تیتر امروز

رحمن قهرمان پور: دانشگاه نقش مهمی در جهت‌دهی افکار عمومی آمریکا دارند/ طولانی شدن جنگ غزه یکی از دلایل اعتراضات در آمریکا است
بررسی اعتراضات ضد اسرائیلی دانشگاه‌های آمریکا در گفت‌وگو با یک کارشناس بین‌الملل

رحمن قهرمان پور: دانشگاه نقش مهمی در جهت‌دهی افکار عمومی آمریکا دارند/ طولانی شدن جنگ غزه یکی از دلایل اعتراضات در آمریکا است

تظاهرات دانشجویان و اساتید چندین دانشگاه در سراسر آمریکا در اعتراض به جنایات اسرائیل علیه مردم غزه، بهانه گفت‌وگوی دیدارنیوز با رحمن قهرمان‌پور کارشناس مسائل بین‌الملل بود.
برنامه «رکن سه» در گفت‌وگو با عضو شورای مرکزی حزب اتحاد ملت (قسمت اول)

حسین نقاشی: حکومت نباید بین عجمیان و کشته‌شدگان معترض تبعیض قائل شود/ عدم شرکت در انتخابات به معنی تحریم است

حسین نقاشی عضو شورای مرکزی حزب اتحاد ملت در قسمت اول گفت‌وگوی خود با برنامه رکن سه به دلایل عدم شرکت در انتخابات توسط احزاب اصلاح‌طلب و گسل‌های و شکاف‌های اجتماعی پرداخت.

کد خبر: ۱۵۸۴۲۱
۱۸:۴۱ - ۲۱ آبان ۱۴۰۲

حکومت نباید بین عجمیان و کشته شدگان معترض تبعیض قائل شود/ استراتژی انتخاب بین بد و بدتر جواب نمی‌دهد/ عدم شرکت در انتخابات به معنی تحریم است

 

دیدارنیوز ـ اسفندیار عبداللهی: در ادامه برنامه‌های رکن سه که به فعالیت‌ها، رویکرد‌ها و راهبرد‌های احزاب در ایران می‌پردازد و نگاه احزاب نسبت به مسائل کشور را مورد بررسی قرار می‌دهد، میزبان حسین نقاشی، عضو شورای مرکزی حزب اتحاد ملت بودیم.

قسمت اول گفت‌وگو با حسین نقاشی در برنامه رکن سه را در اینجا، یوتیوب و آپارات ببینید

نقاشی درباره انتخابات مجلس دوره دوازدهم گفت: انتخاباتی نمانده که در آن شرکت کنیم. در سال ۹۸ هم شرکت نکردیم. بسیاری از روی هراس یا ملاحظات دیگر، شفاف نمی‌گفتند که انتخابات را تحریم کرده‌ایم و از الفاظی مانند عدم شرکت یا مانند آن استفاده می‌کردند. تحریم هم یک کنش و انتخاب است که هر فرد و گروهی حق دارد از این ابزار مسالمت آمیز بهره گیرد.

عضو شورای مرکزی با بازگشتی به تاریخ انتخابات اظهار کرد: «اصلاح‌طلبان بعد از سال ۸۸ برای عبور از آنچه در دوره محمود احمدی‌نژاد اتفاق افتاده بود، برای اینکه به شرایط نرمال‌ برسند، مجبور شدند در چند انتخابات از نیرو‌های نیابتی استفاده کنند و در دو دوره ریاست جمهوری و یک دوره مجلس پیروز شدند».

حکومت نباید بین عجمیان و کشته شدگان معترض تبعیض قائل شود/ استراتژی انتخاب بین بد و بدتر جواب نمی‌دهد/ عدم شرکت در انتخابات به معنی تحریم است

وی افزود: «مردم هم با شناختی که از گروه‌های سیاسی به خصوص در اتفاقات سال ۸۸ پیدا کرده بودند، فکر می‌کردند، برای رسیدن به مطالبات تحول‌خواهانه خود، بهترین راه صندوق رای است و از این راه کم‌آسیب، می‌توانند به خواسته خود برسند و همین که امثال سید محمد خاتمی تشویق به مشارکت کرد، قوت قلب گرفتند. به عنوان مثال مردم تهران برای اینکه آیت‌الله جنتی، مرحوم مصباح و آیت‌الله یزدی رای نیاورند با توصیه خاتمی و هاشمی به لیست خبرگانی رای دادند که دری نجف‌آبادی، ری شهری و مانند آن رای دادند».

نقاشی به قهر پایگاه رأی پرداخت و گفت: «بدنه اجتماعی جریان اصلاحات با پایگاه رأی آن‌ها متفاوت است. پایگاه رأی فراتر از طرفداری است و کسانی هستند که برای ممانعت از پیروزی گفتمان رقیب، تصمیم می‌گیرند به جریان اصلاحات رای بدهند. این طیف، چون نهایتا نتیجه‌ای از این انتخاب و کنش خود نگرفتند به مرور نا امید شدند.»

این فعال سیاسی اصلاح طلب خاطرنشان کرد: مفهوم انتخابات آزاد هم شعاری بود که آسیب دید. کسانی حتی از همین جریان اصلاحات وقتی از کلمه انتخابات آزاد استفاده می‌کردند منظورشان جاری شدن ذات معنای آن نبود. به نظر من انتخابات آزاد یعنی انتخاباتی که هر گروه و شخصی با هر تفکری که مسیر انتخابات را برای پیشبرد استراتژی و برنامه خود قبول دارد، بتواند در آن شرکت کند. جبهه ملی، جمهوری خواه، لیبرال یا سوسیالِ معتقد به سکولاریسم و اشخاص و گروه‌های دیگر باید بتوانند در انتخابات شرکت کنند، این را می‌گویند انتخابات آزاد.

وی در این قسمت به جنبش مهسا و کشته شدن جوانان و نوجوانانی مانند آرمیتا گراوند هم پرداخته که در ویدیو خواهید دید.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی : ۰
غیر قابل انتشار : ۰
محمدحسن
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۱۰ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۱
0
0
حسین نقاشی زاده میتینگ‌های شبانه سفارت انگلیس از دین و ایمان چه سرش می شود
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی