تیتر امروز

فصل ساماندهی قوانین فرار رسیده است
ابوالقاسم جراره در گفت‌وگو با «دیدارنیوز»:

فصل ساماندهی قوانین فرار رسیده است

یکی از نامزدها دوره دوادزهم مجلس شورای اسلامی معتقد است که با توجه به انباشت قوانین، در دوره بعدی نمایندگان باید آنها را ساماندهی کنند.
رحمن قهرمان پور: دانشگاه نقش مهمی در جهت‌دهی افکار عمومی آمریکا دارند/ طولانی شدن جنگ غزه یکی از دلایل اعتراضات در آمریکا است
بررسی اعتراضات ضد اسرائیلی دانشگاه‌های آمریکا در گفت‌وگو با یک کارشناس بین‌الملل

رحمن قهرمان پور: دانشگاه نقش مهمی در جهت‌دهی افکار عمومی آمریکا دارند/ طولانی شدن جنگ غزه یکی از دلایل اعتراضات در آمریکا است

تظاهرات دانشجویان و اساتید چندین دانشگاه در سراسر آمریکا در اعتراض به جنایات اسرائیل علیه مردم غزه، بهانه گفت‌وگوی دیدارنیوز با رحمن قهرمان‌پور کارشناس مسائل بین‌الملل بود.

بورل: اسرائیل چشم به روی همه چیز نبندد

جوزپ بورل، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در جریان سفر خود به اسرائیل و در واکنش به حمله ماه گذشته حماس، از تل‌آویو خواست که دچار خشم نشود و چشم به روی همه چیز نبندد.

کد خبر: ۱۵۸۶۲۷
۰۹:۲۸ - ۲۶ آبان ۱۴۰۲

بورل: اسرائیل چشم به روی همه چیز نبندد

دیدارنیوز: بورل در جریان بازدید از اسرائیل گفت: وحشت و هراس‌افکنی، رفتاری مشابه را توجیه نمی‌کند.

جوزپ بورل، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا روز پنجشنبه از اسرائیل خواست که در واکنش به حمله ماه گذشته حماس دچار خشم نشود و چشم به روی همه چیز نبندد.

رئیس دپیلماسی اتحادیه اروپا همزمان با ادامه بمباران‌های مرگبار غزه و در حالیکه ارتش اسرائیل برای «عملیاتی زمینی با هدف نابودی کامل حماس» وارد این بخش محاصره شده از سرزمین‌های فلسطینی شده، تاکید کرد: هراس‌افکنی رفتاری مشابه را توجیه نمی‌کند.

بورل در نخستین سفر خود به اسرائیل پس از حمله ۷ اکتبر، هنگام بازدید از شهرک‌های اسرائیلی واقع در نزدیکی مرز نوار غزه تلاش کرد با میزبانان خود به دلیل آنچه در جریان حمله حماس بر آن‌ها گذشته ابراز همبستگی کند.

وی در عین حال نگرانی جامعه بین‌المللی نسبت به شمار بالای تلفات غیرنظامیان فلسطینی در غزه را مورد تاکید قرار داد.

این رویکرد متوازن از سوی بورل به نوعی نشان دهنده تلاش وی برای پایبندی به یک موضع حد وسطی قابل قبول از سوی ۲۷ کشور عضو اتحادیه اروپا است که بعضا بر سر بحران مناقشه اسرائیل و فلسطین اختلافات عمیقی دارند.

بورل که الی کوهن، وزیر امور خارجه اسرائیل وی را همراهی می‌کرد پس از بازدید از کیبوتصی که در پی حمله هفت اکتبر ویران شد؛ از تجربیات شخصی خود درباره زندگی و کار در یک کیبوتص طی دهه ۱۹۶۰ گفت.

وی سپس خواستار آزادی فوری و بدون قید و شرط افراد به گروگان‌گرفته شده توسط حماس شد و تاکید کرد که اتحادیه اروپا خواستار آتش‌بس فوری و ایجاد کریدور‌های بشردوستانه برای تسهیل در امر کمک‌رسانی به غیرنظامیان در غزه است.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی