تیتر امروز

رحمن قهرمان پور: دانشگاه نقش مهمی در جهت‌دهی افکار عمومی آمریکا دارند/ طولانی شدن جنگ غزه یکی از دلایل اعتراضات در آمریکا است
بررسی اعتراضات ضد اسرائیلی دانشگاه‌های آمریکا در گفت‌وگو با یک کارشناس بین‌الملل

رحمن قهرمان پور: دانشگاه نقش مهمی در جهت‌دهی افکار عمومی آمریکا دارند/ طولانی شدن جنگ غزه یکی از دلایل اعتراضات در آمریکا است

تظاهرات دانشجویان و اساتید چندین دانشگاه در سراسر آمریکا در اعتراض به جنایات اسرائیل علیه مردم غزه، بهانه گفت‌وگوی دیدارنیوز با رحمن قهرمان‌پور کارشناس مسائل بین‌الملل بود.
روزنامه اسرائیلی مدعی شد

دولت نتانیاهو پیشنهاد مبادله اسرا با حماس را نپذیرفت

روزنامه اسرائیلی «یدیعوت آحارونوت» اعلام کرد که دولت بنیامین نتانیاهو، مخالفت خود با تکمیل روند مبادله اسرا با حماس برای آزادی ۵۰ گروگان اسرائیلی را به میانجی‌های قطری اطلاع داد.

کد خبر: ۱۵۸۶۵۸
۱۱:۳۲ - ۲۷ آبان ۱۴۰۲

دولت نتانیاهو پیشنهاد مبادله اسرا با حماس را نپذیرفت

دیدارنیوز: روزنامه اسرائیلی نوشت: دولت نتانیاهو پیشنهاد مبادله اسرا با حماس را نپذیرفت.

به نقل از العربیه، روزنامه اسرائیلی «یدیعوت آحارونوت»، شنبه ۲۷ آبان اعلام کرد که دولت بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر اسرائیل، مخالفت خود با تکمیل روند مبادله اسرا با حماس برای آزادی ۵۰ گروگان اسرائیلی را به میانجی‌های قطری اطلاع داد.

به گزارش این روزنامه، اسرائیل اصرار دارد تمایزی میان خانواده‌های گروگان‌ها نگذارد و همه کودکان و مادران را آزاد کند، در حالی که حماس، آزادی ۵۰ زندانی را بدون طبقه‌بندی یا دادن آزادی انتخاب نام به اسرائیل، پیشنهاد داده است.

به نوشته «یدیعوت احارونوت»، اسرائیل «آمادگی خود را برای انعطاف‌پذیری در مورد مدت روز‌های آتش‌بس ابراز کرده تا آزادی شمار بیشتری از گروگان‌ها امکان‌پذیر شود.»

این روزنامه همچنین افزود که اسرائیل آماده دستیابی به توافقی است که بر اساس آن، دست‌کم ۷۰ تا ۸۰ اسیر اسرائیلی آزاد شوند.

این روزنامه در ادامه خاطرنشان کرد که شورای جنگ اسرائیل مقرر داشت که توافق مبادله را در شکل کنونی آن رد کند، زیرا نتانیاهو با موضع یوآو گالانت وزیر دفاع، در مخالفت با این مبادله که توسط هرتسی هالیوی، رئیس ستاد ارتش و رونن بار، رئیس «شین بت» نیز تائید شد، موافقت کرده است.

به نوشته «یدیعوت آحارونوت»، شورای جنگ مقرر داشت «فشار نظامی بر حماس به منظور تقویت شانس دستیابی به توافق مبادله ادامه یابد.» این روزنامه افزود که قطع تماس میان میانجی‌گران قطری با فرماندهان حماس، رخ داده است.

یدیعوت احرونوت نوشت، یحیی السنوار رهبر حماس تاکید دارد «تا زمانی که ارتش اسرائیل در حال عملیات در بیمارستان الشفا است، نمی‌تواند با اسرائیل مذاکره کند.»

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی