تیتر امروز

رحمن قهرمان پور: دانشگاه نقش مهمی در جهت‌دهی افکار عمومی آمریکا دارند/ طولانی شدن جنگ غزه یکی از دلایل اعتراضات در آمریکا است
بررسی اعتراضات ضد اسرائیلی دانشگاه‌های آمریکا در گفت‌وگو با یک کارشناس بین‌الملل

رحمن قهرمان پور: دانشگاه نقش مهمی در جهت‌دهی افکار عمومی آمریکا دارند/ طولانی شدن جنگ غزه یکی از دلایل اعتراضات در آمریکا است

تظاهرات دانشجویان و اساتید چندین دانشگاه در سراسر آمریکا در اعتراض به جنایات اسرائیل علیه مردم غزه، بهانه گفت‌وگوی دیدارنیوز با رحمن قهرمان‌پور کارشناس مسائل بین‌الملل بود.
احمدامیرآبادی فراهانی مطرح کرد

سن بازنشستگی؛ مصوبه مجلس «ابهام» دارد

احمدامیرآبادی فراهانی، نماینده مجلس درباره افزایش سن بازنشستگی می‌گوید: آن چیزی که مجلس در حال حاضر درباره‌اش بحث کرده است به نظرم درست نبود و ما درخواست داشتیم که ابهام برطرف شود و تلاش می‌کنیم دوباره یک اصلاحیه در موردش انجام شود، چرا که ابهام دارد.

کد خبر: ۱۵۸۷۷۲
۱۳:۴۱ - ۲۹ آبان ۱۴۰۲

سن بازنشستگی؛ مصوبه مجلس «ابهام» دارد

دیدارنیوز: یک نماینده مجلس درباره انتقادات نسبت به افزایش سن بازنشستگی گفت: آن چیزی که مجلس در حال حاضر درباره‌اش بحث کرده است به نظرم درست نبود و ما درخواست داشتیم که ابهام برطرف شود و تلاش می‌کنیم دوباره یک اصلاحیه در موردش انجام شود، چراکه ابهام دارد؛ بعضی‌ها می‌گویند ۴۲ سال شده، برخی هم می‌گویند ۳۵ سال شده است. معتقدم مصوبه ابهام دارد و این باید درست شود.

احمدامیرآبادی فراهانی، درباره انتقادات نسبت به افزایش سن بازنشستگی و این‌که چرا باید برای جبران ناترازی صندوق‌های بازنشستگی سن بازنشستگی افزایش پیدا می‌کرد، گفت: صندوق‌ها مشکلات اساسی از باب مدیریت و زیر‌ساخت‌ها دارند و آن‌ها باید اصلاح شود.

این نماینده مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: هنگامی که هر حزب، گروه و جریانی بر سرکار می‌آید و یکسری آدم‌هایی که تخصص ندارند برسرکار می‌آورند و در هیات مدیره‌ها می‌گذارند، این‌ها باعث می‌شود ارزش افزوده و درآمد صندوق‌ها کاهش پیدا کند؛ در واقع این‌ها مشکلات اساسی صندوق‌ها است.

وی تاکید کرد: این باند‌ها و رانت‌های قدرتی که بعضاً شکل می‌گیرد، باعث می‌شود رفقا و هم حزبی‌های‌شان را می‌برند. این‌ها گرفتاری‌های صندوق‌ها است نه افزایش سن بازنشستگی.

امیرآبادی فراهانی یادآور شد: در دنیا بسیاری از دولت‌ها می‌آیند بعضاً سن بازنشستگی را یک تا ۴ سال افزایش می‌دهند که معضلات‌شان حل شود، اما اول این کار انجام نمی‌شود، آنجا همه چیز شفاف است و رانتی وجود ندارد.

وی ادامه داد: متاسفانه می‌خواهم بگویم آن چیزی که مجلس در حال حاضر درباره‌اش بحث کرده است به نظرم درست نبود و ما درخواست داشتیم که ابهام برطرف شود و تلاش می‌کنیم دوباره یک اصلاحیه در موردش انجام شود، چراکه ابهام دارد؛ بعضی‌ها می‌گویند ۴۲ سال شده، برخی هم می‌گویند ۳۵ سال شده است. معتقدم مصوبه ابهام دارد و این باید درست شود.

این عضو کمیسیون شورا‌ها و امور داخلی درباره اینکه انتقاد به انتخاب رؤسای صندوق‌های بازنشستگی و در پاسخ به این سوال که آیا مجلس به عنوان ناظر می‌تواند بر انتخابات این صندوق‌ها ورود کند، گفت: نمی‌شود، مجلس قانون‌گذار است و این صندوق‌ها خصوصی و خصولتی هستند، خودشان مجمع دارند و مجامع‌شان باید تلاش کنند که درست شود.

وی تاکید کرد: به اعتقاد من هرچه واگذاری‌ها را بیشتر به سمت دولتی‌ها، نیمه خصوصی و خصولتی ببریم، این مشکلات را متاسفانه داریم یعنی می‌آییم در واگذاری مثلا از وزارت نفت یک پتروشیمی را می‌گیریم و به وزارت کار می‌دهیم؛ یعنی از وزیر نفت به وزیر کار می‌دهیم و از آن حالت اختصاصیِ فنی هم آن را می‌اندازیم و باعث ورشکستگی شرکت می‌شویم و از این طرف به جایی می‌دهیم که توانایی که ندارد هیچ، تخصص هم ندارد و باعث می‌شود شرکت ضررده و زیان‌ده شود.

منبع: ایلنا
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی