تیتر امروز

رحمن قهرمان پور: دانشگاه نقش مهمی در جهت‌دهی افکار عمومی آمریکا دارند/ طولانی شدن جنگ غزه یکی از دلایل اعتراضات در آمریکا است
بررسی اعتراضات ضد اسرائیلی دانشگاه‌های آمریکا در گفت‌وگو با یک کارشناس بین‌الملل

رحمن قهرمان پور: دانشگاه نقش مهمی در جهت‌دهی افکار عمومی آمریکا دارند/ طولانی شدن جنگ غزه یکی از دلایل اعتراضات در آمریکا است

تظاهرات دانشجویان و اساتید چندین دانشگاه در سراسر آمریکا در اعتراض به جنایات اسرائیل علیه مردم غزه، بهانه گفت‌وگوی دیدارنیوز با رحمن قهرمان‌پور کارشناس مسائل بین‌الملل بود.
تنش و درگیری فاجعه‌بار در خاورمیانه

قطعی برق و خطر مرگ ده‌ها نوزاد فلسطینی

پس از حملات بی‌رحمانه و وحشیانه اسرائیل به بیمارستان‌های غزه، ۳۶ نوزاد بیمارستان الشفا در معرض خطر مرگ قرار دارند، زیرا برق لازم برای فعالیت انکوباتور‌ها قطع شده است.

کد خبر: ۱۵۸۶۰۵
۱۸:۴۸ - ۲۴ آبان ۱۴۰۲

قطعی برق و خطر مرگ ده‌ها نوزاد فلسطینی

دیدارنیوز: وزارت بهداشت نوار غزه اعلام کرد ۴۰ بیمار از جمله سه نوزاد از زمان تمام شدن سوخت ژنراتور اورژانس بیمارستان الشفاء غزه جان خود را از دست داده‌اند. ۳۶ نوزاد دیگر نیز در معرض خطر مرگ قرار دارند، زیرا برق لازم برای فعالیت انکوباتور‌ها قطع شده است.

به همین دلیل، روز سه‌شنبه، مسئولان بیمارستان الشفا انتقال نوزادان به مکان‌های دیگر را پیشنهاد دادند، اگرچه به گفته کارشناسان، احتمال موفقیت چنین عملیاتی نزدیک به صفر است.

وزارت بهداشت غزه اعلام کرد پیشنهاد تخلیه بیمارستان با نظارت صلیب سرخ و انتقال بیماران به مصر را داده، اما هیچ پاسخی دریافت نکرده است.

افیخای ادرعی، سخنگوی ارتش اسرائیل، روز چهارشنبه اعلام کرد این این نیرو در چارچوب «عملیات هدفمند» خود یک محموله کمک را به بیمارستان الشفاء فرستاده است.

به گفته این مقام ارتش اسرائیل کمک‌ها شامل انکوباتور ویژه نوزادان، غذای کودک و تجهیزات پزشکی بوده است و علاوه بر آن‌ها تیم‌های درمانی با همراهی سربازان عرب‌زبان ارتش به داخل بیمارستان رفته‌اند.

اما سخنگوی سازمان جهانی بهداشت یادآوری کرد که انکوباتور‌ها بدون برق بی‌فایده خواهند بود.

در حالی که اسرائیل مدعی شده مایل است به کارکنان و بیماران اجازه خروج بدهد، برخی از فلسطینی‌هایی که الشفاء را ترک کردند می‌گویند نیرو‌های اسرائیلی به سمت افرادی که خارج می‌شدند شلیک کرده‌اند.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی