تیتر امروز

فصل ساماندهی قوانین فرار رسیده است
ابوالقاسم جراره در گفت‌وگو با «دیدارنیوز»:

فصل ساماندهی قوانین فرار رسیده است

یکی از نامزدها دوره دوادزهم مجلس شورای اسلامی معتقد است که با توجه به انباشت قوانین، در دوره بعدی نمایندگان باید آنها را ساماندهی کنند.
رحمن قهرمان پور: دانشگاه نقش مهمی در جهت‌دهی افکار عمومی آمریکا دارند/ طولانی شدن جنگ غزه یکی از دلایل اعتراضات در آمریکا است
بررسی اعتراضات ضد اسرائیلی دانشگاه‌های آمریکا در گفت‌وگو با یک کارشناس بین‌الملل

رحمن قهرمان پور: دانشگاه نقش مهمی در جهت‌دهی افکار عمومی آمریکا دارند/ طولانی شدن جنگ غزه یکی از دلایل اعتراضات در آمریکا است

تظاهرات دانشجویان و اساتید چندین دانشگاه در سراسر آمریکا در اعتراض به جنایات اسرائیل علیه مردم غزه، بهانه گفت‌وگوی دیدارنیوز با رحمن قهرمان‌پور کارشناس مسائل بین‌الملل بود.
در خاورمیانه چه خبر است

از کشتار بی‌سابقه تا نزدیک‌شدن به توافق

در چهل و پنجمین روز جنگ ویرانگر میان گروه حماس و اسرائیل تعداد کشته‌ها و زخمی‌ها از دو طرف همچنان رو به افزایش است و بمباران غزه از جمله حمله به بیمارستان‌ها و مدارس توسط ارتش نتانیاهو ادامه دارد.

کد خبر: ۱۵۸۷۴۱
۰۸:۲۴ - ۲۹ آبان ۱۴۰۲

لحظه به لحظه با «طوفان الاقصی»؛ گوترش: کشتار غیرنظامیان «بی‌سابقه» است

دیدارنیوز _ سرویس بین الملل: جنگ خونین حماس و اسرائیل در غزه وارد چهل و پنجمین روز خود شد.

جنگ حماس و اسرائیل که از بامداد روز شنبه ۱۵ مهرماه با حمله گروه فلسطینی حماس آغاز شد، خاورمیانه و جهان را تحت تاثیر خود قرار داده است.

در ادامه خبر‌های جدید از این جنگ خونین را می‌خوانید.

ساعت: ۲۰:۵۸/ بایدن: توافق اسراییل و حماس برای آزادی اسرا نزدیک است

جو بایدن، رئیس‌جمهوری آمریکا گفت که باور دارد توافق اسرائیل و حماس بر سر تبادل اسرا نزدیک است.

به نقل از ایسنا، بایدن در پاسخ به این پرسش که آیا توافق برای آزادی اسرای اسرائیل که در اختیار نیرو‌های حماس در غزه قرار دارند نزدیک است، گفت: فکر می‌کنم اینطور باشد.

ساعت: ۲۰:۱۶/ سخنگوی دفتر رسانه‌ای غزه: تعداد کشته شدگان غزه به ۱۳۳۰۰ نفر رسید

به نقل از الجزیره، Ismail Thawabta، سخنگوی دفتر رسانه‌ای دولت غزه، می‌گوید که بیش از ۱۳۳۰۰ نفر در این منطقه بمباران شده کشته شده‌اند.

او به خبرنگاران گفت که این رقم شامل بیش از ۵۶۰۰ کودک کشته شده در حملات اسرائیل به نوار غزه است.

وزارت بهداشت فلسطین در غزه به دلیل فروپاشی سیستم مراقبت‌های بهداشتی که داده‌ها را جمع‌آوری می‌کند، نتوانسته است به طور منظم آمار رسمی کشته‌شدگان خود را به‌روزرسانی کند.

ساعت: ۱۹:۵۱/ حملات موشکی بی‌سابقه به تل‌آویو

خبرنگار «العربیه» شامگاه دوشنبه ۲۹ آبان گزارش کرد که تل‌آویو و مناطق مرکزی اسرائیل امروز هدف شدیدترین حملات موشکی از آغاز جنگ تاکنون قرار گرفته است.

ساعت: ۱۸:۴۲/ دبیرکل سازمان ملل: کشتار غیرنظامیان «بی‌سابقه» است

به نقل از الجزیره، آنتونیو گوترش کشته شدن هزاران غیرنظامی در بمباران غزه توسط اسرائیل را محکوم کرد.

دبیرکل سازمان ملل گفت که "روشن" است که هزاران کودک تنها در چند هفته کشته شده‌اند.

او در نشست خبری که در سازمان ملل برگزار شد، گفت: «این چیزی است که اهمیت دارد. ما شاهد کشتار غیرنظامیان هستیم که از زمانی که من دبیرکل هستم در هیچ درگیری سابقه نداشته است.»

به گفته مقامات در منطقه محاصره شده غزه، حدود ۱۳۰۰۰ نفر از جمله حداقل ۵۵۰۰ کودک در حملات اسرائیل به غزه کشته شده‌اند.

لحظه به لحظه با «طوفان الاقصی»؛ درخواست برای کمک به معلولان غزه

ساعت: ۱۷:۳۸/ کارشناس سازمان ملل خواستار کمک به افراد دارای معلولیت در غزه شد

هبا هاگراس بر اهمیت تضمین دسترسی بدون قید و شرط و بدون محدودیت کمک‌های بشردوستانه برای افراد دارای معلولیت تاکید کرده است.

هاگراس که اخیرا به عنوان گزارشگر ویژه سازمان ملل در مورد حقوق افراد دارای معلولیت منصوب شده است، گفت: افراد دارای معلولیت در دسترسی به مکان‌های امن مشکل دارند و محرومیت از خدمات حیاتی مانند برق، آب و غذا [آنها]را در معرض خطرات شدیدی از جمله خطر از دست دادن جان‌شان قرار می‌دهد.

ساعت: ۱۶:۵۵/ چین: کوچاندن اجباری را نمی‌پذیریم

به نقل از العربیه، وزیر خارجه چین اعلام کرد: آوارگی و کوچاندن اجباری غیرنظامیان فلسطینی را نمی‌پذیریم.

ساعت: ۱۳:۴۰/ تراژدی روز جهانی کودک؛ جان‌باختن ۵۵۰۰ غزه در حملات اسرائیل

به نقل از الجزیره، روز جهانی کودک که هر ساله در ۲۰ نوامبر جشن گرفته می‌شود، یک ابتکار جهانی برای ترویج حقوق، ایمنی، آموزش، سلامت و شادی کودکان است.

اما امسال کودکان غزه در پی حملات اسرائیل روز خوشی ندارند و هزاران نفر جان خود را از دست داده‌اند.

حدود نیمی از جمعیت ۲.۳ میلیون نفری غزه را کودکان تشکیل می‌دهند. به گفته مقامات فلسطینی، از ۷ اکتبر، حملات اسرائیل حداقل ۵۵۰۰ کودک را کشته است. یعنی هر ۱۰ دقیقه یک کودک فلسطینی کشته می‌شود.

ساعت: ۱۲:۰۸/ حمله موشکی حزب‌الله به پایگاه زبدین اسرائیل

به نقل از تسنیم، مقاومت اسلامی لبنان اعلام کرد: رزمندگان مقاومت اسلامی امروز پایگاه «زبدین» رژیم صهیونیستی را با سلاح‌های مناسب هدف قرار دادند که در نتیجه تلفات قطعی به دشمن وارد شده است.

ساعت: ۱۰:۳۶/ بیمارستان اندونزی غزه توسط تانک‌ها محاصره شده است

به نقل از شبکه الجزیره، تانک‌های اسرائیلی بیمارستان اندونزی در غزه را محاصره کرده‌اند، جایی که در پی حملات مستقیم اسرائیل از صبح امروز، حداقل ۱۲ نفر کشته شده‌اند.

همچنین مدیر وزارت بهداشت غزه ادعای اسرائیل مبنی بر کشف یک تونل حماس در بیمارستان الشفا را رد کرد و آن را "دروغ محض" خواند.

ساعت: ۰۹:۱۱/ در حمله اسرائیل به بیمارستان اندونزی حداقل ۸ نفر کشته شدند

به نقل از الجزیره، کارکنان یکی از بزرگترین بیمارستان‌های شمال غزه پس از آنکه نیرو‌های اسرائیلی مرکز پزشکی را محاصره کرده و منطقه را بمباران کردند و حداقل هشت نفر را در مجتمع بیمارستانی کشتند، از سازمان ملل و صلیب سرخ درخواست کمک فوری می‌کنند.

دست کم دو پزشک در بیمارستان اندونزی زخمی شدند.

لحظه به لحظه با «طوفان الاقصی»؛ بیمارستان اندونزی در محاصره تانک‌ها

ساعت: ۰۸:۲۲/ تشکر فلسطین از مالزی و ترکیه برای چشم‌پوشی از هزینه‌های دانشجویان غزه

به نقل از الجزیره، تشکیلات خودگردان فلسطین از مالزی و ترکیه برای معافیت دانشجویان غزه از پرداخت شهریه «قدردانی» کرده است.

محمد خالد نوردین، وزیر آموزش عالی مالزی روز چهارشنبه گفت که هزینه تحصیل بیش از ۶۰۰ فلسطینی که در دانشگاه‌های دولتی این کشور تحصیل می‌کنند برای سال تحصیلی ۲۰۲۳-۲۰۲۴ لغو می‌شود.

محمد خالد گفت که دولت همچنین در نظر دارد به ۸۰۰ دانشجوی فلسطینی که در دانشگاه‌های دولتی و خصوصی ثبت نام کرده اند کمک هزینه ماهانه بدهد.

رجب طیب اردوغان، رئیس‌جمهور ترکیه روز پنجشنبه اعلام کرد که دولت او هزینه‌های ترم دوم سال تحصیلی را برای دانشجویان غزه که در مقطع کارشناسی و دیپلم در این کشور دنبال می‌کنند، پوشش می‌دهد.

ساعت: ۰۸:۱۰/ مکرون در گفتگو با نتانیاهو بر «لزوم فرق گذاشتن بین تروریست‌ها و مردم» تاکید کرد

کاخ الیزه اعلام کرد که امانوئل مکرون، رئیس‌جمهوری فرانسه در گفتگو با بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر اسرائیل از او در مورد «شمار بالای غیرنظامیان جان‌باخته در غزه» پاسخ خواسته است.

به نقل از یورونیوز، بنا به همین گزارش رئیس‌جمهوری فرانسه بر «لزوم فرق گذاشتن بین تروریست‌ها و مردم» تاکید کرد.

امانوئل مکرون همچنین از «افزایش خشونت‌ها علیه غیرنظامیان فلسطینی در کرانه باختری» به شدت ابراز نگرانی کرد. او همچنین از «لزوم ایجاد وقفه‌های بشردوستانه در درگیری‌ها و در نهایت برقراری آتش‌بس» سخن گفت.

رئیس‌جمهوری فرانسه در گفتگو با محمود عباس، رئیس تشکیلات خودگردان فلسطینی نیز حملات علیه غیرنظامیان فلسطینی در کرانه باختری را محکوم کرد.

لحظه به لحظه با «طوفان الاقصی»؛ سوال مکرون از نتانیاهو درباره شمار بالای غیرنظامیان جان‌باخته

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی