تیتر امروز

رحمن قهرمان پور: دانشگاه نقش مهمی در جهت‌دهی افکار عمومی آمریکا دارند/ طولانی شدن جنگ غزه یکی از دلایل اعتراضات در آمریکا است
بررسی اعتراضات ضد اسرائیلی دانشگاه‌های آمریکا در گفت‌وگو با یک کارشناس بین‌الملل

رحمن قهرمان پور: دانشگاه نقش مهمی در جهت‌دهی افکار عمومی آمریکا دارند/ طولانی شدن جنگ غزه یکی از دلایل اعتراضات در آمریکا است

تظاهرات دانشجویان و اساتید چندین دانشگاه در سراسر آمریکا در اعتراض به جنایات اسرائیل علیه مردم غزه، بهانه گفت‌وگوی دیدارنیوز با رحمن قهرمان‌پور کارشناس مسائل بین‌الملل بود.
کمک نظامی آمریکا به کشور اشغال شده

جنگ اوکراین؛ بسته ۱۰۰ میلیون دلاری علیه روسیه

در حالی که جنگ ۴۶ روزه حماس و اسرائیل در صدر خبر‌های جهان است، آمریکا یک بسته کمک‌های نظامی به ارزش ۱۰۰ میلیون دلار به اوکراین اختصاص داده است.

کد خبر: ۱۵۸۸۱۷
۱۱:۲۶ - ۳۰ آبان ۱۴۰۲

جنگ اوکراین؛ بسته ۱۰۰ میلیون دلاری علیه روسیه

دیدارنیوز: در حالی که لوید آستین، وزیر دفاع ایالات متحده، برای دیداری سرزده به کی‌یف رفته است، دولت جو بایدن، رئیس‌جمهوری آمریکا روز دوشنبه اعلام کرد که یک بسته کمک‌های نظامی به ارزش ۱۰۰ میلیون دلار به اوکراین اختصاص داده است.

به گزارش «هیل»، این بسته جدید شامل گلوله‌های ۱۵۵ میلیمتری توپخانه، موشک‌های ضدهوایی «استینگر»، موشک‌های «جاولین»، پرتاب‌کننده‌های AT-۴، و مهمات برای سلاح‌های سبک است.

به نقل از العربیه، نیرو‌های مسلح اوکراین از ماه ژوئن ضدحمله گسترده خود علیه ارتش روسیه برای پس گرفتن مناطق اشغالی توسط مهاجمان را آغاز کردند. با این وجود، پیشرفت اوکراینی‌ها کُند بوده است، و آن‌ها تنها توانسته‌اند پیروزی‌های مقطعی کسب کنند.

کی‌یف می‌گوید برای اینکه بتواند به جنگ دفاعی خود علیه اشغالگران روسی ادامه دهد، به پشتیبانی پیوسته متحدان غربی خود نیاز دارد. ایالات متحده قول داده است تا زمانی که لازم باشد به حمایت از کی‌یف ادامه دهد، اگرچه بودجه‌ای که برای کمک به اوکراین تصویب شده رو به پایان است.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی