تیتر امروز

سردار علایی: نابودی اسرائیل حتمی است، چون امام (ره) فرمودند
گزارش اختصاصی دیدارنیوز از مراسم چهل و چهارمین سالگرد شهادت محمد منتظرالقائم

سردار علایی: نابودی اسرائیل حتمی است، چون امام (ره) فرمودند

سردار حسین علایی در مراسم چهل و چهارمین سالگرد شهادت محمد منتظرالقائم ضمن بیان روایت خود از عملیات آمریکایی طبس و نحوه به شهادت رسیدن منتظرالقائم، در دفاع از عملیات ایران علیه اسرائیل گفت: اسرائیل...
در جستجوی روزنه‌ای حدفاصل ساختار حقیقی و حقوقی
عماد بهاور، عضو شورای مرکزی نهضت آزادی ایران در تنگنای بیست و نهم

در جستجوی روزنه‌ای حدفاصل ساختار حقیقی و حقوقی

در بیست و نهمین برنامه از تنگنا و فصل سوم آن، حامد شجاعی میزبان عماد بهاور، عضو شورای مرکزی نهضت آزادی ایران است و درباره تحولات درونی این تشکل و برخی مسائل مهم فضای سیاسی گفت‌وگو کرده است.

آماده‌باش هلال‌احمر؛ سیل، آبگرفتگی، برف، کولاک و طوفان در ۷ استان

با توجه به شدت بارش‌ها در استان‌های ایلام، لرستان، چهارمحال و بختیاری، خوزستان، فارس، کهگیلویه و بویراحمد و بوشهر، امدادگران هلال‌احمر در این استان‌ها به حالت آماده‌باش درآمدند.

کد خبر: ۱۵۸۸۰۲
۰۹:۱۲ - ۳۰ آبان ۱۴۰۲

سیل، آبگرفتگی، برف، کولاک و طوفان در ۷ استان

دیدارنیوز: در پی هشدار سطح قرمز سازمان هواشناسی، بارش شدید و رگباری باران و وزش شدید باد در استان‎های کهگیلویه و بویراحمد، شمال بوشهر، نیمه شرقی و شمالی خوزستان، شمال غرب فارس، جنوب ایلام، جنوب لرستان و دامنه و ارتفاعات در چهارمحال و بختیاری پیش‌بینی شده است.

در پی بارش‌های روز گذشته (دوشنبه)، استان‌های آذربایجان غربی، نیمه جنوبی آذربایجان شرقی، کردستان، زنجان، قزوین، کرمانشاه، ایلام، لرستان، خوزستان، همدان، چهارمحال و بختیاری، بوشهر، فارس، مرکزی، غرب و جنوب اصفهان دچار بارش آبگرفتگی و سیلاب شدند.

امدادرسانی ۱۵ تیم عملیاتی در ایلام

بر اثر شدت بارندگی از روز گذشته، شهرستان‌های ایلام، ایوان، چرداول و ملکشاهی دچار سیلاب شده و امدادگران هلال‌احمر در این مناطق در آماده باش کامل بودند.

با اعلام گزارش آبگرفتگی، ۱۵ تیم سیلاب به محل اعزام و ضمن امدادرسانی به ١٥٨ حادثه‌دیده، گل و لای ١٦ باب منزل مسکونی را هم تخلیه کردند. امدادگران همچنین ٦ دستگاه چادر امدادی، ۱۶۳ تخته پتو، ۵۹ تخته موکت، ۱۲۰ کیلوگرم نایلون و ۱۰ شعله والور بین حادثه‌دیدگان توزیع کردند.

بارش برف در کوهرنگ

بر اثر شدت بارندگی در سطح استان چهارمحال و بختیاری و بارش برف در شهرستان کوهرنگ، وضعیت نارنجی اعلام و شهرستان‌های استان به حالت آماده‌باش کامل درآمدند.

امدادرسانی به ۸ نفر در آبگرفتگی منازل لرستان

با شدت بارندگی‌ها در سطح استان و آبگرفتگی در شهرستان پلدختر، تیم‌های امدادی در آمادگی کامل هستند و یک تیم سیلاب به همراه یک خودرو عملیاتی و ۲ لجن کش برای تخلیه گل و لای از ٢ باب منزل اعزام شدند. در این حادثه به ۸ نفر امدادرسانی شده است.

آبگرفتگی معابر در اهواز

بر اثر بارندگی شدید در سطح استان خوزستان، شهرستان‌های اهواز، بهبهان و ماهشهر دچار آبگرفتگی معابر شده و تیم‌های امدادی در تمام شهرستان‌های استان به حالت آماده‌باش درآمدند. همچنین ۶ تیم عملیاتی امدادی مناطق آبگرفته در اهواز در محله‌های (کیانپارس، رسالت، سپیدار، شهرک دانشگاه، باغ شیخ را ارزیابی کردند.

بارندگی شدید در ۴ شهر کهگیلویه و بویراحمد

بارندگی شدید در سطح شهر‌های یاسوج، باشت، گچساران و دهدشت ادامه دارد و تیم‌های امدادی هلال‌احمر استان در آماده‌باش کامل برای امدادرسانی به حادثه‌دیدگان احتمالی هستند.

آماده‌باش هلال‌احمر در بوشهر

سطح شهر‌های گناوه، دیلم، دیر و بوشهر، شاهد بارندگی شدید است و هلال‌احمر در شهرستان‌های استان به حالت آماده‌باش درآمده است.

اعزام یک تیم عملیاتی به روستای حسن‌آباد در استان فارس

بارش‌ها به صورت پراکنده در سطح استان فارس ادامه دارد و هلال‌احمر استان ضمن آماده باش کامل، یک تیم عملیاتی سیلاب به همراه یک خودرو برای ارزیابی و امدادرسانی احتمالی در آبگرفتگی به شعبه بختگان، روستای حسن آباد اعزام کرده است.

شرکت ۵۸ تیم امدادی در عملیات سیل و آب‌گرفتگی

محمودی، رئیس سازمان امداد و نجات، با اشاره به عملیات سیل و آب‌گرفتگی، برف و کولاک و طوفان از ۲۹ تا ۳۰ آبان، به تشریح اقدامات جمعیت هلال‌احمر پرداخت و گفت: در این مدت زمان ۱۲ استان، شامل ۳۴ شهرستان، ۴۸ منطقه (۱۴ شهر، ۲۱ روستا، ۸ منطقه عشایری و ۵ محور) نیاز به امدادرسانی پیدا کردند. امدادگران و نجاتگران جمعیت هلال‌احمر به ۵۲۴ نفر امدادرسانی و ۴۲ را اسکان اضطراری دادند.

وی با بیان این که گل‌ولای ۴۴ واحد مسکونی با کمک دستگاه‌های پمپ آب تخلیه شده است، ادامه داد: ۵۸ تیم امدادی، شامل ۲۶۰ نفر در این عملیات شرکت کردند. ۳۱۵ تخته پتو، ۶۱۳ کیلوگرم نایلون، ۱۷ تخته موکت، ۴۳ شعله والور، ۲۷۲ قوطی کنسروجات، ۵۴۰ کیلوگرم برنج، ۱۸ بسته غذایی و ۹ دستگاه چادر امدادی بین افراد متاثر از سیل و آب‌گرفتگی توزیع شده است.

لازم به ذکر است، امدادرسانی در استان‎های متاثر از سیل و آب‎گرفتگی ادامه دارد. گفتنی است، با توجه به هشدار هواشناسی مبنی بر بارش شدید و رگباری باران، امدادگران در حالت آماده‌باش قرار دارند.

منبع: تسنیم
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی