تیتر امروز

سردار علایی: نابودی اسرائیل حتمی است، چون امام (ره) فرمودند
گزارش اختصاصی دیدارنیوز از مراسم چهل و چهارمین سالگرد شهادت محمد منتظرالقائم

سردار علایی: نابودی اسرائیل حتمی است، چون امام (ره) فرمودند

سردار حسین علایی در مراسم چهل و چهارمین سالگرد شهادت محمد منتظرالقائم ضمن بیان روایت خود از عملیات آمریکایی طبس و نحوه به شهادت رسیدن منتظرالقائم، در دفاع از عملیات ایران علیه اسرائیل گفت: اسرائیل...

دیدار رهبران آمریکا و چین در بحبوحه جنگ

دولت آمریکا اعلام کرد که رئیس‌جمهور این کشور چهارشنبه این هفته با همتای چینی خود در شهر سان‌فرانسیسکو دیدار و گفتگو خواهد کرد.

کد خبر: ۱۵۸۳۱۷
۰۹:۱۴ - ۲۰ آبان ۱۴۰۲

دیدار رهبران آمریکا و چین در بحبوحه جنگ

دیدارنیوز: «جو بایدن» و «شی جین‌پینگ» در سان‌فرانسیسکو دیدار می‌کنند.

به نقل از رویترز، کاخ سفید اعلام کرد جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا و «شیء جین‌پینگ»، رئیس‌جمهور چین برای نخستین بار در یک سال اخیر چهارشنبه باهم دیدار و گفتگو خواهند کرد.

دیدار سران آمریکا و چین در حاشیه نشست همکاری اقتصادی و اقیانوسیه (اَپِک) در سان‌فرانسیسکو برگزار می‌شود و احتمالاً ساعت‌ها طول خواهد کشید و تیم‌هایی از مقامات واشنگتن و پکن نیز درگیر این دیدار خواهند بود.

به گفته مقامات ارشد دولت بایدن پیش‌بینی می‌شود در این دیدار موضوعات جهانی از جنگ اسرائیل علیه فلسطین تا جنگ اوکراین و روسیه، روابط کره شمالی با روسیه، تایوان، منطقه ایندوپاسفیک، حقوق بشر، هوش مصنوعی و همچنین روابط تجاری و اقتصادی «عادلانه» بحث و بررسی شود.

اعلام دیدار سران آمریکا و چین در حالی انجام می‌شود که «وو کیان»، سخنگوی وزارت دفاع چین اخیراً آمریکا را به اقدامات تحریک آمیز در دریای چین جنوبی متهم و بر انجام تمام اقدامات لازم برای حفاظت از حاکمیت ملی، امنیت و همچنین حقوق و منافع دریایی چین تاکید کرد.

پکن و واشنگتن تلاش می‌کنند اختلاف‌ها را مدیریت کنند و با هم و به صورت مشترک به چالش‌های جهانی پاسخ دهند، رسانه‌های دولتی چین چهارشنبه گذشته اعلام کردند رئیس‌جمهور این کشور با ارسال نامه‌ای به مناسبت ضیافت شام سالانه کمیته ملی روابط آمریکا و چین مستقر در نیویورک گفته چین خواهان همکاری با آمریکاست. رئیس‌جمهور چین همچنین تأکید کرد که اینکه آیا آمریکا و چین می‌توانند «راه درست» را خلق کنند یا نه، برای جهان بسیار مهم است.

به نوشته رویترز، اولویت اصلی واشنگتن این است که اطمینان حاصل کند که رقابت شدید بین دو اقتصاد بزرگ جهان و اختلافات آن‌ها بر سر موضوعات زیادی از تجارت گرفته تا تایوان و دریای جنوبی چین به درگیری و جنگ ختم نخواهد شد.

منبع: مهر
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی