تیتر امروز

اینجا جان «کارگر» کالا است!
«دیدارنیوز» به بهانه روز کارگر، آمار ضدو نقیض فوتی های کارگری را بررسی می‌کند:

اینجا جان «کارگر» کالا است!

در این گزارش تنها به گوشه‌ای از نابسامانی حوزه کارگری به ویژه تناقض‌گوی مدیران دولتی در مورد آمار حوادث ناشی از کار خواهیم پرداخت.
فصل ساماندهی قوانین فرار رسیده است
ابوالقاسم جراره در گفت‌وگو با «دیدارنیوز»:

فصل ساماندهی قوانین فرار رسیده است

یکی از نامزدها دوره دوازدهم مجلس شورای اسلامی معتقد است که با توجه به انباشت قوانین، در دوره بعدی نمایندگان باید آنها را ساماندهی کنند.
رحمن قهرمان پور: دانشگاه نقش مهمی در جهت‌دهی افکار عمومی آمریکا دارند/ طولانی شدن جنگ غزه یکی از دلایل اعتراضات در آمریکا است
بررسی اعتراضات ضد اسرائیلی دانشگاه‌های آمریکا در گفت‌وگو با یک کارشناس بین‌الملل

رحمن قهرمان پور: دانشگاه نقش مهمی در جهت‌دهی افکار عمومی آمریکا دارند/ طولانی شدن جنگ غزه یکی از دلایل اعتراضات در آمریکا است

تظاهرات دانشجویان و اساتید چندین دانشگاه در سراسر آمریکا در اعتراض به جنایات اسرائیل علیه مردم غزه، بهانه گفت‌وگوی دیدارنیوز با رحمن قهرمان‌پور کارشناس مسائل بین‌الملل بود.
قسمت دوم گفت‌وگو با عضو شورای مرکزی حزب اتحاد ملت در برنامه رکن سه

حسین نقاشی: اسرائیل و غرب مانع راه‌حل دو کشوری هستند/ انتقاد به نهادها و افراد مختل به مبانی اسلام نیست/ ریاست آذر منصوری بر جبهه اصلاحات به نفع حزب اتحاد نبود

عضو شورای مرکزی حزب اتحاد ملت در قسمت دوم گفت‌وگوی خود با برنامه رکن سه، به مسائل حزب متبوع خود، جبهه اصلاحات و موضوع غزه و اسرائیل پرداخت.

کد خبر: ۱۵۸۷۱۹
۱۳:۰۱ - ۲۸ آبان ۱۴۰۲

حسین نقاشی: اسرائیل و غرب مانع راه‌حل دو کشوری هستند/ انتقاد به نهادها و افراد مختل به مبانی اسلام نیست/ ریاست آذر منصوری بر جبهه اصلاحات به نفع حزب اتحاد نبود

 

دیدارنیوز ـ اسفندیار عبداللهی: حسین نقاشی، فعال سیاسی و عضو شورای مرکزی حزب اتحاد ملت، در قسمت دوم گفت‌وگوی خود با برنامه رکن سه دیدارنیوز از جمله به بحث عدالت قضایی و رعایت حقوق شهروندی در اعتراضات، مرام و کتب حزب متبوع خود، ریاست آذر منصوری (دبیرکل حزب اتحاد ملت)، در جبهه اصلاحات و جنگ بین اسرائیل و حماس پرداخت.

قسمت دوم گفت‌وگوی حسین نقاشی با برنامه رکن سه را در اینجا، یوتیوب و آپارات دیدار ببنید

 

حسین نقاشی در آغاز قسمت دوم این برنامه گفت: «اگر آزادی به عنوان مقدمه عدالت، نباشد، کل کار حکمرانی با مشکل مواجه می‌شود. در اعتراضات سال ۱۴۰۱، حاکمیت به وسیله دوربین‌های موجود و بررسی تصاویر، لیدر‌های اعتراضات را شناسایی و دستگیر می‌کرد. من می‌گویم چرا همین کار را نسبت به کسانی که معترضان شلیک کردند، انجام نمی‌دهد؟ چرا عدالت اینجا غایب است؟».

وی افزود: «وقتی در مقابل همه گروه‌های جامعه اصل انصاف را ملاک و معیار قرار نمی‌دهید، ممکن کسانی هم در مقابل شما و به تلافی این کار، در شبکه‌های اجتماعی زیاده روی کنند. یکی آمد در تلویزیون و گفت هر کس نمی‌تواند خود را با ما همراه کند، از کشور برود، شخص دیگر همین اواخر، در صدا و سیما که انتظار می‌رفت رسانه‌ای ملی باشد، گفت که مملکت مال حزب‌اللهی‌ها است. این‌ها نمونه کوچک و نماد و نمود آن چیزی است که در کلیت ماجرا، در کشور به آن عمل می‌شود.»

نقاشی اظهار کرد: «شما با یکه‌تازی در صدا و سیما و محدود کردن رسانه‌های منتقد یا مخالف، باز گذاشتن دست گروه‌ها و شخصیت‌های سیاسی موافق حکومت و ممانعت از فعالیت آزاد نهاد‌ها و سازمان‌های سیاسی مخالف و منتقد، همان کاری را می‌کنید، که نمود لسانی آن توسط دو خانم طرفدار حاکمیت در صدا و سیما بیان شد که به آن اشاره کردم».

عضوشورای مرکزی حزب اتحاد ملت در مورد مشکلات ناشی از تفسیر اصولی از قانون اساسی یادآور شد: «اصل ۲۷ قانون اساسی برای مردم و نهاد‌ها و سازمان‌های مختلف حق اعتراض و برگزاری میتینگ داده است، یعنی تصریح دارد که راهپیمایی آزاد است مگر اینکه مخل به مبانی اسلام باشد و مسلحانه نباشد. مبانی و اصول اسلام «توحید، نبوت و معاد» است، این سه اصل مورد قبول همه مسلمین است. آیا انتقاد به رهبری، قوه قضاییه، سپاه پاسداران، شورای نگهبان، مجلس خبرگان رهبری و مانند آن، جز مبانی و اصول اسلام هستند؟ قطعا نیستند، اما ممکن است، کسانی در نهاد‌های تصمیم‌گیرنده پیدا شود که، به این مفاهیم را در دایره اصول و مبانی اسلام محسوب کنند و مانع جاری شدن اصل ۲۷ قانون اساسی شوند. از نظر من اگر این عناوین را به عنوان مبانی اسلام تسری دهند، تفسیری مذیق و محدود کننده است که اعتراض و مخالفت با نهاد‌هایی -شبیه به آنچه نام بردم- را در دایره مبانی اسلام قلمداد کنند.

وی خاطرنشان کرد: اگر امکان نقد همه نهاد‌های قانونی –اعم از انتخابی یا انتصابی- فراهم بود، قطعا مرجعیت رسانه‌ای به خارج از کشور منتقل نمی‌شد.

ادامه حیات جبهه اصلاحات!

نقاشی درباره دبیرکلی آذر منصوری در حزب اتحاد ملت گفت: «اتفاق بسیار خوبی بود و این انتخاب حتما از جنبش مهسا تاثیر گرفته است. اما ریاست خانم منصوری بر جبهه اصلاحات او را در ملاحظاتی قرار داده که گاهی آنگونه که باید نمی‌تواند مثل قبل اعلام موضع کند، به نظرم اگر این مسئولیت به او واگذار نمی‌شد، به نفع حزب اتحاد ملت بود. معتقدم ادامه حیات جبهه اصلاحات با وجود تکثر گفتمانی و مرامی و نگاه‌های مختلف و گاه متضاد آن‌ها به اقتصاد سیاسی، ضرورتی ندارد.

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب درباره جنگ اسرائیل علیه مردم فلسطین و ساکنین غزه گفت: «ما یک چند صحنه از حماس بر علیه اسرائیل دیدیم و احیانا خطا‌هایی هم توسط افرادی نسبت به غیر نظامیان رخ داد و این در حالی است که بیش از صد هزار کشته شده توسط اسرائیل را فراموش کرده‌ایم. در اسرائیل رادیکال‌ترین فرد حاکم است. یک فلسطینی چه سودی از بیانه‌های حقوق بشری غربی‌ها برده است. خود اسرائیل و آمریکا و حامیان غربی اسرائیل نمی‌خواهند مشکل حل شود، اگر آن‌ها به راه حل دو کشوری می‌رسیدند، مخالفت جمهوری اسلامی و دیگر عوامل و مقاومت دست پایین را داشتند و نمی‌توانستند مانعی بر سر راه آن‌ها باشند. بله معتقدم در حمله حماس به اسرائیل عقل و تدبیر کامل حاکم نبود، ولی این واکنش طبیعی ملتی بود که ده‌ها سال شاهد ظلم جنایت بوده‌اند. این متن تمامی این محتوای ویدیویی را نمایندگی نمی‌کند، به همین دلیل شما را به دیدن و شنیدن ویدیوی آن دعوت می‌کنیم.

 

 

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی