تیتر امروز

سردار علایی: نابودی اسرائیل حتمی است، چون امام (ره) فرمودند
گزارش اختصاصی دیدارنیوز از مراسم چهل و چهارمین سالگرد شهادت محمد منتظرالقائم

سردار علایی: نابودی اسرائیل حتمی است، چون امام (ره) فرمودند

سردار حسین علایی در مراسم چهل و چهارمین سالگرد شهادت محمد منتظرالقائم ضمن بیان روایت خود از عملیات آمریکایی طبس و نحوه به شهادت رسیدن منتظرالقائم، در دفاع از عملیات ایران علیه اسرائیل گفت: اسرائیل...
در جستجوی روزنه‌ای حدفاصل ساختار حقیقی و حقوقی
عماد بهاور، عضو شورای مرکزی نهضت آزادی ایران در تنگنای بیست و نهم

در جستجوی روزنه‌ای حدفاصل ساختار حقیقی و حقوقی

در بیست و نهمین برنامه از تنگنا و فصل سوم آن، حامد شجاعی میزبان عماد بهاور، عضو شورای مرکزی نهضت آزادی ایران است و درباره تحولات درونی این تشکل و برخی مسائل مهم فضای سیاسی گفت‌وگو کرده است.
بررسی جزئیات لایحه برنامه هفتم توسعه کل کشور

افزایش مالیات بر ارزش افزوده؛ مجلس با پیشنهاد دولت مخالفت کرد

مجلس شورای اسلامی با پیشنهاد دولت سیزدهم مبنی بر افزایش نرخ مالیات بر ارزش افزوده برخی کالاها و خدمات در طول برنامه هفتم مخالفت کردند.

کد خبر: ۱۵۸۱۲۲
۱۰:۰۱ - ۱۵ آبان ۱۴۰۲

افزایش مالیات بر ارزش افزوده؛ مجلس با پیشنهاد دولت مخالفت کرد

دیدارنیوز: نمایندگان مجلس با حذف بندی از لایحه برنامه هفتم توسعه موافقت کردند که براساس آن دولت پیشنهاد افزایش مالیات بر ارزش افزوده را در طول اجرای برنامه مطرح کرده بود.

به نقل از خانه ملت، نمایندگان در جلسه علنی نوبت صبح امروز (دوشنبه ۱۵ آبان ماه) مجلس شورای اسلامی در جریان بررسی جزئیات لایحه برنامه هفتم توسعه، با پیشنهاد حسینعلی حاجی دلیگانی مبنی بر حذف بند (پ) ماده ۲۷ این لایحه با ۱۵۸ رأی موافق، ۵۵ رأی مخالف و ۷ رأی ممتنع از مجموع ۲۳۲ نماینده حاضر در صحن موافقت کردند.

در جریان بررسی بند مذکور نخست اصل بند (پ) مورد بحث و بررسی قرار گرفت که در نهایت نمایندگان با اصل آن با ۵۱ رأی موافق، ۱۶۷ رأی مخالف و ۶ رأی ممتنع از مجموع ۲۳۳ نماینده حاضر در صحن مخالفت کردند. در ادامه نمایندگان مردم در مجلس با پیشنهاد حذف این بند مبنی بر افزایش یک درصدی مالیات بر ارزش افزوده موافقت کردند.

براساس بند (پ) حذف شده ماده ۲۷ لایحه مذکور؛ نرخ موضوع ماده (۷) مالیات بر ارزش افزوده در سال دوم برنامه، یک واحد درصد تا سقف ده درصد (%۱۰) به عنوان مالیات سهم دولت اضافه می‌شود. منابع حاصل از این موضوع متناسب با شاخص جمعیت میان استان‌ها توزیع شده و صرف طرح‌های عمرانی استانی با اولویت طرح‌های نیمه تمام مدارس (احداث، تخریب، بازسازی و مقاوم سازی)، سلامت، آب و راه می‌شود. منابع مذکور مازاد بر اعتبارات عمرانی بودجه‌های سنواتی است.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی