تیتر امروز

سردار علایی: نابودی اسرائیل حتمی است، چون امام (ره) فرمودند
گزارش اختصاصی دیدارنیوز از مراسم چهل و چهارمین سالگرد شهادت محمد منتظرالقائم

سردار علایی: نابودی اسرائیل حتمی است، چون امام (ره) فرمودند

سردار حسین علایی در مراسم چهل و چهارمین سالگرد شهادت محمد منتظرالقائم ضمن بیان روایت خود از عملیات آمریکایی طبس و نحوه به شهادت رسیدن منتظرالقائم، در دفاع از عملیات ایران علیه اسرائیل گفت: اسرائیل...
در جستجوی روزنه‌ای حدفاصل ساختار حقیقی و حقوقی
عماد بهاور، عضو شورای مرکزی نهضت آزادی ایران در تنگنای بیست و نهم

در جستجوی روزنه‌ای حدفاصل ساختار حقیقی و حقوقی

در بیست و نهمین برنامه از تنگنا و فصل سوم آن، حامد شجاعی میزبان عماد بهاور، عضو شورای مرکزی نهضت آزادی ایران است و درباره تحولات درونی این تشکل و برخی مسائل مهم فضای سیاسی گفت‌وگو کرده است.
کاخ سفید اعلام کرد

اسرائیل - حماس؛ هنوز توافقی در کار نیست

رسانه‌های آمریکایی گزارش دادند که ایالات متحده، اسرائیل و حماس به توافقی برای آزادی تعدادی از اسیران در غزه در ازای آتش‌بس پنج روزه نزدیک هستند، اما کاخ سفید آن را رد کرد.

کد خبر: ۱۵۸۶۹۷
۰۹:۲۵ - ۲۸ آبان ۱۴۰۲

اسرائیل - حماس؛ هنوز توافقی در کار نیست

دیدارنیوز: روزنامه واشنگتن پست شنبه به نقل از منابع آگاه گزارش داد که اشغالگران، آمریکا و جنبش فلسطینی حماس در آستانه دستیابی به توافقی برای آزادی ده‌ها اسیر در غزه در ازای یک فرصت پنج روزه توقف جنگ هستند.

منابع با اشاره به اینکه در سند شش صفحه‌ای توافقنامه، توقف تمامی عملیات نظامی دو طرف درگیری به مدت حداقل پنج روز و آزادی ۵۰ اسیر یا بیشتر به دفعات در کل ۲۴ ساعت در نظر گرفته شده، تصریح کرد: آتش‌بس از طریق هوایی نظارت خواهد شد.

این روزنامه همچنین به نقل از منابع خود خاطرنشان می‌کند که توقف احتمالی درگیری‌ها «تامین کمک‌های بشردوستانه از جمله سوخت» از طرف مصری را به میزان قابل توجهی افزایش می‌دهد.

این روزنامه توضیح داد که این سند پس از رایزنی در دوحه با حضور نمایندگان آمریکا، اشغالگران و میانجیگران قطری به نمایندگی از حماس مورد توافق قرار گرفت.

به نوشته این روزنامه، «تا آخرین لحظه مشخص نبود که آیا اسرائیل با توقف موقت حمله خود به غزه موافقت خواهد کرد یا خیر».

این درحالی است که دولت جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا که در داخل به دلیل حمایت از رژیم صهیونیستی تحت فشار است، «به طور کامل از توقف جنگ حمایت کرد».

اما در واکنش به این خبر، سخنگوی کاخ سفید این موضوع را رد کرد که «تاکنون توافقی بین اسرائیل و حماس صورت گرفته باشد».

آدریان واتسون، سخنگوی شورای امنیت ملی آمریکا نیز اعلام کرد که واشنگتن، تل‌آویو و حماس هنوز بر سر توقف پنج روزه درگیری‌ها و آزادی اسیران به توافق نرسیده‌اند.

او در پستی نوشت: ما هنوز به توافق نرسیده‌ایم، اما به سختی برای رسیدن به توافق کار می‌کنیم.

منبع: ایسنا
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی