تیتر امروز

علی شمس اردکانی؛ از پاریس تا پشت بام مدرسه رفاه
قسمت سوم از مجموعه گفت‌وگو‌های تاریخ شفاهی دیدارنیوز

علی شمس اردکانی؛ از پاریس تا پشت بام مدرسه رفاه

در سومین قسمت از مجموعه گفت‌وگو‌های تاریخ شفاهی دیدارنیوز با شخصیت‌های تاریخی، «علی شمس اردکانی» به ما گفت که بعد از ورود امام به تهران چه اتفاقاتی افتاد و نقش او در برخی از رویدادهای آن مقطع...
امام علی (ع) نسبت و مشروعیت حکمرانی و خلافتش را انتصاب معرفی کرد یا انتخاب مردم؟/ در موضوع حکمرانی،حکومت مشروعیتش باید از مردم و اقبال مردم باشد
در دومین برنامه دیدار اندیشه با محمدمنصورنژاد، محقق و دین پژوه مطرح شد:

امام علی (ع) نسبت و مشروعیت حکمرانی و خلافتش را انتصاب معرفی کرد یا انتخاب مردم؟/ در موضوع حکمرانی،حکومت مشروعیتش باید از مردم و اقبال مردم باشد

در دومین برنامه دیدار اندیشه با دکتر محمد منصورنژاد دین پژوه، استاد دانشگاه درباره حکومت در اسلام از منظر وظیفه‌ی اصلی و فرعی دین و اینکه آیا اسلام دین بما هو است و یا دین وظیفه‌ای برای تشکیل...

پیش‌شرط‌های «حماس» برای آزادی اسرای اسرائیلی

جنبش «حماس»، دوشنبه ۲۲ آبان، آزادی ۳۵ زن اسیر فلسطینی که در اسارت اسرائیل به سر می‌بردند را به عنوان پیش‌شرط برای آزادی ۳۵ سرباز زن اسرائیلی، تعیین کرد.

کد خبر: ۱۵۸۴۷۵
۱۸:۰۱ - ۲۲ آبان ۱۴۰۲

پیش‌شرط‌های «حماس» برای آزادی اسرای اسرائیلی

دیدارنیوز: وبسایت اسرائیلی «مکان» به نقل از منابع آگاه فاش کرد، حماس مقرر کرده است که ۷۰۰۰ کامیون حامل کمک‌های اولیه مانند غذا و دارو و سوخت قبل از آزادی بازداشت‌شدگان به نوار غزه وارد شود.

به نقل از العربیه، این وبسایت اضافه کرد که این گروه همچنین تمایل خود را برای آزادی زندانیان غیرنظامی زنده و کسانی که دارای ملیت‌های خارجی هستند در ازای آزادی ۱۴۰ فلسطینی که به دلیل فعالیت‌های مسلحانه دستگیر نشده بودند، ابراز کرد.

سخنگوی گردان‌های «القسام» در یکی از پیام‌های خود گفته بود که اسرای غیرنظامی اسرائیلی که به اشتباه هنگام هجوم به شهرک‌ها اسیر شده‌اند بدون قید و شرط آزاد خواهند شد.

حماس همچنین خواستار برقراری آتش‌بس برای مدت طولانی‌تری به مدت چند روز و ورود سوخت و غذا به نوار غزه شد. این گروه اعلام کرد در صورت انجام معامله آزادی اسرا به صورت تدریجی و در چند مرحله انجام می‌شود.

این منبع به وبسایت «مکان» گفته است که در تماس‌های دو طرف پیشرفت‌هایی در این زمینه حاصل شده و نسبت به موفقیت معامله تبادل اسرا و بازداشت شدگان خوش‌بینی وجود دارد.

مقامات اسرائیلی نسبت به احتمال دستیابی به توافق ابراز خوش بینی محتاطانه کرده و گفتند: «حتی اگر آتش‌بس چند روزه برقرار شود، آسیبی به روند جنگ در غزه نخواهد رسید».

جزئیات دیگر

در همین حال، «کانال ۱۲» اسرائیل در گزارشی از جزئیات مختلفی درباره معامله احتمالی تبادل اسرا و بازداشت‌شدگان خبر داد.

این کانال گفته است انتظار می‌رود که بحث‌های بیشتری درباره جزئیات توافق بر سر تبادل اسرا صورت گیرد و در حال حاضر میانجی‌های بین دو طرف فعالانه کار خود را دنبال می‌کنند.

طبق گزارش این کانال سفر امروز فرستاده ویژه جو بایدن رئیس جمهوری ایالات متحده به اسرائیل برای همین منظور است.

به گفته این کانال، حدود ۸۰ تن از گروگان‌های اسرائیلی دست حماس که غیرنظامی هستند به صورت مرحله‌ای آزاد خواهند شد. طبق این گزارش در اولین مرحله تبادل اسرا بیشترین تمرکز بر کودکان، زنان، سالمندان و بیماران خواهد بود.

در مقابل اسرائیل با آتش‌بس چند روزه بین ۳ تا ۵ روز موافقت خواهد کرد.

طبق منابع این کانال توافق شده که سوخت به نوار غزه وارد خواهد شد و تعداد مشابهی از اسرای فلسطینی که عمدتاً زنان، کودکان و سالمندان هستند، در ازای آزادی اسرای اسرائیلی آزاد خواهند شد.

حماس مذاکرات را متوقف کرد

یک مقام فلسطینی آشنا با مذاکرات تبادل اسرا در غزه یکشنبه به «رویترز» گفت که حماس مذاکرات را به دلیل اقدامات اسرائیل در قبال رویداد‌های بیمارستان الشفاء در شهر غزه متوقف کرده است.

گزارش‌ها در نوار غزه حاکی از آن است که ارتش اسرائیل بیمارستان الشفا در شهر غزه را محاصره کرد و بخش‌هایی از آن مانند زایشگاه و بخش قلب را بمباران کرد که منجر به کشته و زخمی شدن تعدادی از بیماران شد.

مقام‌های بهداشتی فلسطینی می‌گویند، به دلیل تمام شدن سوخت و دارو در بیمارستان الشفا مجروحان داخل این بیمارستان از شرایط بسیار غم‌انگیزی رنج می‌برند.

به گزارش رویترز، تعلیق مذاکرات پس از آن صورت می‌گیرد که گزارش‌های خبری غربی گزارش دادند که در مذاکرات بین حماس و اسرائیل برای تکمیل توافق مبادله زندانیان بین دو طرف پیشرفت حاصل شده است.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی