تیتر امروز

سردار علایی: نابودی اسرائیل حتمی است، چون امام (ره) فرمودند
گزارش اختصاصی دیدارنیوز از مراسم چهل و چهارمین سالگرد شهادت محمد منتظرالقائم

سردار علایی: نابودی اسرائیل حتمی است، چون امام (ره) فرمودند

سردار حسین علایی در مراسم چهل و چهارمین سالگرد شهادت محمد منتظرالقائم ضمن بیان روایت خود از عملیات آمریکایی طبس و نحوه به شهادت رسیدن منتظرالقائم، در دفاع از عملیات ایران علیه اسرائیل گفت: اسرائیل...
در جستجوی روزنه‌ای حدفاصل ساختار حقیقی و حقوقی
عماد بهاور، عضو شورای مرکزی نهضت آزادی ایران در تنگنای بیست و نهم

در جستجوی روزنه‌ای حدفاصل ساختار حقیقی و حقوقی

در بیست و نهمین برنامه از تنگنا و فصل سوم آن، حامد شجاعی میزبان عماد بهاور، عضو شورای مرکزی نهضت آزادی ایران است و درباره تحولات درونی این تشکل و برخی مسائل مهم فضای سیاسی گفت‌وگو کرده است.

مرمت ۱۳۰ رشته قنات در چهارمحال و بختیاری

رئیس سازمان جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری از مرمت و بازسازی بیش از ۱۳۰ رشته قنات در این استان خبر داد.

کد خبر: ۱۵۸۵۲۰
۱۱:۳۵ - ۲۳ آبان ۱۴۰۲

  مرمت ۱۳۰ رشته قنات در چهارمحال و بختیاری

دیدارنیوز ـ چهارمحال و بختیاری: حسین برزگر ۲۳ آبان‌ماه در جمع خبرنگاران چهارمحال و بختیاری، با اشاره به اهمیت حفظ و نگهداری قنوات و توجه ویژه دولت به مرمت و بازسازی قنوات، اظهار کرد: فناوری بومی قنات سازگاری انسان را نسبت به تغییرات محیطی به خوبی ارتقاء داده و با توجه به شرایط اقلیمی کشور و نیاز روزافزون به منابع آب، باید آن را به عنوان یکی از روش‌های مطمئن در بهره‌برداری ازمنابع آب زیرزمینی پذیرفت و بیشتر به آن توجه کرد.

وی افزود: از اعتبارات ملی و اعتبارات مصوب دور اول سفر رئیس جمهور مبلغ بیش از ۴۲۰میلیارد ریال به مرمت و بازسازی قنوات استان اختصاص داده شده است که با این اعتبار ۱۳۰ رشته قنات در سراسر استان مرمت و بازسازی شد.

برزگر ادامه داد: مرمت و بازسازی تاثیر زیادی بر آبدهی قنوات داشته که در افزایش تولید، بهره وری و اشتغال در استان نقش بسزایی دارد. با مرمت و بازسازی قنوات در استان برای بیش از ۵۰۰ نفر اشتغالزایی شد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان تصریح کرد: طرح مطالعه و بررسی قنوات سراسر استان در دستور کار این سازمان قرار دارد که به زودی مطالعات آن آغاز می‌شود.

 

 

منبع: ایسنا
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی