تیتر امروز

فصل ساماندهی قوانین فرار رسیده است
ابوالقاسم جراره در گفت‌وگو با «دیدارنیوز»:

فصل ساماندهی قوانین فرار رسیده است

یکی از نامزدها دوره دوادزهم مجلس شورای اسلامی معتقد است که با توجه به انباشت قوانین، در دوره بعدی نمایندگان باید آنها را ساماندهی کنند.
رحمن قهرمان پور: دانشگاه نقش مهمی در جهت‌دهی افکار عمومی آمریکا دارند/ طولانی شدن جنگ غزه یکی از دلایل اعتراضات در آمریکا است
بررسی اعتراضات ضد اسرائیلی دانشگاه‌های آمریکا در گفت‌وگو با یک کارشناس بین‌الملل

رحمن قهرمان پور: دانشگاه نقش مهمی در جهت‌دهی افکار عمومی آمریکا دارند/ طولانی شدن جنگ غزه یکی از دلایل اعتراضات در آمریکا است

تظاهرات دانشجویان و اساتید چندین دانشگاه در سراسر آمریکا در اعتراض به جنایات اسرائیل علیه مردم غزه، بهانه گفت‌وگوی دیدارنیوز با رحمن قهرمان‌پور کارشناس مسائل بین‌الملل بود.
اخبار آذربایجان شرقی

پیشرفت ۸۸ درصدی تصفیه خانه جلفا

فرماندار جلفا از پیشرفت ۸۸ درصدی تصفیه خانه این شهر خبر داد و گفت: تاکنون برای این تصفیه خانه ۹۰۰ میلیارد تومان هزینه شده و برای اتمام، تکمیل و انتقال آب فاز اول آن نیازمند ۴۰۰ میلیارد تومان اعتبار است.

کد خبر: ۱۵۸۵۲۶
۱۲:۰۴ - ۲۳ آبان ۱۴۰۲

پیشرفت ۸۸ درصدی تصفیه خانه جلفا

 

دیدارنیوز ـ آذربایجان شرقی: اسماعیل عطاپور، با بیان اینکه این پروژه ۱۵ سال قبل شروع شده و جزو طرح‌های ناتمام است، اظهار کرد: این تصفیه خانه، آب شرب ۱۰۰هزار نفر و واحد‌های صنعتی در محدوده منطقه آزاد ارس را تامین می‌کند.

وی افزود: شهرستان جلفا با وجود این‌که یک شهرستان تجاری، صنعتی و گردشگری و دارای دو پایانه مرزی است، اما مهم‌ترین موضوع در آن، راه ارتباطی است.

وی با بیان این‌که متاسفانه راه ارتباطی مرند-جلفا با مشکلاتی مواجه است، گفت: بخشی از این مسیر منتهی به جلفا با اعتبارات دولتی و منطقه آزاد ارس به بهره برداری رسیده و بخش دیگر در حال احداث است که تا سال بعد به بهره‌برداری خواهد رسید.

عطاپور افزود: طی دوسال گذشته به دلیل رویکرد دولت سیزدهم برای ارتباط با همسایگان در حوزه‌های متعدد فرهنگی، اجتماعی، اقتصادی و سیاسی صادرات و ترانزیت از جلفا افزایش پیدا کرده است.

وی با بیان این‌که نصب دستگاه ایکس ری در پایانه مرزی نوردوز به توسعه این پایانه منجر شده است، ادامه داد: با نصب این دستگاه، دقت لازم برای کنترل کالای‌های ورودی و خروجی افزایش پیدا کرده و ۱۰۰میلیارد تومان برای این دستگاه هزینه شده و نصب آن در پایانه جلفا در دست اجرا است.

وی بیان کرد: در حوزه حمل و نقل و سوخت کامیون‌های خارجی مشکلاتی وجود داشت که دولت سیزدهم با حل این مشکلات به توسعه صادرات و ترانزیت کمک شایانی کرده است.

فرماندار جلفا افزود: در حوزه‌ی گردشگری نیز ۱۵ اثر شهرستان جلفا و منطقه آزاد ارس ثبت جهانی شده است.

وی اظهار کرد: در حوزه کشاورزی برای تثبیت جمعیت مرزی اتفاقات خوبی با اعتبارات دولتی رقم خورده که شامل آبیاری‌های مکانیزه و کانال کشی‌ها می‌شود که گاهی این اعتبارات بلا عوض هستند.

وی با بیان این‌که وسعت باغات در این شهرستان افزایش پیدا کرده است، تصریح کرد: تخصیص اعتبارات برای احداث گلخانه‌های جدید پیش بینی شده است که اکثر محصولات گلخانه‌های موجود در این شهرستان صادراتی هستند.

منبع: ایسنا
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی