تیتر امروز

برهوت فرهنگ در نمایشگاه کتاب تهران
گزارش خبرنگار دیدارنیوز از دومین روز نمایشگاه

برهوت فرهنگ در نمایشگاه کتاب تهران

سی و پنجمین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران در حالی برگزار می‌شود که خبرنگار دیدارنیوز حال و هوای متفاوت این نمایشگاه را روایت کرده؛ پس این گزارش جالب را بخوانید.
در خاورمیانه چه خبر است

درگیری در غزه و مخالفت با آتش‌بس فوری

در سی‌وهفتمین روز جنگ ویرانگر میان گروه حماس و اسرائیل تعداد کشته‌ها و زخمی‌ها از دو طرف همچنان رو به افزایش است و بمباران غزه توسط ارتش نتانیاهو ادامه دارد.

کد خبر: ۱۵۸۳۷۶
۰۸:۱۰ - ۲۱ آبان ۱۴۰۲

لحظه به لحظه با «طوفان الاقصی»؛ مذاکرات تبادل اسرا روی هوا

دیدارنیوز _ سرویس بین الملل: جنگ خونین حماس و اسرائیل در غزه وارد سی‌وهفتمین روز خود شد.

جنگ حماس و اسرائیل که از بامداد روز شنبه ۱۵ مهرماه با حمله گروه فلسطینی حماس آغاز شد، خاورمیانه و جهان را تحت تاثیر خود قرار داده است.

در ادامه خبر‌های جدید از این جنگ خونین را می‌خوانید.

ساعت: ۲۱:۲۲/ آلمان با آتش‌بس فوری در غزه مخالفت کرد

به نقل از تسنیم، اولاف شولتس، صدراعظم آلمان درحالی‌که درخواست‌ها با توجه به شرایط فاجعه‌بار غزه برای آتش بس افزایش یافته، گفت که با آتش بس فوری در نوار غزه مخالف است.

وی بیان کرد: آزادانه اعتراف می‌کنم که فکر نمی‌کنم درخواست‌ها برای آتش‌بس فوری یا توقف طولانی درست باشد، زیرا در نهایت این بدان معناست که اسرائیل امکان بازیابی و دستیابی به موشک‌های جدید را به حماس می‌دهد.

ساعت: ۱۹:۵۵/ حماس مذاکرات تبادل اسرا را تعلیق کرد

به نقل از ایسنا، در واکنش به اقدامات و جنایت‌های اسرائیل، جنبش حماس امروز (یکشنبه) مذاکرات درمورد اسرای اسرائیلی را به حالت تعلیق درآورد.

یک مسئول آگاه فلسطینی در مصاحبه با رویترز اعلام کرد که به دلیل اقداماتی که نیرو‌های اسرائیلی در مقابل بیمارستان الشفاء انجام می‌دهند، جنبش حماس مذاکرات اسرا را به حالت تعلیق درآورد.

ساعت» ۱۷:۰۹/ انهدام یک نفربر و ۲ تانک اسرائیلی

به نقل از العربیه، گردان‌های «القسام» شاخه نظامی جنبش حماس، یکشنبه ۲۱ آبان از انهدام دو تانک ارتش اسرائیل و یک نفربر در جنوب غرب غزه با موشک‌های «آل یاسین ۱۰۵» خبر داد.

در همین حال رسانه‌های اسرائیلی گزارش دادند که امروز برای سومین بار آژیر خطر در شهر‌های اطراف غزه به صدا درآمد.

روز شنبه گردان‌های القسام اعلام کرد، ۳ خودروی نظامی ارتش اسرائیل را در محور جنوب غربی شهر غزه با موشک «آل یاسین ۱۰۵» هدف قرار داده است.

القسام همچنین اعلام کرد، «مسلحان این گروه با خمپاره یک موضع نظامی اسرائیلی را منهدم کردند».

این در حالی است که جنگ اسرائیل و گروه‌های مسلح فلسطینی در غزه در حالی وارد سی و هفتمین روز خود می‌شود که تنش‌ها بدون نشانه‌ای از آتش‌بس برای کاهش درد و رنج ساکنان این شهر همچنان ادامه دارد.

در تازه‌ترین تحولات میدانی، درگیری‌های شدید و گلوله‌باران توپخانه‌ای ارتش اسرائیل در چندین نقطه در غزه در جریان است.

ساعت: ۱۶:۳۵/ خدمات بیمارستان «الشفا» متوقف می‌شود

مدیر مجتمع پزشکی «الشفا» در گفتگو با العربیه با اشاره به اینکه تانک‌های اسرائیلی این بیمارستان را محاصره کرده‌اند گفت که تمام خدمات بیمارستان «الشفا» به زودی متوقف می‌شود.

ساعت: ۱۲:۳۹/ ۵ مجروح به دلیل کمبود اکسیژن جان باختند

به نقل از شبکه العربیه، وزارت بهداشت غزه اعلام کرد که ۵ نفر از مجروحانی که در بخش مراقبت‌های ویژه مجتمع پزشکی «الشفا» بستری بودند، به دلیل کمبود اکسیژن جان باختند.

ساعت: ۱۱:۳۰/ وضعیت وخیم بیمارستان الشفا

به نقل از بی بی سی، سازمان جهانی بهداشت شب گذشته اعلام کرد که ارتباطش با عوامل بیمارستان الشفا در غزه قطع شده است.

این سازمان می‌گوید در میان «گزارش‌های هولناکی مبنی بر اینکه بیمارستان با حملات مکرر مواجه شده است» احتمالا عوامل بیمارستان که با آن‌ها در ارتباط بوده همراه با «ده‌ها هزار آواره و در حال فرار از منطقه هستند».

سازمان جهانی بهداشت «نگرانی‌های شدید» خود را در خصوص ایمنی کارکنان و بیمارانی که در این جنگ گرفتار شده‌اند، اعلام کرده است.

لحظه به لحظه با «طوفان الاقصی»؛ درگیری‌ در شمال غزه

ساعت: ۱۰:۵۸/ بمباران اطراف بیمارستان الإندونیسی در شمال غزه

تسنیم نوشت: اسرائیل در تداوم حمله به مناطق مسکونی و مراکز بهداشتی و درمانی، اطراف بیمارستان «الإندونیسی» در شمال نوار غزه را بمباران کرد.

ساعت: ۰۹:۳۶/ اردوغان: اسرائیل مانند بچه لوس رفتار می‌کند

به نقل از ایسنا، رجب طیب اردوغان، رئیس‌جمهوری ترکیه، «غرب‌جمعی» را به دلیل انفعال در بحبوحه ادامه قتل‌عام در فلسطین مورد انتقاد قرار داده و گفت که کابینه اسرائیل در واکنش به حمله هفت اکتبر حماس همانند یک «کودک تخس و لوس و نازپروده» رفتار می‌کند.

او افزود، کابینه اسرائیل مانند فرزند لوس و تخس و نازپروده غرب عمل می‌کند و باید خسارات وارده را جبران کند.

ساعت: ۰۸:۱۶/ نتانیاهو چه می‌خواهد؟

نتانیاهو، نخست وزیر تحت فشار اسرائیل که پس از حمله حماس مورد خشم و نفرت مردم اسرائیل قرار گرفته، پس از جنگ «چیزی غیر از تشکیلات خودگردان فعلی فلسطینی» می‌خواهد.

به نقل از یورونیوز، بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر اسرائیل روز شنبه مدعی شد که پس از جنگ و ریشه‌کن شدن حماس حاضر به سپردن اداره غزه به دست تشکیلات خودگردان فلسطینی نیست.

نخست وزیر اسرائیل تاکید کرد که برای این کار نیاز به «چیزی غیر تشکیلات فعلی فلسطینی» است که در حال حاضر ریاست آن‌را محمود عباس بر عهده دارد.

بنیامین نتانیاهو در این خصوص ادعا کرد: «نمی‌توان تشکیلاتی تحت رهبری فردی که با گذشت ۳۰ روز از کشتار هفت اکتبر هنوز آن را محکوم نکرده در آنجا باشد؛ چیز دیگری در آنجا مورد نیاز خواهد بود.»

نخست وزیر اسرائیل سپس یادآور شده که در هر صورت ارتش کشورش کنترل امنیتی این منطقه را برعهده خواهد داشت.

ساعت: ۰۷:۵۵/ درگیری‌ در شمال غزه

به نقل از ایسنا، خبرنگار الجزیره گزارش داد که درگیری‌های شدیدی بین مقاومت فلسطین و نیرو‌های اشغالگر در شمال بیت حانون، منطقه ابرج العوده، در شمال جبالیا و در بیت لاهیا در شمال نوار غزه در حال وقوع است.

این خبرنگار به درگیری همزمان در چندین منطقه در شهر غزه از جمله محله‌های النصر و شیخ رضوان و اطراف اردوگاه الشاطی (شمال غربی) اشاره کرد.

ساعد السویرکی خبرنگار روسیا الیوم نیز گفت: ارتش اسرائیل در بحبوحه درگیری‌های بسیار شدید با مبارزان گروه‌های فلسطینی در خیابان سرباز گمنام در مرکز غزه، به آسمان غزه بمب‌های نوری شلیک کرد.

به گفته این منابع، درگیری‌ها در اطراف چهارراه اتصالات، خیابان الشهداء، نزدیک برج الوحده در خیابان النصر و در مجاورت بیمارستان الشفاء ادامه دارد.

رسانه‌های فلسطینی همچنین گزارش دادند که نیرو‌های صهیونیست در حال انجام حملات توپخانه‌ای سنگین و شلیک بمب‌های سبک در اطراف برج‌های العوده و مدرسه الشقیری در شمال نوار غزه هستند.

شاهدان عینی از غزه گفتند که درگیری‌ها بین گروه‌های فلسطینی و نیرو‌های اشغالگر در اطراف برج‌های العوده در شمال بیت حانون و در منطقه العطاطره در شمال نوار غزه همچنان ادامه دارد.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی