تیتر امروز

بچه‌ها! نخندین!
افاضات اضافه

بچه‌ها! نخندین!

عوام‌الملک در هفته‌ای که گذشت از حمایت مردم و خواص از یک طرح جدید نوشته و ترانه‌ای هم به گوشش رسیده که می‌گفت: "بچه‌ها! نخندین!"
در خاورمیانه چه خبر است

بوی مرگ در چهلمین روز جنگ

در چهلمین روز جنگ ویرانگر میان گروه حماس و اسرائیل تعداد کشته‌ها و زخمی‌ها از دو طرف همچنان رو به افزایش است و بمباران غزه توسط ارتش نتانیاهو ادامه دارد.

کد خبر: ۱۵۸۵۵۷
۰۸:۳۹ - ۲۴ آبان ۱۴۰۲

لحظه به لحظه با «طوفان الاقصی»؛ ۱۴ نفر در حملات اخیر اسرائیل کشته شدند

دیدارنیوز _ سرویس بین الملل: جنگ خونین حماس و اسرائیل در غزه وارد چهلمین روز خود شد.

جنگ حماس و اسرائیل که از بامداد روز شنبه ۱۵ مهرماه با حمله گروه فلسطینی حماس آغاز شد، خاورمیانه و جهان را تحت تاثیر خود قرار داده است.

در ادامه خبر‌های جدید از این جنگ خونین را می‌خوانید.

ساعت: ۲۱:۲۸/ آسمان غزه در میان دود و آتش

چهل روز پس از آغاز جنگ ویران‌گر حماس و اسرائیل در غزه که صد‌ها هزار نفر را آواره و هزاران کشته و زخمی برجای گذاشته، آسمان شهر غزه همچنان در میان دود و آتش گرفتار است.

لحظه به لحظه با «طوفان الاقصی»؛ ادعای نتانیاهو درباره غزه

لحظه به لحظه با «طوفان الاقصی»؛ ادعای نتانیاهو درباره غزه

لحظه به لحظه با «طوفان الاقصی»؛ ادعای نتانیاهو درباره غزه

لحظه به لحظه با «طوفان الاقصی»؛ ادعای نتانیاهو درباره غزه

ساعت: ۲۰:۰۵/ ادعای نتانیاهو؛ هیچ نقطه‌ای در غزه خارج از دسترس ارتش اسرائیل نیست

بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر اسرائیل مدعی شد که شبه‌نظامیان حماس که در حمله ۷ اکتبر دست داشتند در هیچ نقطه‌ای از غزه در امان نخواهند بود.

به نقل از یورونیوز، او همچنین گفت که هیچ نقطه‌ای از غزه خارج از دسترس ارتش اسرائیل نیست.

نتانیاهو در ادامه گفت: آن‌ها (حماس) به ما می‌گفتند که اسرائیل نمی‌تواند به حومه شهر غزه برسد، اما رسیدیم. آن‌ها به ما می‌گفتند که نمی‌توانیم وارد بیمارستان شفاء شویم، اما وارد شدیم.»

ساعت: ۱۸:۲۲/ فاجعه در بیمارستان الشفا

مدیر بیمارستان الشفا در غزه با توجه به تشدید حملات و بمباران اسرائیلی‌ها به بیمارستان‌ها گفت که بوی مرگ از هر نقطه از جمله بخش اورژانس و دیگر ساختمان‌ها به مشام می‌رسد.

به نقل از ایسنا، همزمان با حمله رژیم صهیونیستی به بزرگترین مجتمع بیمارستانی در غزه، مدیر بیمارستان الشفا در غزه به شبکه الجزیره گفت که بخش‌های مختلف بیمارستان به روی افراد محاصره شده در داخل آن بسته شده و کسی امکان ورود و خروج ندارد.

او درباره اوضاع وخیم بیمارستان‌های غزه به دلیل تداوم بمباران‌ها تصریح کرد، «قادر به ارتباط با پزشکان برای اطلاع از وضعیت آوارگان به ویژه کودکان نارس نیستیم».

وی ادامه داد: به دلیل توقف هرگونه خدمات رسانی در بیمارستان، زخم‌های مجروحان هر لحظه بدتر و شدیدتر می‌شود.

رئیس بیمارستان بیمارستان الشفا خاطرنشان کرد، بوی مرگ از هر نقطه از جمله بخش اورژانس و دیگر ساختمان‌ها به مشام می‌رسد.

ساعت: ۱۷:۵۸/ اسپانیا از اسرائیل خواست به «کشتار کور» فلسطینی‌ها پایان دهد

پدرو سانچز، نخست وزیر اسپانیا در تندترین انتقادات خود از اسرائیل از زمان آغاز جنگ غزه، از تل‌آویو خواست به «کشتار کور» فلسطینی‌ها در نوار غزه پایان دهد.

به نقل از یورونیوز، نخست وزیر سوسیالیست اسپانیا بار دیگر تاکید کرد که در مورد «پاسخ اسرائیل به حمله تروریستی ۷ اکتبر حماس»، در کنار این کشور «ایستاده» است.

او همچنین وعده داد که دولت جدیدش «همه تلاش خود را برای برای به رسمیت شناختن کشور فلسطین در اروپا و اسپانیا انجام خواهد داد.»

ساعت: ۱۷:۲۹/ اکثر آمریکایی‌ها خواهان آتش‌بش در غزه

به نقل از بی بی سی، طبق یک نظرسنجی که خبرگزاری رویترز انجام داده است، بیشتر مردم آمریکا خواهان برقراری آتش‌بس بین اسرائیل و حماس هستند.

حدود ۶۸ درصد از پاسخ دهندگان به رویترز/ایپسوس گفتند «اسرائیل باید آتش بس برقرار کند و مذاکره کند.» تنها ۳۱ درصد از شرکت کنندگان در نظرسنجی گفتند که از ارسال سلاح به اسرائیل حمایت می‌کنند، در حالی که ۴۳ درصد مخالف ارسال سلاح بودند. ۲۶ درصد هم گفتند «مطمئن نیستند».

ساعت: ۱۶:۵۹/ دست کم ۱۴ نفر در حملات اخیر اسرائیل کشته شدند

به نقل از الجزیره، سه حمله بزرگ امروز در خان یونس رخ داده و در این حملات حداقل ۱۴ نفر کشته و ده‌ها نفر دیگر زخمی شدند.

دو مورد از این حملات به منازل در منطقه خان یونس و حمله سوم در بخش مرکزی نوار غزه بود، اما هر سه حمله به منازل مسکونی بود.

آنروا (آژانس امدادرسانی و کاریابی برای آوارگان فلسطینی) اعلام کرده است که اسرائیل اجازه ورود تنها ۲۳۰۰۰ لیتر سوخت به نوار غزه را داده است.

ساعت: ۱۴:۰۷/ مدیر اجرایی یونیسف خواستار «پایان دادن به خشونت» شد

کاترین راسل، مدیر اجرایی یونیسف پس از سفری نادر به نوار غزه، خواستار «پایان دادن به خشونت» شد.

به نقل از یورونیوز، بنا به گزارش یونیسف، کاتریل راسل پس از سفر به غزه و دیدار با کودکان و خانواده‌هایشان در بیمارستانی در خان‌یونس در جنوب این باریکه گفت: «آنچه دیدم و شنیدم ویرانگر بود. آن‌ها بمباران‌های مکرر، از دست‌دادن و آوارگی را تحمل کرده‌اند.»

مدیر اجرایی یونیسف در بیانیه‌ای نوشت: «هیچ مکان امنی در نوار غزه برای بازگشت یک میلیون کودک وجود ندارد.»

راسل از معدود مقام‌های بین‌المللی است که از زمان آغاز جنگ غزه در در ۷ اکتبر، از این باریکه دیدن کرده است.

لحظه به لحظه با «طوفان الاقصی»؛ تصاویری از تهاجم نظامی اسرائیل به بیمارستان الشفا

او در بیانیه خود خواستار اجرای «آتش‌بس بشردوستانه فوری» از سوی دو طرف درگیر در جنگ و فراهم کردن شرایط دسترسی بدون محدودیت به امدادگران برای ارائه ارائه خدمات ضروری شد.

راسل همچنین در این سفر با کارکنان یونیسف و خانواده‌های آن‌ها که در غزه حضور دارند، دیدار کرد. از زمان آغاز جنگ غزه، بیش از ۱۰۰ کارمند سازمان ملل متحد در این باریکه کشته شده‌اند.

ساعت: ۱۳:۴۲/ تصاویری از تهاجم نظامی اسرائیل به بیمارستان الشفا

به نقل از اسکای نیوز، نیرو‌های دفاعی اسرائیل تصاویری را منتشر کرده و ادعا می‌کنند که عملیات مداوم آن‌ها در بیمارستان الشفا در غزه را نشان می‌دهد.

ارتش اسرائیل اعلام کرد که در ساعات اولیه صبح امروز (چهارشنبه) در حال انجام یک عملیات "دقیق و هدفمند" در محل است و با تانک و نیرو به داخل محوطه نفوذ کرده است.

این سازمان همچنین مدعی شد که تجهیزات پزشکی و غذای کودک را به بیمارستانی که بزرگترین بیمارستان در غزه است، تحویل داده است.

اسرائیل مدعی شده است که حماس از این بیمارستان برای مقاصد نظامی استفاده می‌کند، اما این موضوع توسط این گروه شبه نظامی رد شده است.

حماس می‌گوید ۶۵۰ بیمار و ۵۰۰۰ تا ۷۰۰۰ غیرنظامی دیگر در داخل محوطه بیمارستان تحت آتش مداوم تک تیرانداز‌ها و پهپاد‌های اسرائیلی گیر افتاده‌اند.

در میان کمبود سوخت، آب و تدارکات، ۴۰ بیمار از جمله سه نوزاد در روز‌های اخیر جان باخته‌اند.

لحظه به لحظه با «طوفان الاقصی»؛ ادعای اسرائیل درباره کمک پزشکی به بیمارستان شفا

لحظه به لحظه با «طوفان الاقصی»؛ ادعای اسرائیل درباره کمک پزشکی به بیمارستان شفا

لحظه به لحظه با «طوفان الاقصی»؛ ادعای اسرائیل درباره کمک پزشکی به بیمارستان شفا

لحظه به لحظه با «طوفان الاقصی»؛ ادعای اسرائیل درباره کمک پزشکی به بیمارستان شفا

ساعت: ۱۱:۲۹/ اسرائیل: کمک‌های پزشکی را به بیمارستان شفا تحویل دادیم

به نقل از یورونیوز، افیخای ادرعی، سخنگوی ارتش اسرائیل، با ارسال پستی در شبکه اجتماعی ایکس (توییتر سابق) مدعی شد این نیرو در چارچوب «عملیات هدفمند» خود یک محموله کمک را به بیمارستان شفاء فرستاده است.

به گفته این مقام ارتش اسرائیل کمک‌ها شامل انکوباتور ویژه نوزادان، غذای کودک و تجهیزات پزشکی می‌شده است و علاوه بر آن‌ها تیم‌های درمانی با همراهی سربازان عرب‌زبان ارتش به داخل بیمارستان رفته‌اند.

این در شرایطی است که گزارش‌ها از ادامه نبرد میان نیرو‌های اسرائیلی و شبه‌نظامیان فلسطینی در محدوده بیمارستان شفاء خبر می‌دهند.

ساعت: ۱۰:۵۷/ شلیک منور به اطراف بیمارستان المعمدانی

به نقل از العربیه، تصاویر منتشر شده توسط فعالان رسانه‌ای فلسطین نشان می‌دهد که ارتش اسرائیل شامگاه سه‌شنبه ۲۳ آبان، به اطراف بیمارستان المعمدانی در غزه گلوله‌های منور شلیک کرد.

در پی حمله موشکی به بیمارستان المعمدانی در اواخر مهر بیش از ۴۰۰ نفر کشته شدند.

ساعت: ۰۹:۵۸/ وزیر دفاع مالزی خواستار آتش‌بس فوری در درگیری اسرائیل و حماس شد

به نقل از الجزیره، حاجی محمد بن حاجی حسن وزیر دفاع مالزی خواستار آتش بس فوری در غزه شد.

او درباره درگیری‌های جاری بین اسرائیل و حماس به خبرگزاری رویترز گفت که مالزی تروریسم را به هر شکلی از جمله گروگان گرفتن افراد و بمباران منازل غیرنظامیان محکوم می‌کند.

ساعت: ۰۹:۴۸/ ترودو: کشتار کودکان متوقف شود

ترودو، نخست وزیر کانادا در یکی از شدیداللحن‌ترین انتقاد‌ها از اسرائیل از زمان عملیات طوفان الاقصی گفت، کشتار کودکان، زنان و نوزادان در غزه باید متوقف شود.

به نقل از خبرگزاری رویترز، کانادا همچنان می‌گوید که اسرائیل «حق دفاع از خود» را از زمان حمله هفتم اکتبر حماس دارد، اما مانند آمریکا و دیگر متحدان، نگرانی خود را بابت افزایش تلفات غیرنظامیان در غزه ابراز کرده است.

جاستین ترودو، نخست وزیر کانادا گفت: به اسرائیل تاکید می‌کنم که به صورت حداکثری خویشتنداری کند. جهان نظاره گر است، تلویزیون و رسانه‌های اجتماعی تصاویر و فیلم‌ها را منتشر می‌کنند و ما شهادت پزشکان، خانواده‌ها، نجات یافتگان و کودکان را که والدین خودشان را از دست داده‌اند، می‌شنویم.

به نقل از ایسنا، او در یک نشست خبری در ایالت بریتیش کلمبیا گفت: جهان شاهد این کشتار کودکان، زنان و نوزادان است. این روند باید متوقف شود.

ساعت: ۰۹:۰۲/ کاخ سفید خواستار حفاظت از بیمارستان‌ها و بیماران در غزه شد

کاخ سفید اعلام کرد: از حمله هوایی به بیمارستان‌ها [در غزه]حمایت نمی‌کنیم و نمی‌خواهیم شاهد درگیری مسلحانه در مراکز درمانی باشیم.

ساعت: ۰۸:۳۳/ حماس حمله اسرائیل به الشفا را محکوم کرد

عزت الریشق، یکی از اعضای دفتر سیاسی حماس، حمله اسرائیل به بیمارستان الشفا را محکوم کرد.

وی تاکید کرد که این بیمارستان یک مرکز غیرنظامی است که در آن پزشکان، بیماران و افراد آواره در آن نگهداری می‌شوند – نه یک هدف نظامی.

الریشق در پیامی ویدئویی گفت: هدف نتانیاهو و ارتش او برای نشان دادن این به عنوان یک دستاورد یا پیروزی نشان دهنده کاستی‌ها و عمق شکستی است که متحمل شده‌اند.

ساعت: ۰۷:۵۵/ حمله ارتش اسرائیل به بیمارستان الشفا غزه

شبکه الجزیره قطر از یورش نظامیان ارتش رژیم اسرائیل به بیمارستان الشفا در غزه خبر داد.

وزیر بهداشت غزه گفت: نیرو‌های تک‌تیرانداز ارتش اسرائیل اقدام به تیراندازی به سمت بیمارستان الشفا کرده‌اند.

به نقل از تسنیم، ارتش رژیم اسرائیل تمامی خبرنگاران و عکاسان حاضر در اطراف این بیمارستان را بازداشت کرده است.

همه تماس‌ها و ارتباطات با این بیمارستان قطع شده و این بیمارستان در تاریکی به سر می‌برد.

لحظه به لحظه با «طوفان الاقصی»؛ حمله ارتش اسرائیل به بیمارستان الشفا

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی