تیتر امروز

هشدار فرمانده ارتش به اسرائیل پس از حادثه اصفهان/ گزارشگر الجزیره: سکوت تل‌آویو چیز جدیدی نیست
انتقام ایران از اسرائیل پس از حمله تروریستی

هشدار فرمانده ارتش به اسرائیل پس از حادثه اصفهان/ گزارشگر الجزیره: سکوت تل‌آویو چیز جدیدی نیست

بعد از حمله تروریستی روز ۱۳ فروردین رژیم اسرائیل به کنسولگری ایران در سوریه، که باعث شهادت چند فرمانده سپاه شد، ایران شنبه شب ۲۵ فروردین‌ماه حملات گسترده پهپادی و موشکی خود را به اسرائیل انجام...
به ما رعایا ربطی ندارد، شما بکنید!
افاضات اضافه

به ما رعایا ربطی ندارد، شما بکنید!

در هفته‌ای که گذشت، عوام‌الملک به مسایل مهم و حساسی چون موی نسوان پرداخته و درباره حوادث اخیر در کشور گفته ما عوام، رعیتی بیش نیستیم و نباید این را فراموش کنیم.

مکاتبه شورای عالی انقلاب فرهنگی با صدا و سیما درخصوص تبلیغات موسسات کنکور

News Image Lead

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی با اشاره به تبلیغات موسسات کنکوری در رسانه ملی اظهار کرد: اخیرا مکاتبه‌ای با رئیس سازمان صدا و سیما داشتیم و آن را در شورای عالی انقلاب فرهنگی طرح می‌کنیم، البته به مشکلات اعتباری صدا و سیما واقف هستیم ولی دلیلی ندارد به آموزش و پرورش آسیب وارد شود.

کد خبر: ۱۵۸۷۱
۱۵:۵۰ - ۱۳ آذر ۱۳۹۷
دیدارنیوز - محمدرضا مخبر دزفولی در مراسم افتتاحیه اندیشکده دانش پژوهان جوان با بیان اینکه دانشمند شدن بدون تفریح و تعامل محقق نمی شود گفت: این اندیشکده به نوعی پاتوقی برای نخبگان است.

وی افزود: ایران در تقسیم بندی های کشورهای دنیا، در ردیف کشورهای با توسعه بالای انسانی است و باید قدر این نیروی انسانی را بدانیم.

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی با بیان اینکه نیروی انسانی خودش باید به این قدرشناسی واقف باشد و انسان‌های لایق باید صندلی‌ها را بگیرند اظهار کرد: اگر به وظیفه خود عمل کنیم به جایگاه مناسب می رسیم و آینده ساخته می‌شود.

مخبر دزفولی ادامه داد: برخی انتقاد می‌کنند که دانشگاه محل مقاله نویسی است، اما سدسازی ها و دستاوردهای پزشکی را چه کسانی انجام می دهند؟ جایگاه ایران در رشته های ریاضی و فیزیک قابل توجه است. جایگاه ایران در سطح جهانی نشان از ضعیف بودن در ریاضی و فیزیک و علوم پایه نیست، بلکه باید این رشته ها را بیشتر مورد توجه قرار داد.

وی به شکل گیری رقابت‌های ناصحیح در کنکور اشاره و عنوان کرد که از این حیث لطمه می‌خوریم و این غول هفت سر به سیستم آموزش و پرورش و آموزش عالی ضربه زده است و منجر به بروز جریان اقتصادی نادرستی شده است.

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی با بیان اینکه برخی آموزشگاه‌های آزاد برای آموزش و پرورش درآمد زایی دارند و به همین علت خود را نماینده بخشی از آموزش و پرورش می‌دانند گفت: تا زمانی که رشته‌هایی مانند دندان پزشکی، داروسازی و پزشکی را در تلویزیون تبلیغ می کنیم میزان رضایت از دانش های درجه یک مانند علوم پایه کم می شود و کنار می رود. اگر نتوانیم مشوق هایی را برای ریاضی و فیزیک در نظر بگیریم اقبال به این رشته‌ها کم می‌شود.

مخبر دزفولی با اشاره به تبلیغات موسسات کنکوری در رسانه ملی اظهار کرد: اخیرا مکاتبه‌ای با رئیس سازمان صدا و سیما داشتیم و آن را در شورای عالی انقلاب فرهنگی طرح می کنیم. البته به مشکلات اعتباری صدا و سیما واقف هستیم ولی دلیلی ندارد به آموزش و پرورش آسیب وارد شود.

وی بر ضرورت تقویت باشگاه دانش پژوهان و مدارس تیزهوشان تاکید کرد و گفت که ما جریان تیزهوشان را پیگیری می کنیم. همچنین اساسنامه سازمان سمپاد هم تصویب شده و امیدواریم رئیس جمهور هرچه زودتر آن ابلاغ کند.


ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی