تیتر امروز

رحمن قهرمان پور: دانشگاه نقش مهمی در جهت‌دهی افکار عمومی آمریکا دارند/ طولانی شدن جنگ غزه یکی از دلایل اعتراضات در آمریکا است
بررسی اعتراضات ضد اسرائیلی دانشگاه‌های آمریکا در گفت‌وگو با یک کارشناس بین‌الملل

رحمن قهرمان پور: دانشگاه نقش مهمی در جهت‌دهی افکار عمومی آمریکا دارند/ طولانی شدن جنگ غزه یکی از دلایل اعتراضات در آمریکا است

تظاهرات دانشجویان و اساتید چندین دانشگاه در سراسر آمریکا در اعتراض به جنایات اسرائیل علیه مردم غزه، بهانه گفت‌وگوی دیدارنیوز با رحمن قهرمان‌پور کارشناس مسائل بین‌الملل بود.

فاجعه در غزه؛ هر ۱۰ دقیقه یک کودک کشته می‌شود

۳۶ روز از جنگ خونین و ویرانگر گروه حماس و اسرائیل در غزه سپری شده و سازمان جهانی بهداشت از یک آمار فاجعه‌بار خبر می‌دهد؛ هر ۱۰ دقیقه یک کودک کشته می‌شود.

کد خبر: ۱۵۸۳۴۲
۱۲:۴۰ - ۲۰ آبان ۱۴۰۲

فاجعه در غزه؛ هر ۱۰ دقیقه یک کودک کشته می‌شود

دیدارنیوز: سازمان جهانی بهداشت، شنبه ۲۰ آبان در شورای امنیت سازمان ملل متحد خواستار آتش‌بس در غزه و ورود بی قید و شرط کمک‌های بشردوستانه با توجه به وضعیت فاجعه بار انسانی در این منطقه شد.

به نقل از العربیه، تدروس آدهانوم گبریسوس، مدیرکل سازمان جهانی بهداشت، جمعه در شورای امنیت سازمان ملل متحد فاش کرد که تقریبا هر ۱۰ دقیقه یک کودک در نوار غزه کشته می‌شود و هیچ مکان امنی در این شهر وجود ندارد.

گبریسوس افزود که نیمی از ۳۶ بیمارستان و دو سوم مراکز مراقبت‌های بهداشتی غزه، متوقف شده و آن‌هایی که هنوز متوقف نشده‌اند، بسیار بیشتر از ظرفیت خود کار می‌کنند. او اشاره کرد که سیستم مراقبت‌های بهداشتی غزه، «در آستانه فروپاشی» است.

به گفته گبریسوس، راهرو بیمارستان‌ها مملو از مجروحان، بیماران و افراد در حال مرگ است، سردخانه‌ها نیز پرشده و عمل‌های جراحی، بدون بیهوشی انجام می‌شود و ده‌ها هزار آواره در بیمارستان‌ها پناه گرفته‌اند.

گبریسوس افزود که از ۷ اکتبر، سازمان جهانی بهداشت بیش از ۲۵۰ حمله به مراکز درمانی در غزه و کرانه باختری را ثبت کرده است.

مدیر این سازمان پیشتر در مورد فروپاشی سیستم بهداشتی در نوار غزه هشدار داده و تاکید کرد، تامین تجهیزات پزشکی و سوخت امری ضروری است و میزان کمک‌های وارده به نوار غزه کافی نیست.

گبریسوس افزود که استفاده آمریکا از حق وتو برای جلوگیری از تصویب پیش‌نویس قطعنامه‌های مربوط به توقف جنگ در نوار غزه، ضرورت اصلاح نظام شورای امنیت را ایجاب می‌کند.

بیش از ۱۱ هزار کشته

وزارت بهداشت دولت حماس اعلام کرده است که بمباران‌های سنگین غزه از سوی اسرائیل تاکنون بیش از ۱۱۰۷۸ کشته برجای گذاشته که افزون بر ۴۵۰۶ نفر از آن‌ها کودک هستند.

طبق آمار دفتر هماهنگی امور بشردوستانه، شمار آوارگان مناطق شمالی غزه به ۱.۶ میلیون نفر از جمعیت ۲.۴ میلیون نفری این منطقه رسیده است.

شورای امنیت در ابتدای جلسه خود، در سوگ غیرنظامیان کشته شده همراه با ۱۰۱ نفر از کارکنان آژانس امداد و کاریابی سازمان ملل برای آوارگان فلسطینی «آنروا»، یک دقیقه سکوت کرد.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی