تیتر امروز

سازمان‌ها و نهادینه شدن دروغ

سازمان‌ها و نهادینه شدن دروغ

اینکه در جامعه انسانی صداقت و شفافیت چه تاثیراتی در سلامت و آرامش اجتماعی دارد نکته‌ای است که می‌توان اهمیت و اعتبار آنرا در وضعیت مقابل آن یعنی میزان تشویش و تخریب ناشی از دروغ و دروغگویی ارزیابی...
بچه‌ها! نخندین!
افاضات اضافه

بچه‌ها! نخندین!

عوام‌الملک در هفته‌ای که گذشت از حمایت مردم و خواص از یک طرح جدید نوشته و ترانه‌ای هم به گوشش رسیده که می‌گفت: "بچه‌ها! نخندین!"
پولیتیکو مدعی شد

آمریکا شهرک‌نشینان افراطی را تحریم می‌کند

روزنامه «پولیتیکو» ادعا کرد که جو بایدن، رئیس جمهوری آمریکا از مقامات ارشد دولت خود خواسته است تحریم‌ها و ممنوعیت صدور روادید علیه شهرک‌نشینان افراطی اسرائیلی که فلسطینی‌ها را از سرزمین‌شان در کرانه باختری آواره می‌کنند، وضع کند.

کد خبر: ۱۵۸۷۴۶
۰۹:۰۷ - ۲۹ آبان ۱۴۰۲

آمریکا شهرک‌نشینان افراطی را تحریم می‌کند

دیدارنیوز: بر اساس یک سند فاش شده، جو بایدن، رئیس جمهوری آمریکا از مقامات ارشد دولت خود خواسته است تحریم‌ها و ممنوعیت صدور روادید علیه شهرک‌نشینان افراطی اسرائیلی که فلسطینی‌ها را از سرزمین‌شان در کرانه باختری آواره می‌کنند، وضع کند.

به نقل از العربیه، بر اساس گزارش روزنامه «پولیتیکو»، در این دستورالعمل که به مقام‌هایی همچون آنتونی بلینکن، وزیر خارجه و جنت یلن، وزیر خزانه داری ابلاغ شد، آمده است که «گزینه‌هایی را برای اقدام سریع علیه کسانی که مسئول اعمال خشونت در کرانه باختری هستند، تهیه کنند.»

از جمله این اقدامات، عدم اعطای ویزای آمریکا به متخلفان است.

تعریف افراد متخلف دقیقا در این یادداشت آمده است. زیرا شامل همه افراد و نهاد‌هایی که «به‌طور مستقیم یا غیرمستقیم، در اقدامات یا سیاست‌هایی که امنیت یا ثبات کرانه باختری را تهدید می‌کنند»، می‌شود.

تهدیدی جدی برای صلح

این تحریم‌ها همچنین شامل افرادی می‌شود که مرتکب «اعمال ارعاب علیه غیرنظامیان در کرانه باختری» شوند.

در این یادداشت، ذکر شده که بایدن معتقد است خشونت شهرک‌نشینان، تهدیدی جدی برای صلح اسرائیلی‌ها و فلسطینی‌ها است و منطقه خاورمیانه را بی‌ثبات می‌کند.

به گفته یک مقام آگاه آمریکایی، صدور این دستورالعمل پس از بحث و گفت‌وگوی گسترده‌ای صورت گرفته است، چرا که جیک سالیوان مشاور امنیت ملی و جان فاینر معاون وی، نظرات خود را طی یک گفت‌وگوی داخلی ارائه کردند.

در این یادداشت آمده که دولت بایدن در تلاش است، با وجودی که به شدت از حق اسرائیل برای دفاع از خود در برابر حماس دفاع می‌کند، تاکید کند که از حقوق غیرنظامیان فلسطینی حمایت می‌کند.

این همزمان با تلاش اعضای حزب دموکرات که به دنبال تحمیل شرایطی برای کمک نظامی به اسرائیل بودند، رخ داد.

شهرک‌نشینان غیرقانونی

از زمان حمله غافلگیرانه ۷ اکتبر حماس به پایگاه‌های نظامی و شهرک‌نشینان اسرائیل در نوار غزه، حملات شهرک‌نشینان به کرانه باختری افزایش یافته که در نتیجه تعدادی از غیرنظامیان فلسطینی کشته شده‌اند.

حدود ۴۹۰ هزار اسرائیلی در شهرک‌های غیرقانونی در کرانه باختری اشغالی، بر اساس قوانین بین‌المللی زندگی می‌کنند و همواره به بدترین شکل با فلسطینی‌ها برخورد داشته‌اند.

پس از ۷ اکتبر، این وضعیت رو به وخامت رفت؛ چرا که شهرک‌نشینان با بهره‌برداری از جنگ، شروع برای پایان دادن به حضور غیر یهودیان در منطقه «جی» کردند. اشاره به زمین‌هایی که طبق توافق‌نامه اسلو در سال ۱۹۹۳، به عنوان «جی» یا «سی» طبقه‌بندی شده است. طبق آنچه گای هیرشفلد، فعال حقوق بشر اسرائیلی قبلاً به خبرگزاری فرانسه توضیح داده است، که این زمین‌ها ۶۱ درصد از کرانه باختری را تشکیل می‌دهد.

به گفته سازمان حقوق بشر اسرائیلی «بتسلیم»، همواره شهرک‌نشینان از روش‌های ارعاب و خشونت برای وادار کردن فلسطینی‌ها به ترک خانه‌های خود، به‌ویژه در هفته‌های اخیر، که حملات شدیدتر شده، استفاده کرده‌اند.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی