰ آبان ۱۴۰۲

هشدار پلیس درباره عوارض مصرف حشیش و برخی گیاهان

دیدارنیوز: سخنگوی فراجا با اشاره به برخی ادعا‌ها در مورد بی‌عوارض بودن مصرف برخی از گیاهان به عنوان موادمخدر گفت: کانابیس یا حشیش یا مصرف گیاهانی که می‌گویند عوارض ندارد، چنان عوارضی دارد که ما شاهدیم که حتی برخی از مصرف کنندگان را به ورطه جنون کشانده است.

سردار سعید منتظرالمهدی در حاشیه بازدید از نمایشگاه یاریگران زندگی با حضور در جمع خبرنگاران اظهارکرد: توصیه من به به جامعه و به خصوص جوانان این است که «معتاد نشوید که کار سخت و دشوار می‌شود.» خیلی اوقات به محله‌ها می‌رویم و معتادان را جمع می‌کنیم. جمع‌آوری معتادان متجاهر و آموزش آن‌ها در کمپ‌ها باید صورت گیرد و به جامعه برگردند.

معاون فرهنگی اجتماعی فراجا با اشاره به اهمیت پیشگیری از اعتیاد گفت: خانواده به عنوان کوچکترین نهاد اجتماعی، بزرگترین تاثیر را دارد. گاهی اوقات والدین شاغل و فرزندان رها شده، آسیب‌های متعدد و متنوعی هستند. برای پیشگیری از گرایش جوانان به سمت اعتیاد باید به جوانان و نوجوانان آموزش داده شود که در این آموزش‌ها متاسفانه کمی مشکل و فقر آموزشی داریم.

سخنگوی فراجا با تاکید بر نقش آموزش و پرورش در پیشگیری از اعتیاد خاطرنشان کرد: بخش اعظمی از زمان جوانان و نوجوانان در مدرسه می‌گذرد و در این بخش باید به فکر پیشگیری باشیم. آموزش بسیار مهم است تا جوان بداند در زمان وجود استرس و اضطراب چه کاری انجام دهد. با یک پک سیگار هم انسان می‌تواند معتاد شود. البته برای اعتیاد درمان وجود دارد و اگر امروز هم به این فکر بیفتند بهتر از این است که فردا به فکر بیفتند. هرکسی که به این دام گرفتار شده باید به مراکز مراجعه کند و بداند که اگر اراده کند، حتما درمان خواهد شد، اما مهم‌تر این است که کاری کنیم تا افراد معتاد نشوند.

گول تبلیغات فروشندگان موادمخدر را نخورید

وی با اشاره به مراکز روانپزشکی و بیمارستان‌های روانی گفت: بخش اعظمی از مراجعه‌کنندگان به این مراکز جوانان و نوجوانانی هستند که متاسفانه درگیر مواد مخدر شده‌اند. کانابیس یا حشیش یا مصرف گیاهانی که می‌گویند عوارض ندارد، چنان عوارضی دارد که ما شاهدیم که حتی برخی از مصرف کنندگان را به ورطه جنون می‌کشاند. فرزندان عزیر ما نباید گول تبلیغات سو که از سوی فروشندگان موادمخدر مطرح شده را بخورند.

منتظرالمهدی با بیان اینکه ورزش، آموزش و حمایت خانواده توام با تعلیم و تربیت کمک می‌کند تا بچه‌ها به راحتی بحران دوره جوانی و نوجوانی را طی کنند، گفت: معاونت اجتماعی و پلیس مبارزه با مواد مخدر فراجا با حضور در مراکز و مراجع آموزشی، راه‌های پیشگیری از اعتیاد را به بچه‌ها آموزش می‌دهد. امروز در ستاد مبارزه با مواد مخدر ریاست جمهوری همه تجربیات به کار گرفته شده و شاهدیم که چه استقبالی از نمایشگاه یاریگران زندگی می‌شود و والدین مشتاق به دریافت آموزش هستند.

سخنگوی فراجا در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه در ۱۱۰۰ کلانتری دوایر مشاوره و مددکاری داریم، گفت: خانواده‌هایی که بخواهند برای فرزندانشان در این زمینه مشاوره بگیرند می‌توانند به این دوایر مراجعه کرده و مشاوره بگیرند.

وی به اختلاف میان زوجین نیز اشاره کرد و گفت: متاسفانه در خانواده‌هایی که میان پدر و مادر اختلاف وجود دارد بیشترین آسیب و گرفتاری برای فرزندانشان ایجاد می‌شود.

معاون فرهنگی اجتماعی فراجا با تاکید بر اینکه اولویت اول پلیس پیشگیری است، گفت: امروز هماهنگی خوبی میان ستاد مبارزه با مواد مخدر ریاست جمهوری و پلیس و دیگر سازمان‌های پای کاروجود دارد، امید می‌رود که بتوانیم این کار را به درستی انجام دهیم و نگذاریم کسی معتاد شود و این شعار ماست.

منتظرالمهدی در ادامه در پاسخ به سوالی درخصوص وضعیت مرز‌ها نیز گفت: از ورود مواد مخدر به شدت جلوگیری می‌شود. این ماموریت پلیس با قوت بیشتر و با استفاده از تجهیزات جدید و نوین اوپتیکی که بتوانند مرز را کنترل کنند، انجام می‌شود. در مجموع اتفاقاتی که در حال رخ دادن است، حکایت از این دارد که پلیس تمام قد برای برخورد با این معضل اجتماعی و پیشگیری ایستاده است.

منبع: ایسنا
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی