تیتر امروز

رحمن قهرمان پور: دانشگاه نقش مهمی در جهت‌دهی افکار عمومی آمریکا دارند/ طولانی شدن جنگ غزه یکی از دلایل اعتراضات در آمریکا است
بررسی اعتراضات ضد اسرائیلی دانشگاه‌های آمریکا در گفت‌وگو با یک کارشناس بین‌الملل

رحمن قهرمان پور: دانشگاه نقش مهمی در جهت‌دهی افکار عمومی آمریکا دارند/ طولانی شدن جنگ غزه یکی از دلایل اعتراضات در آمریکا است

تظاهرات دانشجویان و اساتید چندین دانشگاه در سراسر آمریکا در اعتراض به جنایات اسرائیل علیه مردم غزه، بهانه گفت‌وگوی دیدارنیوز با رحمن قهرمان‌پور کارشناس مسائل بین‌الملل بود.
امیرعبداللهیان مطرح کرد

آمریکا ترجیح می‌دهد شریک جرم اسرائیل باشد

حسین امیرعبداللهیان، وزیر امور خارجه ایران درباره سیاست آمریکا در حمایت از اسرائیل گفت: کاخ‌سفید ترجیح می‌دهد همچنان شریک جرم باشد و رژیم فروپاشیده اسراییل را همراهی کند.

کد خبر: ۱۵۸۱۹۷
۱۲:۱۱ - ۱۶ آبان ۱۴۰۲

آمریکا ترجیح می‌دهد شریک جرم اسرائیل باشد

دیدارنیوز: وزیر امور خارجه کشورمان درباره حمایت تمام قد آمریکا از جنایات اسرائیل تصریح کرد: کاخ‌سفید ترجیح می‌دهد همچنان شریک جرم باشد و رژیم فروپاشیده اسراییل را به بهای تقابل با افکار عمومی جهانیان همراهی کند.

حسین امیرعبداللهیان، وزیر امور خارجه ایران درباره سیاست آمریکا در حمایت بی قید و شرط از جنایات رژیم صهیونیستی در صفحه شخصی خود در برنامه ایکس نوشت: بیش از ۱۲۰ کشور خواستار توقف جنگ شدند. میلیون‌ها نفر در شهر‌های مختلف جهان از جمله واشنگتن در حمایت از فلسطین و محکومیت جنایت جنگی در خیابان‌ها هستند. اما کاخ‌سفید ترجیح می‌دهد همچنان شریک جرم باشد و رژیم فروپاشیده اسراییل را به بهای تقابل با افکار عمومی جهانیان همراهی کند.

امیرعبداللهیان همچنین روز گذشته در واکنش به پوشیدن جلیقه ضد گلوله توسط آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه آمریکا در بغداد گفت: این واقعیت نقش آمریکا است.

وی افزود: البته متاسفانه در سه روز گذشته از طرفی آمریکایی‌ها پیام دادند که به دنبال اتش بس هستیم، اقداماتی را انجام دادند، اما در عمل فقط از کشتار جمعی و نسل کشی در غزه حمایت کردند.

وزیر امور خارجه کشورمان تصریح کرد: ما امیدواریم که آمریکا هر چه زودتر سیاست خودش را تغییر دهد و از طرف اشغالگر حمایت نکند.

علاوه بر این ناصر کنعانی، سخنگوی وزارت امور خارجه ایران نیز روز گذشته در نشست خبری خود با ابراز اینکه "سکوت مدعیان غربی را ما رصد می‌کنیم و مایه تأسف است که کسانی هستند سال‌ها درباره تهدید‌های موهوم واکنش نشان می‌دهند"، افزود: تهدید رژیم برای به‌کارگیری سلاح هسته‌ای چند وجه مهم دارد؛ اولاً نشانه اوج ذلت رژیم در مقابل ملت فلسطین است. ثانیاً این رژیم هیچ حد و مرزی را قائل نیست و برای حقوق بین‌المللی ذره‌ای ارزش قائل نیست، این تهدید نشان می‌دهد که رژیم صهیونیستی بیش از هر زمان دیگری یک تهدید واقعی برای صلح و امنیت بین‌المللی است.

کنعانی افزود: اگر آمریکا به دنبال حل بحران است، باید رفتار عملی خودش را آغاز کند. آمریکا مانع استفاده از ظرفیت شورای امنیت برای پایان دادن جنایات رژیم شده است. آمریکا باید تکلیف خودش را روشن کند. آمریکا از منظر ملت‌ها یک طرف مسئول است و باید به افکار عمومی پاسخ دهد. ما دیدگا‌های خودمان را به طور رسانه‌ای بار‌ها اعلام کردیم.

منبع: تسنیم
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی