تیتر امروز

رحمن قهرمان پور: دانشگاه نقش مهمی در جهت‌دهی افکار عمومی آمریکا دارند/ طولانی شدن جنگ غزه یکی از دلایل اعتراضات در آمریکا است
بررسی اعتراضات ضد اسرائیلی دانشگاه‌های آمریکا در گفت‌وگو با یک کارشناس بین‌الملل

رحمن قهرمان پور: دانشگاه نقش مهمی در جهت‌دهی افکار عمومی آمریکا دارند/ طولانی شدن جنگ غزه یکی از دلایل اعتراضات در آمریکا است

تظاهرات دانشجویان و اساتید چندین دانشگاه در سراسر آمریکا در اعتراض به جنایات اسرائیل علیه مردم غزه، بهانه گفت‌وگوی دیدارنیوز با رحمن قهرمان‌پور کارشناس مسائل بین‌الملل بود.
معاون هنری وزارت ارشاد در واکنش به لغو کنسرت علیرضا قربانی مطرح کرد

دوستان در اصفهان به قانون عمل کنند؛ «دیانت» را وسط نیاوریم!

در پی لغو کنسرت علیرضا قربانی در اصفهان که گفته می‌شود به دلیل حضور نوازنده زن بوده، محمود سالاری، معاون هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در واکنش به اظهارات معاون امنیتی استاندار اصفهان می‌گوید: همین گروه در شهرکرد و یزد اجرا کرده بود و تخلفی گزارش نشده بود. اینکه اصفهان برای اعمال سلیقه شخصی دنبال واژه می‌گردد و مسائلی را مطرح می‌کند به نظرم محلی از اعتنا ندارد و دوستان ما در اصفهان بهتر است، برگردند و به قانون عمل کنند تا اینکه سلیقه خود را به عنوان دیانت و عرف اعمال کنند؛ دیانت را وسط نیاوریم، به نظر من این حرف‌ها شایسته نیست و از مقامی سیاسی امنیتی این چنین گفتگو‌ها مقداری ناپذیرفتنی است.

کد خبر: ۱۵۸۶۸۹
۲۱:۲۲ - ۲۷ آبان ۱۴۰۲

کنسرت

دیدارنیوز: معاون هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی درباره سخنان اخیر معاون امنیتی استاندار اصفهان که بار دیگر در پی لغو کنسرت علیرضا قربانی به دلیل حضور نوازنده زن مطرح شده بود، موضع گیری کرد و گفت: اینکه سلیقه خود را به عنوان قانون اعمال کنیم، کار شایسته‌ای نیست.

محمود سالاری در حاشیه برگزاری نمایشگاه کتاب‌های تخصصی آموزش هنر، ضمن تشریح موضع وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در این رابطه اظهار کرد: من همان زمان نیز از آقای قربانی عذرخواهی کردم. عذرخواهی من موضع ما بود؛ موضع وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی بود.

او ادامه داد: در شهری که یکی از قدیمی‌ترین هنرستان‌های موسیقی دختران وجود دارد و هر ساله تقاضای حضور در این هنرستان افزایش پیدا می‌کند، اینکه سلیقه خود را به عنوان قانون اعمال کنیم، کار شایسته‌ای نیست. در بیانیه قدیمی‌تر نیز آمده بود که این موجب وهن و توهین است که من این را متوجه نشدم که چه وهن یا توهینی است. مبنای این حرف چیست؟ ضمن اینکه ایشان گفته بودند اگر قانونی هست به من اعلام کنید؛ این یعنی چه؟! قانونی که شما گذاشتید، نو است. مگر قانون می‌خواهد که کسی بیاید روی صحنه و نوازندگی کند؟ قانون به ما می‌گوید عفت عمومی، حجاب و شأن مخاطب باید رعایت شود؛ این مسائل قانون دارد و آیین نامه تخلفات ما نیز موجود است. در همین راستا اجرایی که تخلف داشته باشد اول در آیین نامه تخلفات استان و جلسه تجدید نظر استان تهران بررسی خواهد شد.

سالاری افزود: همین گروه در شهرکرد و یزد اجرا کرده بود و تخلفی گزارش نشده بود. اینکه اصفهان برای اعمال سلیقه شخصی دنبال واژه می‌گردد و مسائلی را مطرح می‌کند به نظرم محلی از اعتنا ندارد و دوستان ما در اصفهان بهتر است، برگردند و به قانون عمل کنند تا اینکه سلیقه خود را به عنوان دیانت و عرف اعمال کنند؛ دیانت را وسط نیاوریم، به نظر من این حرف‌ها شایسته نیست و از مقامی سیاسی امنیتی این چنین گفتگو‌ها مقداری ناپذیرفتنی است.

کنسرت

او اظهار کرد: همان زمان پیگیری کردیم قرار شد آقای قربانی در اصفهان اجرا داشته باشند، اما چون با اجرا ایشان در استان دیگری تلاقی کرد این امکان فراهم نشد؛ در زمان مناسب دیگری در اصفهان اجرا خواهند داشت.

سالاری در پاسخ به اینکه درباره مسائل مشابه در برگزاری کنسرت‌های دیگر در این استان نیز پیگیری‌های لازم را انجام خواهد شد یا خیر گفت: به اندازه‌ای که زورمان برسد پیگیری انجام خواهیم داد.

او در پاسخ به اینکه آیا زور وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به این موضوع خواهد رسید یا خیر؟ گفت: خدا کند که برسد.

منبع: ایسنا
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی