تیتر امروز

امیر محمد قدوسی:موضوع حجاب از سال های اول انقلاب مطرح بوده است/
گفت و گوی دیدار با یک حقوقدان درباره "طرح نور"

امیر محمد قدوسی:موضوع حجاب از سال های اول انقلاب مطرح بوده است/"روحانی" مکلف شد مانع ورود زنان بدون حجاب به ارتش شود

اجرای "طرح نور" بهانه‌ای شد تا دیدارنیوز با دکتر امیرمحمد قدوسی، حقوقدان و وکیل یک گفت‌وگوی را انجام دهد که نتیجه آن تولید یک "ویدیوکست" بود، که می‌بینید.
سردار علایی: نابودی اسرائیل حتمی است، چون امام (ره) فرمودند
گزارش اختصاصی دیدارنیوز از مراسم چهل و چهارمین سالگرد شهادت محمد منتظرالقائم

سردار علایی: نابودی اسرائیل حتمی است، چون امام (ره) فرمودند

سردار حسین علایی در مراسم چهل و چهارمین سالگرد شهادت محمد منتظرالقائم ضمن بیان روایت خود از عملیات آمریکایی طبس و نحوه به شهادت رسیدن منتظرالقائم، در دفاع از عملیات ایران علیه اسرائیل گفت: اسرائیل...
لحظاتی پیش/ پرواز سیمرغ؛ از تورنتو تا شادیاخ (نیشاپور)

پیکر دکتر اسلامی ندوشن از طریق فرودگاه امام به وطن بازگشت

دقایقی پیش پیکر استاد دکتر محمدعلی اسلامی ندوشن، با پرواز ترکیش ترکیه، وارد فرودگاه امام شد.

کد خبر: ۱۵۸۶۸۳
۰۴:۵۰ - ۲۸ آبان ۱۴۰۲

پیکر دکتر اسلامی ندوشن از طریق فرودگاه امام به وطن بازگشت

 

دیدارنیوز ـ اسفندیار عبداللهی: طبق برنامه از پیش تعیین شده، پیکر دکتر محمدعلی ندوشن روز شنبه از تورنتو کانادا وارد استانبول ترکیه و سپس با یک پرواز ترکیه، لحظاتی پیش (ساعت ۰۵:۰۰ بامداد روز یکشنبه) در فرودگاه امام (ره) به زمین نشست.

به گزارش خبرنگار دیدارنیوز از فرودگاه امام (ره)، طبق هماهنگی‌های صورت گرفته جزئیات آیین بازگشت پیکر دکتر اسلامی نُدوشن به خاک پاک ایران و تشییع، یاد و تدفین پیکر ایشان را به اطلاع می‌رساند.

شایان یادآوری است در وصیت استاد اسلامی ندوشن آمده است: «اگر فوت خارج از ایران بود، پیکرم به ایران منتقل شود.» لذا طی چند ماه گذشته اقدامات لازم برای انتقال پیکر صورت گرفته است.

پیکر دکتر اسلامی ندوشن از طریق فرودگاه امام به وطن بازگشت

جزئیات آیین تشییع، یاد و خاکسپاری استاد دکتر اسلامی نُدوشن

۱- در ساعت پنج صبح روز یک‌شنبه ۲۸ آبان پیکر استاد وارد ایران (فرودگاه امام) می‌شود و با حضور نمایندگان خانواده و شهر‌های یزد و نیشابور آیین استقبال رسمی انجام خواهد شد. سپس پیکر به جهت اجرای امور اسلامی و اداری موضوع به بهشت زهرا خواهد رفت.
۲- مراسم تشییع طبق وصیت استاد دکتر اسلامی ندوشن در دانشگاه تهران خواهد بود و بر این اساس در ساعت ۸ صبح روز دوشنبه ۲۹ آبان تشییع پیکر از جلوی دانشکده ادبیات (در جلوی مجسمه حکیم فردوسی توسی) در دانشگاه تهران بر دستان دانشجویان و علاقمندان ایشان آغاز شده پس از گذر از مسجد دانشگاه و دانشکده حقوق مراسم پایان یافته و از درب شرقی به سمت موسسه روزنامه اطلاعات حرکت می‌شود. برای همراهان جهت رفتن به موسسه اطلاعات اتوبوس تدارک دیده شده است.
۳- روز دوشنبه ۲۹ آبان ساعت ۹/۵ صبح اقامه نماز بر پیکر استاد در مؤسسه روزنامه اطلاعات انجام شده و آیین بزرگداشت ایشان برگزار خواهد شد که با سخنرانی اساتید بزرگی در حوزه ادبیات و فرهنگ و هنر همراه است. (پوستر این آیین متعاقبا منتشر می‌شود)
خاطرنشان می‌کند کتابی را روزنامه اطلاعات از مجموعه حدود ۸۰ یادداشتی که دکتر اسلامی ندوشن در روزنامه اطلاعات نوشته است تا پایان آبان‌ماه چاپ خواهد کرد. هم‌چنین ویژه‌نامه فرهنگی این روزنامه در همین روز در کل کشور توزیع خواهد شد.
۴- سه‌شنبه ۳۰ آبان تشییع در یزد و ندوشن. ساعت ۹ صبح در یزد و ساعت ۱۴ ظهر به سمت نُدوشن
۵- در نهایت در پنج‌شنبه دوم آذر ۱۴۰۲ ساعت ده صبح، پیکر ایشان براساس وصیت وی به خاک پاک ایران در محل تأییدشده توسط خانواده (در نیشابور) سپرده خواهد شد.
در بعدازظهر این روز نیز در فرهنگسرای این شهر آیین بزرگداشت با سخنرانی اساتید صورت خواهد گرفت.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی