تیتر امروز

رحمن قهرمان پور: دانشگاه نقش مهمی در جهت‌دهی افکار عمومی آمریکا دارند/ طولانی شدن جنگ غزه یکی از دلایل اعتراضات در آمریکا است
بررسی اعتراضات ضد اسرائیلی دانشگاه‌های آمریکا در گفت‌وگو با یک کارشناس بین‌الملل

رحمن قهرمان پور: دانشگاه نقش مهمی در جهت‌دهی افکار عمومی آمریکا دارند/ طولانی شدن جنگ غزه یکی از دلایل اعتراضات در آمریکا است

تظاهرات دانشجویان و اساتید چندین دانشگاه در سراسر آمریکا در اعتراض به جنایات اسرائیل علیه مردم غزه، بهانه گفت‌وگوی دیدارنیوز با رحمن قهرمان‌پور کارشناس مسائل بین‌الملل بود.
تسلیت به ۳۲ خانواده داغ دیده

نگاهی به حادثه لنگرود

اکبر رجبی مشهود، مدیرعامل جمعیت طلوع بی‌نام و نشان‌ها درباره فاجعه آتش‌سوزی در کمپ ترک اعتیاد لنگرود گفت: اعتیاد بیماری است و نباید به معتاد به چشم مجرم نگاه کرد. حادثه کمپ لنگرود یک تلنگری است به تمامی افرادی که در این حوزه قدم برمی‌دارند، امروز ۳۲ نفر در آتش سوختند و همه مطلع شدند، اما سال‌هاست که جوانی و زندگی خیلی از افراد در کارتن خوابی و اعتیاد به دلیل راه‌های نادرست درمان می‌سوزد.

کد خبر: ۱۵۸۱۹۸
۱۲:۲۰ - ۱۶ آبان ۱۴۰۲

نگاهی به حادثه لنگرود

دیدارنیوز: چند روز از حادثه آتش سوزی کمپی در لنگرود می‌گذرد، حادثه‌ای که ۳۲ خانواده و افرادی که در حوزه آسیب‌های اجتماعی به خصوص اعتیاد فعالیت می‌کنند را عزادار کرده است.

حادثه‌ای که، اما و اگر‌های زیادی را داشت و موضوع کمپ‌های اجباری را تازه کرد. کمپ‌هایی که سال‌هاست در موردش صحبت‌ها و انتقاد‌های زیادی شده است.

اکبر رجبی مشهود، مدیرعامل جمعیت طلوع بی‌نام و نشان‌ها که بیش از ۱۸ سال است که برای بهبودی کارتن خواب‌های کشور فعالیت می‌کند در این باره گفت: اعتیاد بیماری است و نباید به معتاد به چشم مجرم نگاه کرد همین نگاه‌های مجرم گونه به فرد مصرف کننده باعث شده که آمار افراد بهبود یافته به نسبت افرادی که وارد دام اعتیاد می‌شوند، کمتر است.

او در ادامه گفت: حادثه کمپ لنگرود یک تلنگری است به تمامی افرادی که در این حوزه قدم برمی‌دارند، امروز ۳۲ نفر در آتش سوختند و همه مطلع شدند، اما سال‌هاست که جوانی و زندگی خیلی از افراد در کارتن خوابی و اعتیاد به دلیل راه‌های نادرست درمان می‌سوزد. یعنی افراد مصرف کننده ترجیح می‌دهند در سرما و گرما در خیابان‌ها بمانند، اما تن به ترک اجباری و فضا‌هایی که قفل و بست دارد نگذارند.

رجبی افزود: معتادان بیشتر از هر چیز نیازمند محبت درک و شفقت هستند نه اجبار و در‌های بسته؛ هیچ بیماری پشت در‌های بسته درمان نمی‌شود. ما سال‌هاست که برای معتادان کارتن خواب فعالیت می‌کنیم و در تمام این سال‌ها هیچ یک از مراکز ما درهایش بسته نبوده و تمامی افراد با میل خود در آنجا اقامت داشتند و بهبود یافته‌اند.

مدیرعامل جمعیت طلوع بی نام و نشان‌ها تاکید کرد: متاسفانه الگوی درمان در هر شهری متفاوت است و شاید به همین دلیل است که تعداد زیادی از افراد مصرف کننده به تهران پناه می‌آورند و در تهران درمان می‌شوند که شاید اگر در شهرهایشان روش‌های درست درمان انجام شود، از تعداد کارتن خواب‌ها و معتادان پایتخت هم کم شود.

رجبی در پایان گفت: امیدوارم هرگز شاهد چنین اتفاق‌هایی نباشیم و از همین اتفاق درس‌هایی که باید را بگیریم.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی