تیتر امروز

پیروزی مجدد بایدن در انتخابات ریاست جمهوری، به جنبش اعتراضی دانشجویان گره خورده است
از چشم جهان (۱۴۷)

پیروزی مجدد بایدن در انتخابات ریاست جمهوری، به جنبش اعتراضی دانشجویان گره خورده است

اعتراضات دانشجویی در مخالفت با حمایت آمریکا از جنگ اسرائیل در غزه، مانند آتشی خودسوز در این کشور شعله‌ور شده است؛ آنچه می خوانید ترجمه اختصاصی دیدارنیوز از مطلب مدیر موسسه اعراب آمریکایی است.
این می‌شود مانند آن داستانی که اسم کرمانشاه را عوض کردند و باختران گذاشتند

نماینده مجلس: تغییرنام چهارشنبه‌سوری؟ مجلس و قانون‌گذاران نباید ورود کنند

دلخوش، نماینده مجلس شورای اسلامی در خصوص تغییر نام چهارشنبه‌سوری در تقویم به «روز تکریم همسایگان» گفت: شورای عالی انقلاب فرهنگی کار‌های اساسی‌تر و مهم‌تری دارد. این مناسبت‌ها و نام‌ها چیز‌هایی است که دل مردم را خوش می‌کند و به نظرم نه مجلس و نه قانون‌گذاران دیگر نباید در این مسائل ورود کنند.

کد خبر: ۱۵۸۴۳۷
۰۹:۱۴ - ۲۲ آبان ۱۴۰۲

4

دیدارنیوز: یک نماینده مجلس گفت: تغییر اسم چهارشنبه‌سوری در تقویم مانند تغییر اسم کرمانشاه به باختران است که بعد دوباره نام کرمانشاه را بازگرداندند.

کاظم دلخوش اباتری درباره مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی در خصوص تغییر نام چهارشنبه سوری در تقویم به «روز تکریم همسایگان» گفت: شورای عالی انقلاب فرهنگی کار‌های اساسی‌تر و مهم‌تری دارد.

این نماینده مجلس شورای اسلامی یادآور شد: این می‌شود مانند آن داستانی که اسم کرمانشاه را عوض کردند و باختران گذاشتند و دوباره به کرمانشاه بازگشت.

وی تاکید کرد: این مناسبت‌ها و نام‌ها چیز‌هایی است که دل مردم را خوش می‌کند و به نظرم نه مجلس و نه قانون‌گذاران دیگر نباید در این مسائل ورود کنند.

نماینده صومعه سرا در مجلس شورای اسلامی در پاسخ به این سوال که مردم می‌پرسند آیا اولویت‌های کشور امروز این چیز‌ها است، بیان کرد: از من چرا می‌پرسید از آن‌هایی که این کار را کردند بروید بپرسید.

روز گذشته خبری در مورد تغییر نام شب یلدا و چهارشنبه سوری منتشر شد.

رئیس مرکز اطلاع رسانی شورای عالی انقلاب فرهنگی در همین راستا اعلام کرد: بر خلاف شایعات منتشر شده، نام شب یلدا در تقویم رسمی کشور تغییر نکرده است. مناسبت «چهارشنبه‌سوری» نیز پیش از این در تقویم رسمی کشور وجود نداشت و برای اولین بار، چهارشنبه آخر سال روز «تکریم همسایگان» نام گرفته است که «مقوم فرهنگ ایرانی اسلامی» است.

مطلب مرتبط:

بسیاری از مناسبت‌های ملی از تقویم حذف شدند/ اقوام ایرانی باعث حفظ "نوروز" شدند

تغییر نام شب یلدا و چهارشنبه‌سوری!

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی