تیتر امروز

بچه‌ها! نخندین!
افاضات اضافه

بچه‌ها! نخندین!

عوام‌الملک در هفته‌ای که گذشت از حمایت مردم و خواص از یک طرح جدید نوشته و ترانه‌ای هم به گوشش رسیده که می‌گفت: "بچه‌ها! نخندین!"

خاطرات خوش قلعه‌نویی از ازبک‌ها

در آستانه دیدار حساس ایران و ازبکستان در مرحله انتخابی جام جهانی ۲۰۲۶، نگاهی به تقابل‌های امیر قلعه‌نویی با ازبک‌ها خالی از لطف نیست.

کد خبر: ۱۵۸۷۵۴
۱۰:۴۱ - ۲۹ آبان ۱۴۰۲

خاطرات خوش قلعه‌نویی از ازبک‌ها

دیدارنیوز: امیر قلعه‌نویی در دوران مربیگری خاطرات خوشی از تقابل با تیم ملی ازبکستان دارد.

تیم ملی ایران روز سه‌شنبه ۳۰ آبان در دومین بازی مرحله مقدماتی جام جهانی ۲۰۲۶ در تاشکند به مصاف ازبکستان خواهد رفت. ایران و ازبکستان در سال‌های اخیر تقابل‌های زیادی باهم داشته‌اند که اغلب با پیروزی ایران به پایان رسیده است.

امیر قلعه‌نویی، سرمربی تیم ملی که در دو مقطع روی نیمکت ایران نشسته هم دو بار به مصاف ازبک‌ها رفته که در هر دو مورد موفق به کسب پیروزی شده و به دنبال سومین برد خود مقابل این رقیب است.

شیرین برای امیر و تلخ برای رحمان!

نخستین تقابل امیر قلعه‌نویی به عنوان سرمربی تیم ملی ایران با تیم ملی ازبکستان در مرحه گروهی جام ملت‌های ۲۰۰۷ رقم خورد. جایی که ایران و ازبکستان در نخستین بازی‌شان به مصاف هم رفتند و شاگردان امیر قلعه‌نویی با نتیجه ۲ بر یک موفق به پیروزی شدند.

در این بازی ازبکستان ابتدا با گل به‌خودی رحمان رضایی پیش افتاد، ولی در نیمه دوم شاگردان قلعه‌نویی به بازی برگشتند و با گلزنی سیدجلال حسینی و جواد کاظمیان به پیروزی رسیدند. از جمع بازیکنان حاضر در آن مسابقه، رحمان رضایی که گل به‌خودی زد به همراه آندرانیک تیموریان در حال حاضر در کادر فنی تیم ملی ایران حضور دارند.

پایان طلسم ۱۵ ساله در دومین تقابل

دومین باری که امیر قلعه‌نویی با تیم ملی ایران به مصاف ازبکستان رفت در بازی فینال تورنمنت کافا بود. در این بازی که چند ماه قبل برگزار شد، ایران با تک گل سردار آزمون به برتری یک بر صفر رسید و قهرمان تورنمنت کافا شد.

قهرمانی در کافا نخستین جام امیر قلعه‌نویی به عنوان سرمربی تیم ملی ایران و نخستین قهرمانی تیم ملی از سال ۲۰۰۸ بود. در آن سال تیم ملی با هدایت علی دایی قهرمان مسابقات غرب آسیا شده بود و پس از ۱۵ سال بار دیگر به یک قهرمانی دست پیدا کرد.

آمار خوب امیر مقابل باشگاه‌های ازبکستانی

امیر قلعه‌نویی در رده باشگاهی هم آمار خوبی مقابل نمایندگان ازبکستان داشته است. او با سپاهان، تراکتور و ذوب‌آهن در لیگ قهرمانان آسیا مقابل تیم‌های ازبکستانی قرار گرفته و آمار ۴ برد، ۲ باخت و یک تساوی را به ثبت رسانده است.

هر ۲ شکست قلعه‌نویی در تقابل با ازبک‌ها، مقابل پاختاکور رقم خورده و دیگر نمایندگان این کشور هرگز موفق به شکست سرمربی فعلی تیم ملی نشده‌اند.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی