تیتر امروز

فصل ساماندهی قوانین فرار رسیده است
ابوالقاسم جراره در گفت‌وگو با «دیدارنیوز»:

فصل ساماندهی قوانین فرار رسیده است

یکی از نامزدها دوره دوادزهم مجلس شورای اسلامی معتقد است که با توجه به انباشت قوانین، در دوره بعدی نمایندگان باید آنها را ساماندهی کنند.
رحمن قهرمان پور: دانشگاه نقش مهمی در جهت‌دهی افکار عمومی آمریکا دارند/ طولانی شدن جنگ غزه یکی از دلایل اعتراضات در آمریکا است
بررسی اعتراضات ضد اسرائیلی دانشگاه‌های آمریکا در گفت‌وگو با یک کارشناس بین‌الملل

رحمن قهرمان پور: دانشگاه نقش مهمی در جهت‌دهی افکار عمومی آمریکا دارند/ طولانی شدن جنگ غزه یکی از دلایل اعتراضات در آمریکا است

تظاهرات دانشجویان و اساتید چندین دانشگاه در سراسر آمریکا در اعتراض به جنایات اسرائیل علیه مردم غزه، بهانه گفت‌وگوی دیدارنیوز با رحمن قهرمان‌پور کارشناس مسائل بین‌الملل بود.

خروج ۴۰۰ قلم دارو از پوشش بیمه‌ای؛ شایعه یا واقعیت؟

میرهاشم موسوی، مدیر عامل سازمان تامین اجتماعی درباره خبر خروج ۴۰۰ قلم دارو از پوشش بیمه‌ای این سازمان گفت: در این مدت حتی یک قلم دارو از پوشش بیمه‌ای خارج نشده بلکه بالغ بر ۴۰۰ قلم دارو به‌ویژه دارو‌های بیماری‌های خاص، صعب‌العلاج و ناباروری و بیماری‌های نادر را که برای بیمه‌شدگان بسیار پرهزینه بودند، تحت پوشش بیمه آورده‌ایم.

کد خبر: ۱۵۸۲۵۶
۱۲:۴۴ - ۱۷ آبان ۱۴۰۲

خروج ۴۰۰ قلم دارو از پوشش بیمه‌ای؛ شایعه یا واقعیت؟

دیدارنیوز: مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی در ارتباط با خروج دارو از شمول این سازمان توضیح داد.

محمد اسدی، رئیس کانون عالی بازنشستگان سازمان تامین اجتماعی در تاریخ ۵ شهریورماه امسال در نشست خبری خود با رسانه‌ها به خارج شدن ۴۰۰ قلم داروی مورد نیاز بازنشستگان از شمول بیمه سازمان تامین اجتماعی اشاره و اظهار کرد: ۴۰۰ قلم دارو در سال جاری از پوشش بیمه‌های پایه خارج شده است. دارو‌هایی که از شمول لیست‌های تحت پوشش بیمه خارج شده، مثل ویتامین و مسکن‌ها بقای بازنشسته را تضمین می‌کند و بازنشسته بدون این دارو‌ها نمی‌تواند زنده بماند و سرپا باشد و این دارو‌ها تنها برای جوانان جنبه غیرضروری دارد، اما از لیست‌ها حذف شده است.

در همین ارتباط میرهاشم موسوی، مدیر عامل سازمان تامین اجتماعی امروز در واکنش به خبر اشاره شده، گفت: در این مدت حتی یک قلم دارو از پوشش بیمه‌ای خارج نشده بلکه بالغ بر ۴۰۰ قلم دارو به‌ویژه دارو‌های بیماری‌های خاص، صعب‌العلاج و ناباروری و بیماری‌های نادر را که برای بیمه‌شدگان بسیار پرهزینه بودند، تحت پوشش بیمه آورده‌ایم. صیانت از حوزه درمان و پرداخت از جیب بیمه‌شدگان، خط قرمز ما بوده است. در این مسیر کار‌های زیادی انجام شده مثل پذیرش رایگان بیمه‌شدگان در بیمارستان‌های دولتی و دانشگاهی در شهر‌هایی که مرکز درمانی نداریم، پیشگیری از هزینه‌های دیابت با تأسیس کلینیک‌های غربالگری دیابت و فشار خون؛ همه این‌ها خدمات ارزشمندی بوده است، ولی این‌ها نقطه ایستایی ما نیست.

موسوی اضافه کرد: در کشور نزدیک به ۱۰ درصد تخت‌های بیمارستانی متعلق به تأمین اجتماعی است در حالی که بیشتر از ۵۰ درصد جامعه تحت پوشش ماست. هزینه‌های درمانی گاهی کمرشکن است و ما پوشش این هزینه‌ها را یک اقدام حمایتی ارزشمند می‌دانیم. حمایت یکی از اصول تأمین اجتماعی است و کسی که در تأمین اجتماعی که صندوقی با ﻧﻈﺎم ﻣﺰاﻳﺎی ﻣﻌﻴﻦ (DB) است، اصل حمایت و اصل مشارکت و تکافل اجتماعی را قبول ندارد، اصلا با الفبای صندوق‌های بیمه‌ای با ﻧﻈﺎم ﻣﺰاﻳﺎی ﻣﻌﻴﻦ (DB) آشنایی ندارد. تأمین اجتماعی باید از بیمه‌شدگان در نقاط بحرانی، مثل پشتوانه‌ای قوی حمایت کند. یکی از این نقاط حوزه درمان است. در درمان هم اولویت ما خرید راهبردی خدمات درمان و سلامت است. وقتی هزینه از جیب بیماران بیمه‌شده، به شکل رسمی ۴۰ و به شکل غیررسمی تا ۶۰ درصد شده است، نمی‌توان دغدغه حمایت از اقشار بیمه‌شده را نداشت.

منبع: تسنیم
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی