تیتر امروز

رحمن قهرمان پور: دانشگاه نقش مهمی در جهت‌دهی افکار عمومی آمریکا دارند/ طولانی شدن جنگ غزه یکی از دلایل اعتراضات در آمریکا است
بررسی اعتراضات ضد اسرائیلی دانشگاه‌های آمریکا در گفت‌وگو با یک کارشناس بین‌الملل

رحمن قهرمان پور: دانشگاه نقش مهمی در جهت‌دهی افکار عمومی آمریکا دارند/ طولانی شدن جنگ غزه یکی از دلایل اعتراضات در آمریکا است

تظاهرات دانشجویان و اساتید چندین دانشگاه در سراسر آمریکا در اعتراض به جنایات اسرائیل علیه مردم غزه، بهانه گفت‌وگوی دیدارنیوز با رحمن قهرمان‌پور کارشناس مسائل بین‌الملل بود.
باقری، سرمربی تیم ملی وزنه‌برداری زنان ایران توضیح داد

چرا دختران وزنه‌بردار به قهرمانی جهان اعزام نشدند؟/ «وقتی به خانه می‌روند افت می‌کنند»

روز گذشته (یکشنبه) خبر‌هایی درباره عدم اعزام دختران وزنه‌بردار به رقابت‌‎های قهرمانی جهان مطرح شد و اینکه برخلاف دختران، پسران اعزام می‌شوند. اما چرا دختران وزنه‌بردار به قهرمانی جوانان جهان نمی‌روند؟

کد خبر: ۱۵۸۱۳۲
۱۲:۲۹ - ۱۵ آبان ۱۴۰۲

وزنه برداری دختران

دیدارنیوز: سرمربی تیم ملی وزنه‌برداری زنان ایران گفت: برای دختران وزنه‌بردار رکورد ورودی تعیین کرده بودیم که هیچ کدام نتوانستند به این رکورد ورودی برسند و به قهرمانی جوانان جهان اعزام نمی‌شوند.

کوروش باقری درباره‌ علت اعزام نشدن تیم ملی وزنه‌برداری دختران به مسابقات قهرمانی جوانان جهان بیان کرد: رکورد ورودی گذاشته بودیم که هیچ کدام به این رکورد ورودی نرسیدند. برخی نفرات مانند ریحانه کریمی، کیژان مقصودی و غزل حسینی به رکورد‌ها نزدیک بودند، اما باز هم آن‌ها به این رکورد‌ها نرسیدند. متاسفانه دختران هر زمان به خانه می‌روند به شدت افت پیدا می‌کنند که این مسئله کار ما را سخت‌تر می‌کند و نمی‌دانم علت چه چیزی است.

باقری در پاسخ به این پرسش که رکورد‌های درنظر گرفته شده برای دختران تا چه اندازه بالا بود گفت: رکورد‌هایی بود که با آن می‌توانستند مدال بگیرند و با آن رکورد‌ها بالای ۹۰ درصد، شانس مدال برایشان متصور بودیم.

او افزود: باید این مسئله به جامعه وزنه برداری بانوان القا شود که قرار نیست تحت هر شرایطی به مسابقات اعزام شویم و باید تکان بخوریم. بخشی از کار با ما است بخشی دیگر به فدراسیون مربوط می‌شود، اما یک بخش از کار هم مربوط به خود ورزشکار است. نفراتی که ما در اردو داریم زیر ۲۰ سال هستند و برنامه‌ای که ما و فدراسیون داریم این است که برای آن‌ها به گونه‌ای افزایش رکورد داشته باشیم که حداقل تا ۱۰ سال تیم ملی بانوان ایران را بیمه کنند.

باقری در پاسخ به این پرسش که هدف کادر فنی در بخش بانوان این است که دیگر تنها اعزام ملاک نباشد، بلکه ورزشکاران دنبال مدال باشند؟ تصریح کرد: دقیقا همین طور است و ما باید کم کم این سبک و سیاق را دنبال کنیم که مدال بگیریم. اگر هم گاهی مدال دور از دسترس بود، با تعداد خیلی محدود حضور داشته باشیم. حتی اگر قرار است با سه، چهار نفر به مسابقات اعزام شویم تلاش می‌کنیم رنگ و بوی مدال داشته باشیم. البته این مسئله در حال حاضر شامل مسابقات گزینشی المپیک نمی‌شود، چون مسیری را شروع کرده‌ایم و باید تا انتهای آن برویم و شانس را به سه وزنه‌بردار (الهام حسینی، ریحانه کریمی و فاطمه کشاورز) داده‌ایم.

او در مورد راه حل فدراسیون برای حل معضل افت دختران وزنه‌بردار در خارج از اردوی تیم ملی تصریح کرد: بخش‌هایی از مصوبات هیات رییسه فدراسیون وزنه‌برداری به صورت مستقیم یا غیر مستقیم تا حدودی می‌تواند این مشکل را کم کند. اینکه فعالیت مربیان را یک سال تحت نظر دارند و بهترین‌ها را معرفی می‌کنند، باعث می‌شود مربیان با انگیزه بیشتری در شهرهایشان کار کنند، چون یکی از ارزیابی‌ها این است که مربیان، نفرات تیم ملی که به خانه برمی‌گردند را آماده نگه دارند.

منبع: ایسنا
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی