تیتر امروز

رحمن قهرمان پور: دانشگاه نقش مهمی در جهت‌دهی افکار عمومی آمریکا دارند/ طولانی شدن جنگ غزه یکی از دلایل اعتراضات در آمریکا است
بررسی اعتراضات ضد اسرائیلی دانشگاه‌های آمریکا در گفت‌وگو با یک کارشناس بین‌الملل

رحمن قهرمان پور: دانشگاه نقش مهمی در جهت‌دهی افکار عمومی آمریکا دارند/ طولانی شدن جنگ غزه یکی از دلایل اعتراضات در آمریکا است

تظاهرات دانشجویان و اساتید چندین دانشگاه در سراسر آمریکا در اعتراض به جنایات اسرائیل علیه مردم غزه، بهانه گفت‌وگوی دیدارنیوز با رحمن قهرمان‌پور کارشناس مسائل بین‌الملل بود.
دولت می‌ترسد که بحران عملکردی‌اش، دو سال بعد در انتخابات ریاست جمهوری گریبان‌گیرش شود

نماینده ردصلاحیت‌ شده: دولت رئیسی، لوکوموتیو جریان خالص‌ساز است

غلامرضا نوری قزلجه نماینده بستان‌آباد در مجلس و یکی از افراد ردصلاحیت‌شده از سوی هیات اجرایی با بیان اینکه دولت می‌ترسد که این بحران عملکردی‌اش، دو سال بعد در انتخابات ریاست جمهوری گریبان‌گیرش شود و شاید این دولت به عنوان تنها دولت تک‌دوره‌ای در این دهه‌های اخیر باشد، گفت: به نظر بنده انگیزه ردصلاحیت‌ها همین است و نمی‌خواهند در مجلس، منتقدانی برای دولت یا برای این جریان خالص‌ساز وجود داشته باشد که در حقیقت دولت، لوکوموتیو این جریان خالص‌ساز است.

کد خبر: ۱۵۸۴۶۷
۱۴:۱۹ - ۲۲ آبان ۱۴۰۲

نماینده ردصلاحیت‌ شده: دولت، لوکوموتیو جریان خالص‌ساز است

دیدارنیوز: غلامرضا نوری قزلجه نماینده بستان‌آباد می‌گوید: عده‌ای می‌خواهند در مجلس بعدی یک جریان خالصی وجود داشته باشد که همه مدیحه‌سرا و ثناگوی دولت باشند و قول دهند تا دولت را کمک کنند تا بتواند دور دوم را نیز رد کند.

غلامرضا نوری قزلجه نماینده بستان‌آباد و یکی از افراد ردصلاحیت‌شده از سوی هیات اجرایی، با رویداد۲۴ گفتگو کرده است که در ادامه می‌توانید مهم‌ترین بخش‌های این مصاحبه را بخوانید:

* بنده معتقد هستم دولت عملکرد قابل دفاعی ندارد و واقعاً با یک بحران عملکردی مواجه است، بنابراین براساس وجدانی که داریم نمی‌توانیم انتقاد نکنیم و نقصان‌های بسیار چشم‌گیر و اساسی در عملکرد‌ها دولتمردان را تحمل کنیم، اما دولت می‌ترسد که این بحران عملکردی‌اش، دو سال بعد در انتخابات ریاست جمهوری گریبان‌گیرش شود و شاید این دولت را به عنوان تنها دولت تک‌دوره‌ای در این دهه‌های اخیر، رقم بزند که برایشان بسیار آزاردهنده است و از این موضوع خیلی می‌ترسند.

* با این توضیحات، نزدیک‌ترین راه برایشان این است که بهتر است هر کسی که این موضوعات را بیان یا افشا می‌کند یا انتقاد دارد را حذف کنند و در مجلس بعدی جریان خالصی وجود داشته باشد که همه مدیحه‌سرا و ثناگوی دولت باشند و قول دهند دولت را کمک کنند تا بتواند دور دوم را نیز رد کند.

* به نظر بنده انگیزه ردصلاحیت‌ها همین است و نمی‌خواهند در مجلس، منتقدانی برای دولت یا برای این جریان خالص‌ساز وجود داشته باشد که در حقیقت دولت، لوکوموتیو این جریان خالص‌ساز است و زحمت آن را تقبل می‌کند و نمی‌خواهند برای این جریان مشکلی به وجود آید.

* ردصلاحیت‌ها در جامعه اثر خوبی ندارد و مشارکت را پایین خواهد آورد. این موضوع را بنده ماه‌ها قبل گفته‌ام و دولت و این جریان خالص‌ساز همین را تعقیب می‌کنند تا مشارکت پایین بیاید؛ در واقع اصلاً دیده یا شنیده‌اید یا اقدام عملی از سوی دولت و این جریان خالص‌ساز مشاهده کرده‌اید که به دنبال مشارکت مردم باشند؟

* این جریان اصلاً حرف مشارکت حداکثری را هم نمی‌زند و برعکس، حرف آن را مطرح می‌کند و می‌گوید هر چه مشارکت مردم در انتخابات کمتر باشد، ریسک ما پایین‌تر است، همچنین کار برایمان کم هزینه‌تر است و انتخاب‌هایمان نیز دقیق‌تر و راحت‌تر است؛ در واقع این‌ها به دنبال همین هستند، اما همه امور کشور در دست این جریان فکری نیست و هستند کسانی که برای مصالح نظام و کشور، هم دغدغه دارند و هم فکر می‌کنند. از این‌رو به ردصلاحیتم اعتراض می‌کنم و امیدوار هم هستیم ان‌شاءالله درست شود و بتوانیم در مراحل بعدی، با رقیب اصلی که منظورم دولت است و الان خود را نشان داده، دست و پنجه نرم کنیم تا اگر توانستیم در دور بعدی وارد مجلس شویم.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی