تیتر امروز

رحمن قهرمان پور: دانشگاه نقش مهمی در جهت‌دهی افکار عمومی آمریکا دارند/ طولانی شدن جنگ غزه یکی از دلایل اعتراضات در آمریکا است
بررسی اعتراضات ضد اسرائیلی دانشگاه‌های آمریکا در گفت‌وگو با یک کارشناس بین‌الملل

رحمن قهرمان پور: دانشگاه نقش مهمی در جهت‌دهی افکار عمومی آمریکا دارند/ طولانی شدن جنگ غزه یکی از دلایل اعتراضات در آمریکا است

تظاهرات دانشجویان و اساتید چندین دانشگاه در سراسر آمریکا در اعتراض به جنایات اسرائیل علیه مردم غزه، بهانه گفت‌وگوی دیدارنیوز با رحمن قهرمان‌پور کارشناس مسائل بین‌الملل بود.
نماینده کارگران در شورای عالی کار مطرح کرد

ترمیم حقوق کارگران؛ دولت زیر بار نمی‌رود/ خط فقر ۱۷ تا ۱۸ میلیون!

هادی ابوی، نماینده کارگران در شورای عالی کار گفت: در مصوبه تعیین دستمزد کارگران در سال ۱۴۰۲ تاکید شد که اگر حقوق کارمندان افزایش یابد، باید دستمزد کارگران هم ترمیم شود؛ اما حالا دولت زیر بار این موضوع نمی‌رود! خط فقر به ۱۷ تا ۱۸ میلیون تومان رسیده است، در این شرایط زندگی کارگران عزتمندانه نیست.

کد خبر: ۱۵۸۷۹۱
۱۹:۱۲ - ۲۹ آبان ۱۴۰۲

ترمیم حقوق کارگران؛ دولت زیر بار نمی‌رود/ خط فقر ۱۷ تا ۱۸ میلیون!

دیدارنیوز: نماینده کارگران در شورای عالی کار گفت: در مصوبه تعیین دستمزد کارگران در سال ۱۴۰۲ تاکید شد که اگر حقوق کارمندان افزایش یابد، باید دستمزد کارگران هم ترمیم شود؛ اما حالا دولت زیر بار این موضوع نمی‌رود.

هادی ابوی درباره جلسه امروز (دوشنبه) شورای عالی کار گفت: در این جلسه رئیس سازمان تامین اجتماعی، معاونت تعاون وزارت تعاون و معاون وزارت راه و شهرسازی حضور پیدا خواهند کرد تا درباره مسائل مختلف معیشتی کارگران مذاکره کنیم؛ البته یکی از این موارد مطروحه، بحث نهضت ملی مسکن است که ما معتقدیم با این شکل اجرا، کارگران صاحبخانه نخواهند شد.

وی افزود: مسکن سهم بسیار زیادی از هزینه‌های یک خانوار کارگری را به خود اختصاص می‌دهد؛ اما شاهد هستیم دولت در اجرای طرح نهضت ملی مسکن، اصلا توان پرداختی و حقوق دریافتی کارگران را در نظر نمی‌گیرد؛ بنابراین نسبت به این شکل اجرای طرح اعتراض داریم.

نماینده کارگران در شورای عالی کار در خصوص احتمال ترمیم دستمزد کارگران هم گفت: بخشنامه سازمان اداری و استخدامی درباره اعطای پاداش به کارکنان دستگاه‌های اجرایی که به امضای معاون اول رئیس جمهور رسیده، عملا دریافتی آن‌ها را افزایش می‌دهد، پس دولت باید نسبت به مصوبه دستمزد ۱۴۰۲ تمکین کند و حقوق کارگران هم ترمیم شود؛ البته نمایندگان دولتی نظر دیگری دارند که این موضوع را پیگیری خواهیم کرد.

ابوی اعلام کرد: خط فقر به ۱۷ تا ۱۸ میلیون تومان رسیده است، در این شرایط زندگی کارگران عزتمندانه نیست و اگر دستمزد دریافتی کارگران افزایش پیدا نکند، وضعیت بد معیشتی این گروه بزرگ جامعه تشدید خواهد شد؛ پس حتما تاکید می‌کنیم که دولت باید قانون را رعایت کند و دستمزد کارگران را هر چه زودتر ترمیم کند.

نماینده کارگران در شورای عالی کار تصریح کرد: حتما در جلسه امروز شورای عالی کار، مطالبات جامعه کارگری را پیگیری خواهیم کرد؛ چرا که با نرخ تورم فعلی یک خانوار کارگری توان ادامه دادن زندگی به شکل آبرومندانه را نخواهد داشت و معتقد هستیم اصلاح دستمزد تا پایان سال و حل سایر مشکلات معیشتی میتواند کمکی به خانوار‌ها کرده باشد.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی