تیتر امروز

پیروزی مجدد بایدن در انتخابات ریاست جمهوری، به جنبش اعتراضی دانشجویان گره خورده است
از چشم جهان (۱۴۷)

پیروزی مجدد بایدن در انتخابات ریاست جمهوری، به جنبش اعتراضی دانشجویان گره خورده است

اعتراضات دانشجویی در مخالفت با حمایت آمریکا از جنگ اسرائیل در غزه، مانند آتشی خودسوز در این کشور شعله‌ور شده است؛ آنچه می خوانید ترجمه اختصاصی دیدارنیوز از مطلب مدیر موسسه اعراب آمریکایی است.
مطهرنیا: محاصره اقتصادی ایران در زمان اوباما و هیلاری کلینتون آغاز شد/ اسرائیل و آمریکا به ضد واقعه ۷ اکتبر نیاز داشتند
رئیس اندیشکده آینده‌اندیشی سیمرغ در گفت‌وگو با دیدارنیوز

مطهرنیا: محاصره اقتصادی ایران در زمان اوباما و هیلاری کلینتون آغاز شد/ اسرائیل و آمریکا به ضد واقعه ۷ اکتبر نیاز داشتند

گفت‌وگوی مهدی مطهرنیا با سرویس بین‌الملل دیدارنیوز حول محور جنگ ایران و اسرائیل و نقش و نقشه آمریکا را ببینید و بخوانید
علیرضابیگی، نماینده تبریز مطرح کرد

شاسی‌بلند بگیران تایید صلاحیت شدند؛ شکل‌گیری مجلس پرشور به‌نفع «رئیسی» نیست

علیرضابیگی، نماینده تبریز در مجلس که به تازگی با ردصلاحیت مواجه شده، گفته نمایندگانی که خودرو‌های شاسی بلند گرفتند را تایید صلاحیت کردند و اگر مجلس دوازدهم با حضور پرشور مردم شکل گیرد، هیچ‌وقت نمی‌تواند نقطه امنی را برای ابراهیم رئیسی فراهم کند.

کد خبر: ۱۵۸۴۷۳
۱۷:۳۶ - ۲۲ آبان ۱۴۰۲

بوی فساد در پرونده شاسی بلند‌ها؛ چرا مجلس و قالیباف سکوت کردند؟

دیدارنیوز: علیرضابیگی، نماینده مجلس گفت: نمایندگانی که خودرو‌های شاسی بلند گرفتند را تایید صلاحیت کردند.

علیرضابیگی، نماینده افشاکننده ماجرای خودرو‌های شاسی بلند گفت که نمایندگانی که خودرو‌های شاسی بلند را دریافت کردند، تایید صلاحیت شدند. او همچنین درباره شائبه مهندسی انتخابات توسط دولت معتقد است که تشکیل مجلسی که نماینده قاطبه ملت ایران باشد، قطعا وجهه مطالبه‌گری‌اش بسیار بالا خواهد بود که این به نفع دولت نیست. طبیعتا اگر مجلس دوازدهم با حضور پرشور مردم شکل گیرد هیچوقت نمی‌تواند چنین نقطه امنی را برای آقای رئیسی فراهم کند.

با رد صلاحیت اغلب نمایندگان کنونی منتقد دولت، دایره برای غیرخودی‌ها تنگ‌تر و تنگ‌تر شد. غلامرضا نوری قزلجه، جلال محمودزاده، مسعود پزشکیان، جلیل رحیمی جهان آبادی و احمد علیرضا بیگی که در طول عمر مجلس یازدهم همواره مواضع انتقادی نسبت به دولت و برخی از لوایح و طرح‌های جنجال برانگیز مانند طرح «صیانت از فضای مجازی» و «حجاب و عفاف» داشتند، به تشخیص هیات‌های اجرایی رد صلاحیت شدند.

نمایندگانی که خودرو‌های شاسی بلند را دریافت کردند هم تایید صلاحیت شدند

احمد علیرضابیگی که معتقد است افشای ماجرای خودرو‌های شاسی بلند عامل رد صلاحیتش بوده، گفت: «این امر خیلی ناشیانه صورت گرفته است. رایی که برای من صادر شده رای قطعی نیست و برمبنای شکایت یک فرد تنظیم شده است. مرحله بدوی آن تمام شده و منتظر تجدید نظر هستیم، ولی استنادی که هیات اجرایی داشته به بند ۴ ماده ۳۳ قانون انتخابات یعنی همان ارتکاب جرائم علیه امنیت ملی بوده است. این درحالی است که شکایت یک فرد نمی‌تواند ارتکاب جرم علیه امنیت ملی را حکایت کند.»

این نماینده مجلس در پاسخ به اینکه آیا نمایندگانی که نامشان در فهرست دریافت‌کنندگان خودرو‌های شاسی بلند قرار داشته، تایید صلاحیت شده‌اند، گفت: «بله! من فهرست را به قوه قضائیه تحویل داده‌ام، اما بوده‌اند کسانی که خودرو‌ها را گرفته بوده و تایید صلاحیت هم شده‌اند.»

تشکیل مجلس مطالبه‌گر به نفع دولت نیست و به همین دلیل منتقدان را رد کردند

علیرضابیگی درباره شائبه مهندسی انتخابات به واسطه حذف منتقدان توسط دولت گفت: «تشکیل مجلسی که نماینده قاطبه ملت ایران باشد، قطعا وجهه مطالبه‌گری‌اش بسیار بالا خواهد بود که این به نفع دولت نیست. مجلسی که ۲۲۰ نفر از نمایندگانش امضا کرده بودند که رئیسی کاندیدای ریاست جمهوری شود و ۲۵۰ نفر امضا کرده بودند که رقبای ایشان کنار بروند تا امکان رای‌آوری بیشتری داشته باشند، طبیعتا اگر مجلس دوازدهم با حضور پرشور مردم شکل گیرد هیچوقت نمی‌تواند چنین نقطه امنی را برای آقای رئیسی فراهم کند؛ بنابراین به سود ایشان است که مجلسی سرکار بیاید که به مراتب نسبت به مجلس یازدهم همراه‌تر باشد.»

منبع: دیده‌بان ایران

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی