تیتر امروز

امیر محمد قدوسی:موضوع حجاب از سال های اول انقلاب مطرح بوده است/
گفت و گوی دیدار با یک حقوقدان درباره "طرح نور"

امیر محمد قدوسی:موضوع حجاب از سال های اول انقلاب مطرح بوده است/"روحانی" مکلف شد مانع ورود زنان بدون حجاب به ارتش شود

اجرای "طرح نور" بهانه‌ای شد تا دیدارنیوز با دکتر امیرمحمد قدوسی، حقوقدان و وکیل یک گفت‌وگوی را انجام دهد که نتیجه آن تولید یک "ویدیوکست" بود، که می‌بینید.
سردار علایی: نابودی اسرائیل حتمی است، چون امام (ره) فرمودند
گزارش اختصاصی دیدارنیوز از مراسم چهل و چهارمین سالگرد شهادت محمد منتظرالقائم

سردار علایی: نابودی اسرائیل حتمی است، چون امام (ره) فرمودند

سردار حسین علایی در مراسم چهل و چهارمین سالگرد شهادت محمد منتظرالقائم ضمن بیان روایت خود از عملیات آمریکایی طبس و نحوه به شهادت رسیدن منتظرالقائم، در دفاع از عملیات ایران علیه اسرائیل گفت: اسرائیل...
علیرضابیگی مطرح کرد

آثار مخرب «دخالت دولت» در نهادهای اقتصادی

احمد علیرضابیگی، نماینده تبریز در مجلس معتقد است که دخالت دولت در نهاد‌های اقتصادی کشور آثار مخربی دارد و تحمیل نظر دولت در انتخابات اتاق بازرگانی زمینه‌ساز دلسردی بخش خصوصی و کارآفرینان می‌شود.

کد خبر: ۱۵۸۲۴۸
۱۱:۲۹ - ۱۷ آبان ۱۴۰۲

آثار مخرب «دخالت دولت» در نهادهای اقتصادی

دیدارنیوز: نماینده مردم تبریز در مجلس گفت: وقتی که یک آدمی امکان پیدا کرده در معرض رقابت قرار گرفته، یک چنین تحمیل‌هایی بخش خصوصی ما را بیش از پیش دلسرد خواهد کرد و یک حالت قهر برای بخش خصوصی ما و کارآفرینان ما که عضویت در این مجامع دارند ایجاد می‌کند.

احمد علیرضابیگی نماینده تبریز در مجلس شورای اسلامی، در رابطه با حواشی انتخابات اتاق بازرگانی ایران و تلاش‌های چندماهه برای برکناری سلاح‌ورزی از ریاست اتاق بازرگانی، گفت: بخش خصوصی در کشور ما بسیار تحت فشار و محدودیت قرار دارد طبیعتاً تشکلی به نام اتاق بازرگانی که در واقع انرژی و قابلیت‌های بخش خصوصی را سامان می‌دهد و حلقه اتصال دولت با بخش خصوصی است، می‌تواند نقش به سزایی ایفا کند.

وی افزود: این که دولت احساس کند باید در این‌جا اعمال نظر کند و نظر خود را تحمیل کند یا به دنبال این باشد که خودش هم کاندیدا داشته باشد، در واقع اجحاف بیش از اندازه در حق بخش خصوصی است.

علیرضابیگی خاطرنشان کرد: البته این مساله نمی‌تواند نافی کنترل‌هایی که باید صورت گیرد، باشد، اما وقتی که یک آدمی امکان پیدا کرده در معرض رقابت قرار گرفته و کارش را می‌کند؛ یک چنین تحمیل‌هایی بخش خصوصی ما را بیش از پیش دلسرد خواهد کرد و یک حالت قهر برای بخش خصوصی ما و کارآفرینان ما که در این مجامع عضویت دارند، ایجاد می‌کند.

وی ادامه داد: در نتیجه طبیعی است که اتفاقات این چنینی در کارآمدی بخش خصوصی برای گره‌گشایی از مشکلات کشور که کم هم نیستند و آن‌ها می‌توانند موثر واقع شوند، آثارش را نشان خواهد داد؛ چه بسا روند خروج سرمایه را تشدید خواهد کرد.

نماینده مردم تبریز در پاسخ به این سوال که «دخالت دولتی و ردصلاحیت یک منتخب بعد از انتخاب چه اثری بر ذهن مردم دارد با توجه به اینکه اکنون هم در آستانه انتخابات مجلس هستیم، آیا اثر و بازتاب منفی در جامعه نخواهد کرد؟»، عنوان کرد: این مساله یک فرآیند جدا است در انتخابات مجلس ما با شورای نگهبان و نظارت استصوابی مواجه هستیم که در هر مقطعی خودش را محق می‌داند که می‌تواند دخالت کند، اما این برای پارلمان بخش خصوصی صادق نیست البته که طبیعی و بدیهی است آثار منفی در اذهان عمومی بر جای خواهد گذاشت.

علیرضابیگی با تاکید بر اینکه «ما باید این واقعیت را بپذیریم که اقتصاد کشور به غیر از بالندگی از طریق مردم و بخش خصوصی راه دیگری ندارد»، تصریح کرد: دخالت دولت در اقتصاد و نهاد‌های اقتصادی کشور آثار مخربی دارد که امروز دارد بیش از پیش خودش را نشان می‌دهد و تلاش ما باید بر این باشد که برای این نهاد‌های بخش خصوصی حرمت و احترامی قائل شویم که آن‌ها بتوانند احساس هویت و استقلال کنند و نه‌تن‌ها در عرصه ملی بلکه در عرصه بین‌المللی هم بتوانند ابراز وجود کنند؛ اما وقتی چنین رفتاری صورت می‌گیرد، طبیعتا اسباب ناامیدی خواهد بود.

منبع: ایلنا
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی