تیتر امروز

رحمن قهرمان پور: دانشگاه نقش مهمی در جهت‌دهی افکار عمومی آمریکا دارند/ طولانی شدن جنگ غزه یکی از دلایل اعتراضات در آمریکا است
بررسی اعتراضات ضد اسرائیلی دانشگاه‌های آمریکا در گفت‌وگو با یک کارشناس بین‌الملل

رحمن قهرمان پور: دانشگاه نقش مهمی در جهت‌دهی افکار عمومی آمریکا دارند/ طولانی شدن جنگ غزه یکی از دلایل اعتراضات در آمریکا است

تظاهرات دانشجویان و اساتید چندین دانشگاه در سراسر آمریکا در اعتراض به جنایات اسرائیل علیه مردم غزه، بهانه گفت‌وگوی دیدارنیوز با رحمن قهرمان‌پور کارشناس مسائل بین‌الملل بود.
غلامرضا نوری قزلجه مطرح کرد

جنجال ردصلاحیت‌ها؛ «این انتقام‌جویی دولت است»

نوری قزلجه، نماینده بستان‌آباد در مجلس می‌گوید که دلیل ردصلاحیتش برای انتخابات مجلس شورای اسلامی انتقام جویی دولت است و هدف آن‌ها چیزی جز خالص سازی نیست.

کد خبر: ۱۵۸۳۱۰
۰۸:۱۴ - ۲۰ آبان ۱۴۰۲

جنجال ردصلاحیت؛ دلیل ردصلاحیتم انتقام جویی دولت است

دیدارنیوز: نماینده مردم بستان‌آباد علت رد صلاحیت خود توسط هیأت اجرایی وزارت کشور را انتقام جویی دولت و در راستای خالص سازی عنوان کرد.

نتایج بررسی صلاحیت‌های کاندیدا‌های انتخابات مجلس توسط هیأت‌های اجرایی به نامزد‌های انتخابات مجلس اعلام شد. در این میان برخی نمایندگان منتقد دولت ردصلاحیت شده‌اند. بر همین اساس برخی از نامزد‌ها و چهره‌های سیاسی با انتقاد از هیات‌های اجرایی، علت رد صلاحیت خود را دلایل سیاسی و انتقام جویی دولت خواندند.

بر همین اساس، جلال محمود زاده، نماینده مردم مهاباد در مجلس که از نمایندگان رد صلاحیت‌شده است، با اشاره به نحوه چینش هیأت اجرایی وزارت کشور گفت: «دولت برای این موضوع برنامه ریزی کرده و در بیشتر شهرستان‌هایی که مدنظرشان بود، اینکار انجام شده است. اگر رد صلاحیت‌ها بر اساس استعلام تنبیه‌گرایانه صورت بگیرد، هیأت اجرایی طبیعتا باید به این استعلامات تن بدهد. اگر ردصلاحیت‌ها بدون مدرک باشد دلایل سیاسی داشته و دولت به تعدادی از فرمانداران این مورد را دیکته کرده که در هیأت‌های اجرایی ردصلاحیت‌ها را انجام بدهند.»

غلامرضا نوری قزلجه، نماینده مردم بستان‌آباد هم که از اولین نماینده‌هایی بود که از رد صلاحیت خود خبر داد، عدم تایید صلاحیت خود را انتقام جویی دولت می‌داند او در این باره گفت: «متاسفانه زمزمه‌های وجود داشت که دولت از چند ماه قبل به دنبال مهندسی انتخابات بود و چیدمانی که برای هیأت‌های اجرایی بود، کاملا هماهنگ با تصمیمات از پیش تعیین شده بوده و تا اهدافشان را در بحث خالص سازی به سرانجام برسانند.»

مشروح گفتگوی غلامرضا نوری قزلجه، نماینده مردم بستان آباد می‌خوانید:

* آقای نوری قزلجه! علت ردصلاحیت شما توسط هیأت نظارت چه بود؟ آیا پیش‌بینی می‌کردید که در این مرحله رد صلاحیت شوید؟

آنچه که به صورت کتبی به من اعلام کردند، بند‌های ۱، ۲، ۳ و ۴ ماده ۳۱ قانون انتخابات است که عدم اعتقاد به اسلام و التزام عملی به اسلام، نظام جمهوری اسلامی و قانون اساسی است.

البته تصور من این است که هیأت اجرایی به کاری خارج از اختیارات خودش وارد شده و چنانچه در گزارشات به مراجع رسمی مستلزم نباشند، هیأت اجرایی نمی‌تواست به این موضوع ورود کند. علی الحال آنان به این صورت به موضوع ورود کرده و به صورت تخریبی رای گیری کردند. البته من دلایل و و مستندات را درخواست کردم که به من ارائه کنند و تا بتوانم دفاعیات خودم را تنظیم کنم.

* با توجه سابقه نمایندگی شما در مجلس، نظرتان درباره علت رد صلاحیت‌تان چیست؟

من سابقه چند دوره نمایندگی و تایید صلاحیت را دارم، با توجه به شناختم از خودم این دلایل کاملا ناروا و نادرست است.

* اعتراض خواهید کرد؟

بله، حتما با امیدواری اعتراض خواهم کرد. من مطمئنم که یک قوه عاقله در کشور هست که کار را تنظیم کند؛ متاسفانه کسانی هستند که از اوضاع مراقبت می‌کنند تا یک جریان و جناح سیاسی خاص و جریان خالص ساز سرنوشت کشور را اینگونه رقم بزند به مشارکت حداکثری و انتخابات لطمه بزنند. من این دلایل را انتقام جویی دولت می‌توانم تفسیر کنم و به غیر از این موضوع دیگری نیست.

* آقای نوری قزلجه! نمایندگانی از رد صلاحیت خود خبر دادند که عموما از منتقدان دولت هستند. به نظر شما نحوه چینش هیأت‌های اجرایی در این ردصلاحیت‌ها تاثیر داشت؟

دقیقا این هشداری بود که من چند ماه قبل در یک مصاحبه بیان کرده بودم. دولت به جای آنکه انتخابات را مهندسی کند به کار‌های اقتصادی، کنترل تورم، مسکن و وعده‌های خود به مردم برسد و به فکر رفع تحریم‌ها، فروش نفت و درآمد‌ها فکر کند.

متاسفانه زمزمه‌هایی وجود داشت که دولت از چند ماه قبل به دنبال مهندسی انتخابات بود و چیدمانی که برای هیأت‌های اجرایی بود، کاملا هماهنگ با تصمیمات از پیش تعیین شده بوده تا اهدافشان را در بحث خالص سازی به سرانجام برسانند.

به گزارش دیدارنیوز، از روز گذشته (جمعه) صلاحیت چند نماینده فعلی مجلس رد شده که برخی از آنها از منتقدان دولت سیزدهم هستند.

مطلب مرتبط:

اولین گروه رد صلاحیت‌ها رسید

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی