تیتر امروز

رحمن قهرمان پور: دانشگاه نقش مهمی در جهت‌دهی افکار عمومی آمریکا دارند/ طولانی شدن جنگ غزه یکی از دلایل اعتراضات در آمریکا است
بررسی اعتراضات ضد اسرائیلی دانشگاه‌های آمریکا در گفت‌وگو با یک کارشناس بین‌الملل

رحمن قهرمان پور: دانشگاه نقش مهمی در جهت‌دهی افکار عمومی آمریکا دارند/ طولانی شدن جنگ غزه یکی از دلایل اعتراضات در آمریکا است

تظاهرات دانشجویان و اساتید چندین دانشگاه در سراسر آمریکا در اعتراض به جنایات اسرائیل علیه مردم غزه، بهانه گفت‌وگوی دیدارنیوز با رحمن قهرمان‌پور کارشناس مسائل بین‌الملل بود.
در واکنش به سخنان مکرون مطرح شد

ادعای عجیب نتانیاهو؛ حماس این حمله را در پاریس تکرار می‌کند

بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر اسرائیل در توجیه حملات وحشیانه تل‌آویو به غزه و سخنان اخیر مکرون رئیس جمهوری فرانسه مدعی شد که حماس عملیات غزه را در پاریس تکرار خواهد کرد.

کد خبر: ۱۵۸۳۲۶
۱۰:۳۶ - ۲۰ آبان ۱۴۰۲

ادعای عجیب نتانیاهو؛ حماس این حمله را در پاریس تکرار می‌کند

دیدارنیوز: سخنان امانوئل مکرون، رئیس جمهوری فرانسه درباره محکوم‌کردن کشتار زنان و کودکان در غزه واکنش بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر اسرائیل را در پی داشت.

به نقل از شبکه العربیه، نتانیاهو، بامداد شنبه ۲۰ آبان در بیانیه‌ای مفصل در حساب کاربری دفتر نخست‌وزیری اسرائیل در «ایکس» مدعی شد که سرنوشت ساکنان غزه مسئولیت اسرائیل نیست و برعهده «حماس» است.

این بیانیه به نقل از نتانیاهو اشاره کرده است که «آن چه در غزه انجام شد دوباره توسط حماس در پاریس و نیویورک تکرار خواهد شد.»

نتانیاهو بار دیگر در این بیانیه رویکرد حماس را شبیه «داعش» دانست و گفت که «اقدامات فلسطینیان تندرو شبیه جنگجویان داعشی است.»

او ادعا کرد: «بگذارید یادآوری کنم که پس از حمله یک سازمان تروریستی و کشته‌شدن وحشیانه صد‌ها اسرائیلی و ربودن بیش از ۲۰۰ نفر دیگر، اسرائیل وارد جنگ شد.»

کشتار بیگناهان

مکرون، شامگاه جمعه در گفتگو با شبکه تلویزیونی «بی‌بی‌سی» از اسرائیل خواست بمباران غزه و کشتار غیرنظامیان را متوقف کند.

رئیس جمهوری فرانسه گفت: «با اسرائیل همدردی و اصرار آن‌ها برای نابودی تروریسم را درک می‌کنیم. اما هم اکنون غیرنظامیان از جمله کودکان، زنان و بزرگسالان در معرض کشتار قرار گرفته‌اند و هیچ دلیلی برای چنین اقدامی وجود ندارد. به همین دلیل اسرائیل را به توقف بمباران فرا می‌خوانیم.»

مکرون تاکید کرد که تنها راه‌حل، «ایجاد وقفه بشردوستانه» و پس از آن «تلاش برای برقراری آتش‌بس در غزه است تا بتوان غیرنظامیانی که ارتباطی با تروریسم ندارند را نجات داد.»

او اظهار داشت که «نمی‌توان از طریق کشتار بیگناهان مبارزه با تروریسم را توجیه کرد.»

رئیس جمهوری فرانسه در پاسخ به پرسشی درباره نقض احتمالی قوانین بین‌المللی توسط اسرائیل، گفت که او «قاضی» نیست، اما نگرانی خود در این باره را اعلام کرد.

مکرون همچنین اشاره کرد که «بمباران شدید غزه» می‌تواند باعث ایجاد «نارضایتی» گسترده در منطقه شود.

بنا به آخرین آمار اعلام‌شده توسط وزارت بهداشت گروه حماس در غزه، از هفتم اکتبر تاکنون دست‌کم ۱۱۰۷۸ فلسطینی از جمله ۴۵۰۶ کودک در جریان بمباران ارتش اسرائیل کشته شدند.

مقامات اسرائیل هم با تغییر شمار کشته‌شدگان حمله هفتم اکتبر حماس به پایگاه‌ها و شهرک‌های اطراف غزه اعلام کرد که ۱۲۰۰ اسرائیلی در جریان حمله مذکور کشته شدند.

پیشتر مسئولان اسرائیلی اعلام کرده بودند که شمار کشته‌شدگان حمله حماس ۱۴۰۰ نفر است.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی