تیتر امروز

پیروزی مجدد بایدن در انتخابات ریاست جمهوری، به جنبش اعتراضی دانشجویان گره خورده است
از چشم جهان (۱۴۷)

پیروزی مجدد بایدن در انتخابات ریاست جمهوری، به جنبش اعتراضی دانشجویان گره خورده است

اعتراضات دانشجویی در مخالفت با حمایت آمریکا از جنگ اسرائیل در غزه، مانند آتشی خودسوز در این کشور شعله‌ور شده است؛ آنچه می خوانید ترجمه اختصاصی دیدارنیوز از مطلب مدیر موسسه اعراب آمریکایی است.
مطهرنیا: محاصره اقتصادی ایران در زمان اوباما و هیلاری کلینتون آغاز شد/ اسرائیل و آمریکا به ضد واقعه ۷ اکتبر نیاز داشتند
رئیس اندیشکده آینده‌اندیشی سیمرغ در گفت‌وگو با دیدارنیوز

مطهرنیا: محاصره اقتصادی ایران در زمان اوباما و هیلاری کلینتون آغاز شد/ اسرائیل و آمریکا به ضد واقعه ۷ اکتبر نیاز داشتند

گفت‌وگوی مهدی مطهرنیا با سرویس بین‌الملل دیدارنیوز حول محور جنگ ایران و اسرائیل و نقش و نقشه آمریکا را ببینید و بخوانید
ویژگی‌های یک گزارشگر ورزشی از نگاه مسعود اسکویی
بازنشر/ گفت‌وگوی دیدارنیوز با مسعود اسکویی پیشکسوت رادیو و تلویزیون

ویژگی‌های یک گزارشگر ورزشی از نگاه مسعود اسکویی

دیدارنیوز در سوم اردیبهشت سال ۱۳۹۹ گفت و گویی را با مسعود اسکویی، پیشکسوت رادیو و تلویزیون انجام داده بود و امروز به بهانه درگذشت این پیشکسوت این گفتگو بازنشر می‌شود.
افاضات اضافه

تلویزیون که سهله، ایران مال بابامه!

در هفته گذشته و در میان اتفاقات و اخباری که خواص‌الدوله و خواص‌المله برای مملکت رقم می‌زنند عوام‌الملک همچنان حواسش به انتقاد سازنده و حمایت از کارهای درست است.

کد خبر: ۱۵۸۳۰۸
۱۵:۴۹ - ۱۹ آبان ۱۴۰۲

افاضات اضافه

 

دیدارنیوز ـ عوام‌الملک:

جمعه ۱۲ آبان ۱۴۰۲

دیشب قبل از خواب فیلم مصاحبه مهدی از خواص‌البلد تهران با تلویزیون بودجه‌بگیر را دیدم. در مورد گم شدن پرونده مربوط به سه هزار متر باغ در کارتابلش توضیح داد. ظاهرا قرار است بلدیه ان شاءالله جبران کند. وقتی مهدی متوجه شده که پرونده گم شده است از بلدیه درخواست کرده که پرونده را برای خواص‌البلد بفرستند اما وقتی با بلدیه صحبت می‌کرده عوامل علیرضا در جای شلوغی بوده‌اند و صدای مهدی را خوب نشنیده‌اند و فکر کرده‌اند که او می‌گوید پروانه را زودتر صادر کنند. آن‌ها هم گوش داده‌اند به جای فرستادن پرونده، پروانه را زود صادر کرده‌اند. عیبی ندارد. مهم این است که علیرضا در بلدیه فقط به عوام خدمت می‌کند. گم شدن سه هزار متر در شهر به این بزرگی که چیز مهمی نیست.

در طول روز گزارش‌های مربوط به سفر دکتر ابراهیم و خواص‌الدوله‌اش به کردستان را دنبال کردم. خوشبختانه یک سری از طرح‌‌ها و پروژه‌هایی که حسن افتتاح کرده بود را دوباره افتتاح کردند. لازم بود. چون افتتاح کردن در عصر ابراهیم مزه دیگری برای عوام دارد. شب پیغام یکی از عوام به دستم رسید که خواسته بود درباره بوی بد اطراف تهران در مسیر اتوبان قم بنویسم. ظاهرا در آن محدوده بوی فاضلاب وحشتناک است. نمی‌دانم چرا چنین توقعی از من داشت. وقتی من در مورد بوی بد بنویسم ذهن خواص مشغول می‌شود و نمی‌توانند روی کارهای اصلی‌شان تمرکز کنند. بعد حواسشان پرت می‌شود و پرونده گم می‌شود یا طرح‌ها آنطور که مزه داشته باشد افتتاح نمی‌شوند و خود ما عوام از ایشان ناراحت می‌شویم. بعد هم اگر خواص برای از بین بردن بوی بد کاری کنند لابد چند روز بعد توقع داریم فکری هم برای آلودگی هوا کنند. نه، اصلا درست نیست.

 

شنبه ۱۳ آبان ۱۴۰۲

صبح فیلم برنامه‌ای از تلویزیون بودجه‌بگیر را دیدم که در آن منصوره که والده همان صبیه‌ای‌ست که می‌خواست با فائزه، صبیه مرحوم اکبر مناظره کند اما چون امتحان داشت نتواست، مشغول بیان دلخوری‌هایش از تلویزیون بودجه‌بگیر بود که چرا اجازه داده محمدعلی و محمدجواد در برنامه‌هایش شرکت کنند و شعار اصولی "تلویزیون، رادیو، همه‌اش ارث بابامه" را زیر سوال ببرند و طی بیانات حکیمانه‌ای تصریح کرد که شعار جدید اصولیون قرار است این باشد که "تلویزیون که سهله، ایران مال بابامه". خیلی خوب و مهم و صادقانه حرف زد. قدیم‌ها زینب گفته بود هر کسی که نمی‌‌خواهد برود. خوشبختانه الان معصومه اجازه داده همه بمانند اما چون مملکت متعلق به بابای خودش و اصولیون است کسی حق ندارد حرفی بزند یا چیزی بگوید یا چیزی بخواهد مگر اینکه ثابت شود از پشت همان باباست! باید به معصومه پیغام بدهم و بپرسم آیا اجازه می‌دهد وقتی توی خانه هستیم شلوارک بپوشیم و اینکه اگر ناراحت نمی‌شود عوام‌النسا توی خانه همان مدلی که ایشان در تلویزیون بودجه‌بگیر بابایش آرایش کرده بود آرایش کند. چون مدل آرایش کردن معصومه خیلی خوب بود. عوام با دیدنش یاد فرش قرمزهایی می‌افتادند که غربی‌ها دارند. البته آن‌ها متاسفانه بی‌حجاب هستند ولی معصومه اینطور نبود.

عصر خبر دستگیری سلطان نان در شیروان را خواندم. ماهانه ده هزار نان می‌خریده است. شاید می‌خواسته خشک کند و به شکل قاچاق به کشورهای اطراف صادر کند چون بعید است نان‌خورهای کسی اینقدر زیاد باشند. احتمال نوسان‌گیری از قیمت نان هم وجود داشته است. به هر حال خبر مهمی بود. آرامش را به نانوایی‌ها برمی‌گرداند و احتمالا فردا تاثیرات مثبتی در بازارها خواهد داشت. قطعا اختلاسگرانی که در کانادا و نقاط دیگر ایران و جهان هستند از شنیدن این خبر به خودشان خواهند لرزید.

 

یکشنبه ۱۴ آبان ۱۴۰۲

یکی از اخص خواص گفت امروز هر نسایی می‌تواند به تحصیل خود ادامه بدهد و طبیبه شود و کسی قبل از انقلاب اتوبان ندیده بود اما الان از برکات موجود این است که اتوبان ساخته می‌شود.  باید دست به کار نوشتن و امضای طومار تشکر بشوم. اتفاقا متوجه شدم تلویزیون بودجه‌بگیر به طور زنده مشغول پخش مراسم اصلاح آسفالت بزرگراه قم به تهران است. واقعا قبل از انقلاب این کارها انجام نمی‌شد. چه خوب است که الان هم انجام می‌دهند و هم تلویزیون بودجه‌بگیر به شکل مستقیم نشان می‌دهد.

یکی از عوام پیام داد و مدارکی را برایم فرستاد که نشان می‌دهد رضا، رییس قبلی خواص‌الدوله امور ارشادات فرهنگی گیلان که ثابت شد به شکل فرهنگی همه را و حتی رجال را ارشاد می‌کرده و از خواص مهربان محسوب می‌شده خوشبختانه در تهران و در محل استقرار خواص‌الدوله امور ارشادات فرهنگی مشغول به کار شده است. خبر خوبی بود. باید از توانایی‌های خواص به خوبی استفاده کرد. نامه جمیله، متعلقه دکتر ابراهیم به بریجیت، متعلقه امانوئل را خواندم. از بریجیت خواسته که به عنوان یک متعلقه فداکار و مهربان از آقایش بخواهد که برای برقراری صلح تلاش کند. پیام‌تاثیرگذاری بود. یکی از برکات عصر ابراهیم، همین نقش‌آفرینی جهانی جمیله بوده است.

 

دوشنبه ۱۵ آبان ۱۴۰۲

حسین، خواص‌المله رفسنجان اعلام کرد که اعزام خواص‌المله‌ها به غزه نمادین است و هیچوقت عملیاتی نمی‌شود. حیف شد. عوام راضی بودند که خواص‌المله‌های ما به شکل غیرنمادین بروند و از نزدیک با مشکلات عوام آنجا شوند. چون ما که مدت‌هاست اینجا مشکلی نداریم و حیف است از توانایی‌های خواصمان برای حل مشکلات بقیه عوام جهان استفاده نشود. به علاوه حالا که قرار است محققان خواص‌المله‌ها برای غزه برنامه پنجساله توسعه بنویسند بهتر است مسائل آنجا را از نزدیک ببینند و درک کنند. ما عوام هم برای آنکه خیال خواص‌المله‌ها و اصولیون راحت باشد قول می‌دهیم تا آن‌ها بروند و برگردندند در مملکت بابای ایشان، یک گوشه آرام بنشینیم و روزی یک قاشق ماستمان را بخوریم. چون نان را که سلطان نان برده و قیمت ماست هم طوری‌ست که باید تا آخر برج با همین ماست موجود سر کنیم.

خبرگزاری بودجه‌بگیر خواص‌الدوله‌ها اعلام کرد که جمیله مثل همان نامه‌ای که به بریجیت نوشت را به متعلقه‌های همه روسای خواص‌الدوله اروپا نوشته است. احتمالا فهمیده که روی این روسا اینطوری بهتر می‌شود تاثیر گذاشت. دیپلماسی موفق و مدبرانه یعنی همین. فقط نمی‌دانم در آن کشورهایی که خود رییس خواص‌الدوله از نسوان است جمیله نامه را برای چه کسی فرستاده است.

 

سه‌شنبه ۱۶ آبان ۱۴۰۲

خواص‌الدوله امور مکتبخانه‌ها اعلام کرد که معلم‌ها را از افراد زیر بیست سال انتخاب کرده‌اند که بتوانند شکاف نسلی را پر کنند. خیلی ایده خلاقانه‌ای‌ست. ریسک هم ندارد. من اگر به جای ایشان بودم معلم‌ها را از بین شاگردها انتخاب می‌کردم که اصلا شکافی به وجود نیاید که بخواهد پر شود. چون طبیعتا معلم زیر بیست سال هم مثل خود شاگردها نیازی به درس معلمی خواندن در دانشگاه ندارد. البته طبیعی‌ست که من به خاطر همین چیزهاست که عوام‌الملکم و خواص‌الدوله امور مکتبخانه‌ها نیستم‌. قاعدتا چون بصیرت لازم را ندارم و ممکن است ریسک بیجا کنم.

فیلم دعوای رییس دارالعلم علوم اجتماعی تهران را با طلبه‌هایش دیدم. گویا با اینکه کارهای بدی کرده بودند بی‌تربیت هم بودند و آقای رییس مجبور بود دعوا کند. چقدر خوب است که روسای دارالعلم‌ها در عصر ابراهیم هم ادبیات مناسب دعوا را بشناسند و هم خود دعوا را بلد باشند. آخر شب فکرهایی درباره پیگیری مشکلات عوام به سرم زد. باید بیشتر بررسی کنم. شاید برای عوام هم خوب بشود.

 

چهارشنبه ۱۷ آبان ۱۴۰۲

جواد، خواص‌المله کاشمر در تلویزیون بودجه‌بگیر اعلام کرد نویسندگان وی‌پی‌ان همان‌هایی هستند که فیلترینگ را انجام می‌دهند. خبر خوبی‌ست. می‌شود مطمئن بود که وی‌پی‌ان‌ها خوب کار می‌کنند چون خود نویسندگانش می‌دانند چطوری باید با فیلترینگی که خودشان انجام داده‌اند مقابله کنند. باز جای شکرش باقی‌ست که خواص و اصولیون حاضر می‌شوند ما عوام را از طریق تلویزیون بابایشان در جریان برخی مسائل بگذارند. دکتر ابراهیم در تاجیکستان اعلام کرد که تحریم‌ها را به فرصت تبدیل کرده‌ایم‌. قدیم‌ها تهدیدها را به فرصت تبدیل می‌کردند. محمدمهدی، خواص‌الدوله امور ارشادات فرهنگی از عوام خواست که گزارش‌های‌شان درباره موارد بدی که در کتاب‌ها چاپ شده را ارسال کنند. چقدر خوب است که خواص، عوام را در سانسور و خبرچینی مشارکت می‌دهند. نشان می‌دهد هنوز از نظر ایشان می‌شود به ما اعتماد کرد و آنقدرها هم عوام بدی نشده‌ایم‌.

 

پنجشنبه ۱۸ آبان ۱۴۰۲

هنوز هوا تاریک بود که بیدار شدم. تصمیم گرفتم حالا که در کشور هیچ مشکلی باقی نمانده که قرار باشد زحمت حلش را به خواص بدهیم و از طرفی مملکت مال بابای عوام هم نیست که خیلی بخواهند توقعی داشته باشند یکی از عوام را منصوب کنم که از این به بعد درخواست‌های بقیه عوام را که در سایت یا کانال تلگرام دیدارنیوز زیر ستون "افاضات اضافه" می‌نویسند به طور دقیق پیگیری کند و نتیجه‌اش را هم به اطلاع عوام برساند. در همین هفته گذشته یکی از عوام درباره بوی بد اطراف تهران پیام داد و یکی دیگر هم از مالیات‌هایی مختلفی که باید بدهد عصبانی بود. از همین امروز حضرت عوام‌الرعایا، که از عوام برجسته و ویژه و دارای نقاط بزرگی برای پیگیری درخواست‌های عوام است منتظر دریافت شکایت‌ها و درخواست‌های عوام از همه مسائل و اتفاقات اطرافشان خواهد بود. خوب است عوام به دیگران هم خبر بدهند که می‌شود روی حضرت عوام‌الرعایا حساب باز کرد.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۴
در انتظار بررسی : ۰
غیر قابل انتشار : ۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۵۶ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۰
0
2
اگر ما اینجا مشکلات را بگوییم خواص الرعایا پیگیری می کند یا قرار است مثل خواص فقط وعده بدهد؟
تکلیف خواص الملک چیست؟
رضا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۵۴ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۰
1
2
هشت سال ترمز پیشرفت را کشیدید موشک‌های ماهواره بر را انبار کردید منتظر نشستید تا رئیس جمهور آمریکا عوض شود کمال بی عرضگی را به نمایش گذاشتید و دولی بعدی را مقروض کردید حالا هم خجالت نمی‌کشید و می‌خواهید دوباره امورات را بدست بگیرید.
امیر
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۵۷ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۰
0
1
این بوی بدی که دوستمون گفته از زمان بچگی که ما میرفتیم کرمان یادمه تو همین مسیر بوده،هیچ وقت هم حل نشده،و نخواهد شد.خخخخخ
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۲۰ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۳
0
2
رضا؛ خواص الدوله رنگین کمانی
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی