تیتر امروز

رحمن قهرمان پور: دانشگاه نقش مهمی در جهت‌دهی افکار عمومی آمریکا دارند/ طولانی شدن جنگ غزه یکی از دلایل اعتراضات در آمریکا است
بررسی اعتراضات ضد اسرائیلی دانشگاه‌های آمریکا در گفت‌وگو با یک کارشناس بین‌الملل

رحمن قهرمان پور: دانشگاه نقش مهمی در جهت‌دهی افکار عمومی آمریکا دارند/ طولانی شدن جنگ غزه یکی از دلایل اعتراضات در آمریکا است

تظاهرات دانشجویان و اساتید چندین دانشگاه در سراسر آمریکا در اعتراض به جنایات اسرائیل علیه مردم غزه، بهانه گفت‌وگوی دیدارنیوز با رحمن قهرمان‌پور کارشناس مسائل بین‌الملل بود.

نامه نوری به رئیس‌جمهور؛ مستندات ردصلاحیتم منتشر شود

غلامرضا نوری قزلجه، نماینده مجلس شورای اسلامی که به رد صلاحیتش برای انتخابات پیش‌رو معترض است، از ارسال نامه به ابراهیم رئیسی، رئیس چمهوری برای دریافت مستندات این موضوع خبر داده و نوشته که ظاهرا این مسیر هم نتیجه‌ای در برندارد.

کد خبر: ۱۵۸۶۸۴
۱۸:۵۲ - ۲۷ آبان ۱۴۰۲

نامه نوری به رئیس‌جمهور؛ مستندات ردصلاحیتم منتشر شود

دیدارنیوز: رئیس فراکسیون مستقلین مجلس از نامه‌نگاری با رییس‌جمهور برای دریافت مستندات عدم احراز صلاحیت خود خبر داد.

غلامرضا نوری با انتشار پیامی در حساب کاربری خود در شبکه اجتماعی ایکس نوشت: برای اخذ مدارک معتبر مورد استناد در رد صلاحیت اینجانب از سوی هیات اجرایی، هفته گذشته با این نامه از آقای رییس جمهور تقاضای رسیدگی کردم که ظاهرا این مسیر هم نتیجه‌ای در برندارد.

متن این نامه به شرح ذیل است:

«جناب حجت الاسلام والمسلمین سیدابراهیم رئیسی

رئیس جمهور محترم

با سلام و احترام

چنانکه مستحضرید بعد از دو انتخابات اخیر در کشور که با پایین‌ترین مشارکت مردم بعد از انقلاب اسلامی صورت گرفت، ناظران و افکار عمومی و دوستان و دشمنان هر یک از منظری چشم به انتخابات یازده اسفند دوخته اند و راه صلاح و فلاح در این مقوله را که همانا یک انتخابات سالم رقابتی و مشارکتی است رهبری معظم برای همگان ترسیم فرموده اند، اما آنچه که در تشکیل و بررسی صلاحیت‌ها در هیأت‌های اجرائی اتفاق افتاد حاکی از کم توجهی به قانون و حتی اقدامات فراقانونی است که به دست نیرو‌های کم تجربه و بعضاً بی تجربه توأم با کنار زدن نیرو‌های مجرب و توانمند در این حوزه اتفاق افتاده است بطوریکه هیأت اجرائی مرکز حوزه انتخابیه بستان آباد صلاحیت اینجانب را به استناد بند‌های ۱ و ۲ و ۴ ماده ۳۱ قانون انتخابات مجلس رد کرده است.

پس از دریافت این نظر مستنداً به ماده ۶۱ ارائه دلائل و مستندات معتبر را تقاضا کردم که نهایتاً بعد از شش روز مجدداً مضمون همان نامه قبلی را با شرح مختصری از متن قانون برایم تحویل دادند بدون اینکه کوچکترین مدرک و سند معتبری که دال بر عدم اعتقاد و التزام عملی به اسلام و عدم التزام عملی به نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران و عدم ابراز وفاداری به قانون اساسی و اصل مترقی ولایت مطلقه فقیه باشد را ارائه کنند.

در اینجا پرواضح است که مفاد تبصره ماده ۶۰ و صدر ماده ۶۱ قانون انتخابات و حتی تبصره‌های ۳ و ۴ ماده ۳۳ و ماده ۳۵ تصویب نامه شماره ۱۴۳۵۲۱ هیئت وزیران مربوط به همین قانون رعایت نشده است. جناب آقای رئیس جمهور وقتی مجموعه عوامل اجرائی انتخابات تحت مدیریت وزارت کشور با یک نماینده فعلی مجلس که امکان مکاتبه با شما داشته و همچنین تریبون در اختیار دارد چنین برخورد خلاف قانون می‌کنند و توجهی به درخواست‌های قانونی او، ندارند تصور بفرمائید که با دیگر داوطلبان رد صلاحیت شده که صدایشان به جایی نمی‌رسد چه می‌کنند. همه باید به قانون تمکین کنیم و اینجانب نیز مطابق قانون انتخابات مجلس شورای اسلامی مؤکداً درخواست می‌کنم دستور فرمائید، اسناد مدارک دلائل و مستندات معتبر برای رد صلاحیتم در هیأت اجرائی را اعلام و حتی انتشار عمومی کنند. نهایتاً بعنوان نماینده ملت لزوم اجرای قانون برای همه داوطلبان رد صلاحیت شده متقاضی اعمال ماده ۶۱ قانون انتخابات و همچنین حفظ بیطرفی کامل عوامل دولت را مصراً از محضر عالی درخواست می‌کنم.

با تشکر و احترام

غلامرضا نوری قزلجه»

منبع: ایلنا
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی