تیتر امروز

بچه‌ها! نخندین!
افاضات اضافه

بچه‌ها! نخندین!

عوام‌الملک در هفته‌ای که گذشت از حمایت مردم و خواص از یک طرح جدید نوشته و ترانه‌ای هم به گوشش رسیده که می‌گفت: "بچه‌ها! نخندین!"
در خاورمیانه چه خبر است

حملات سنگین به غزه و پیام صلح «اسپایدرمن»

جنگ ویرانگر گروه حماس و اسرائیل در حالی وارد سی‌‌‎ویکمین روز خود شده که هزاران کشته و زخمی از دو طرف و صد‌ها هزار آواره در شهر غزه برجای گذاشته و تهاجم زمینی اسرائیل به غزه ادامه دارد.

کد خبر: ۱۵۸۱۱۱
۰۸:۱۸ - ۱۵ آبان ۱۴۰۲

لحظه به لحظه با «طوفان الاقصی»/ فاجعه در غزه؛ بیش از ۱۰ هزار کشته

دیدارنیوز _ سرویس بین الملل: جنگ خونین حماس و اسرائیل در غزه وارد سی‌ویکمین روز خود شد.

جنگ حماس و اسرائیل که از بامداد روز شنبه ۱۵ مهرماه با حمله گروه فلسطینی حماس آغاز شد، خاورمیانه و جهان را تحت تاثیر خود قرار داده است.

در ادامه خبر‌های جدید از این جنگ خونین را می‌خوانید.

ساعت: ۲۲:۰۲/ ۲۴ ساعت پر تنش و اضطراب در غزه، هزاران نفر در انتظار خروج

به نقل از بی بی سی، شهر غزه در ۲۴ ساعت گذشته شاهد سنگین‌ترین حملات هوایی اسرائیل بوده است. ارتش اسرائیل با دو نیم کردن غزه در حال پیشروی به یکی از پرتراکم‌ترین مناطق غزه است جایی که دست کم ۳۰۰ هزار غیرنظامی زندگی می‌کنند که یا جایی برای رفتن ندارند و یا تمایلی.

در همین حال گذرگاه مرزی رفح باز شده است و چند نفر از مجروحان و یا تبعه‌های خارجی توانسته‌اند غزه را به سوی مصر ترک کنند. اما گفته می‌شود دست کم هفت هزار نفر در انتظار خروج از غزه‌اند.

اسرائیل می‌گوید در شمال غزه نزدیک به ۳۰ راکت از خاک لبنان شلیک شده است. این یکی از پرشمارترین حملات راکتی است که تا کنون گزارش شده اگرچه هیچ گزارشی از خسارات نرسیده است.

اسرائیل می‌گوید این راکت‌ها را حماس که حضور محدودی در جنوب لبنان دارد و زیر چتر بزرگ حزب‌الله لبنان فعالیت می‌کند، شلیک کرده است.

ساعت: ۲۰:۵۱/ «اسپایدرمن فرانسوی» ۳۱ روز پس از آغاز جنگ با «پیام صلح» از برج ۱۷۹ متری بالا رفت

به نقل از یورونیوز، الن روبر، کوه‌نورد فرانسوی که به عنوان «اسپایدرمن فرانسوی» شناخته می‌شود روز دوشنبه با «پیام صلح» از یک آسمان‌خراش در حومه پاریس بالا رفت.

او در حالی که ۳۱ روز از آغاز جنگ اسرائیل با گروه حماس می‌گذرد به بالای برج شرکت نفت و گاز توتال در حومه پاریس صعود کرد.

پلیس فرانسه الن روبر را پس از صعود او به بالای این برج بازداشت کرد. او هدف از اقدام روز دوشنبه خود را انتقال «پیام صلح» و درخواست از رهبران جهان برای یافتن راه‌حل عنوان کرد.

الن روبر گفت که هنگام بالا رفتن از آسمان‌خراش توتال به کسانی فکر می‌کرد که «در فلسطین و اسرائیل» زیر آتش بمب هستند. این کوه‌نورد فرانسوی آنچه در نوار غزه می‌گذرد را «نسل‌کشی» خواند.

لحظه به لحظه با «طوفان الاقصی»/ فاجعه در غزه؛ بیش از ۱۰ هزار کشته

لحظه به لحظه با «طوفان الاقصی»/ فاجعه در غزه؛ بیش از ۱۰ هزار کشته

ساعت: ۱۹:۴۸/ فاجعه در غزه؛ بیش از ۱۰ هزار کشته

شبکه الجزیره اعلام کرد: حداقل ۱۰۰۲۲ فلسطینی در حملات اسرائیل به غزه و ۱۵۲ فلسطینی در کرانه باختری اشغالی از ۷ اکتبر کشته شده‌اند. بیش از ۱۴۰۰ نفر در حمله حماس به اسرائیل کشته شدند.

همچنین حمله هوایی اسرائیل به سقف پنل خورشیدی بزرگترین بیمارستان غزه آسیب رساند و مقامات می‌گویند خدمات پزشکی در سراسر نوار غزه در آستانه فروپاشی است.

لحظه به لحظه با «طوفان الاقصی»؛ اروپا ۲۵ میلیون یوروی دیگر به غزه کمک کرد

ساعت: ۱۹:۴۰/ ترور ۴ جوان فلسطینی توسط اسرائیل

به نقل از العربیه، نیرو‌های ویژه اسرائیل دوشنبه پانزدهم آبان، ۴ جوان فلسطینی را در شهر طولکرم در کرانه باختری ترور کردند.

در حمله نیرو‌های اسرائیلی خودروی حامل این چهار فلسطینی به رگبار بسته شد که طی آن ۳ تن جوان کشته شده و یکی دیگر به شدت زخمی شد.

ساعت: ۱۸:۴۰/ شلیک موشک از لبنان به اسرائیل

به نقل از اسکای نیوز، شاخه مسلح حماس در لبنان اعلام کرد که ۱۶ موشک به سمت دو شهر اسرائیل شلیک کرده است. گردان‌های القسام گفتند نهاریه و جنوب حیفا، هر دو شهر ساحلی در شمال را هدف قرار دادند.

ارتش اسرائیل اعلام کرد در یک ساعت گذشته ۳۰ موشک از لبنان به اسرائیل شلیک شده است.

لحظه به لحظه با «طوفان الاقصی»؛ بمباران محله الصبره غزه +ویدیو

ساعت: ۱۷:۴۵/ بمباران محله الصبره غزه

تسنیم نوشت: «جنگنده‌های رژیم صهیونیستی دقایقی پیش محله الصبره غزه را به شدت بمباران کردند.»

ساعت: ۱۶:۵۵/ اتحادیه اروپا ۲۵ میلیون یوروی دیگر به مردم غزه کمک کرد

اورزولا فن درلاین، رییس کمیسیون اروپا روز دوشنبه در بروکس از کمک ۲۵ میلیون یورویی دیگر برای فلسطینیان در نوار غزه خبر داد.

به این ترتیب مجموع کمک‌های بشر دوستانه اروپا به غزه به ۱۰۰ میلیون یورو رسید.

به نقل از یورنیوز، فن‌درلاین همچنین در سخنرانی خود در جمع سفرای اروپایی به ایجاد یک کریدور دریایی از قبرس برای انتقال کمک‌های بشردوستانه به طور منظم به نوار غزه اشاره کرد.

ساعت: ۱۴:۱۸/ بیش از ۷۰۰ هزار آواره

بر اساس آخرین آمار آژانس امداد و کار سازمان ملل برای آوارگان فلسطینی (آنروا) از آغاز درگیری اسرائیل و حماس در ۷ اکتبر، بیش از ۷۰۰ هزار نفر در غزه آواره شده‌اند.

برخی خانه‌های خود را ترک کرده‌اند تا در تاسیسات سازمان ملل پنهان شوند، در حالی که برخی دیگر در بیمارستان‌ها پناه گرفته‌اند.

در این تصاویر بسیاری از آوارگان فلسطینی را می‌بینید که از خانه‌های خود فرار کرده و راهی بیمارستان شفا در شهر غزه می‌شوند.

لحظه به لحظه با «طوفان الاقصی»؛ ادعای اسرائیل درباره تقسیم «غزه»

لحظه به لحظه با «طوفان الاقصی»؛ ادعای اسرائیل درباره تقسیم «غزه»

لحظه به لحظه با «طوفان الاقصی»؛ ادعای اسرائیل درباره تقسیم «غزه»

لحظه به لحظه با «طوفان الاقصی»؛ ادعای اسرائیل درباره تقسیم «غزه»

ساعت: ۱۳:۴۱/ بورل: در مورد غزه به داشتن «استاندارد دوگانه» متهم شده‌ایم

جوزپ بورل، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا گفت: «اکثر کشور‌های عضو اتحادیه اروپا تجاوز روسیه به اوکراین را محکوم کردند، ولی واقعیت این است که در اعمال تحریم‌ها بسیاری از کشور‌های عضو همراهی نکردند در مورد غزه هم وضعیت بگونه‌ای است که به داشتن «استاندارد دوگانه» متهم شده‌ایم.»

بورل ضمن تاکید بر حق دفاع اسرائیل، لزوم تصریح سیاست اتحادیه اروپا را که بر حقوق و قوائد بین‌الملل مبتنی است، خاطر نشان کرد.

ساعت: ۱۳:۱۵/ ارتش اسرائیل مدعی است که شهر غزه را به دو قسمت شمال و جنوب تقسیم کرده است

ارتش اسرائیل اواخر روز یکشنبه اعلام کرد که شهر غزه را کاملا محاصره و این نوار ساحلی را به دو بخش تقسیم کرده است. ارتباط در این منطقه برای سومین بار از زمان شروع جنگ به طور کامل قطع شده است.

آسوشیتدپرس در گزارشی نوشت که دریادار دانیل هاگری به خبرنگاران گفته است «امروز غزه به شمال و جنوب تقسیم شده است.» او بعد هم این را «مرحله‌ای مهم» در جنگ اسرائیل علیه حماس در منطقه عنوان کرد.

رسانه‌های اسرائیلی گزارش داده‌اند که پس از انفجار‌های شدید در شمال غزه در شب گذشته، نیرو‌های نظامی تا ۴۸ ساعت دیگر وارد این شهر خواهند شد.

«قطع ارتباط» در سراسر غزه توسط گروه حمایت از دسترسی به اینترنت «نت بلاکز» گزارش شده و توسط شرکت مخابراتی فلسطینی پالتل هم تایید شده است.

به نقل از یورونیوز، تدروس آدهانوم، رییس سازمان جهانی بهداشت گفت که گزارش‌های مربوط به قطع ارتباط در غزه و همچنین «بمباران شدید» این منطقه «بسیار نگران‌کننده» است. او خواستار بازگشت «فوری» همه کانال‌های ارتباطی شد. او گفت: «بدون ارتباط، افرادی که نیاز به مراقبت فوری پزشکی دارند، نمی‌توانند با بیمارستان‌ها و آمبولانس‌ها تماس بگیرند.»

ساعت: ۱۲:۳۹/ تعداد قربانیان فرانسوی در جنگ اسرائیل و حماس به ۴۰ نفر افزایش یافت

الیزابت بورن، نخست وزیر فرانسه روز دوشنبه گفت که از ابتدای حمله حماس به اسرائیل در ۷ اکتبر، تعداد کشته شدگان فرانسوی به ۴۰ نفر رسیده است.

به گزارش رویترز، بورن همچنین گفت که هنوز ۸ شهروند فرانسوی مفقود هستند و برخی از آن‌ها به گروگان گرفته شده‌اند.

به نقل از یورونیوز، نخست وزیر دولت فرانسه گفت که «تعداد کشته شدگان، امروز صبح به ۴۰ نفر رسید و ۸ نفر هم مفقود شده‌اند» که در میان آن‌ها «بدیهی است گروگان‌هایی وجود دارند». او اطمینان داد که «مذاکره ابتدا با مقامات اسرائیلی و همچنین با شرکای منطقه» در جریان است و «البته اولویت ما آزادی گروگان‌ها است.»

ساعت: ۱۱:۲۹/ حملات ویرانگر اسرائیل و تخریب منازل در غزه

جنگ خونین و ویرانگر حماس و اسرائیل در حالی ادامه دارد که بر اثر حملات سنگین ارتش اسرائیل، منازل بسیاری در غزه تخریب شده و مردم مظلوم این شهر در ناامنی کامل قرار دارند.

لحظه به لحظه با «طوفان الاقصی»؛ یک فلسطینی با چاقو ۲ پلیس را مجروح کرد

لحظه به لحظه با «طوفان الاقصی»؛ یک فلسطینی با چاقو ۲ پلیس را مجروح کرد

لحظه به لحظه با «طوفان الاقصی»؛ یک فلسطینی با چاقو ۲ پلیس را مجروح کرد

ساعت: ۱۰:۲۸/ یک فلسطینی دو پلیس را مجروح کرد

خبرنگار «العربیه» دوشنبه ۱۵ آبان خبر داد که یک فلسطینی پس از حمله با چاقو و مجروح کردن دو پلیس، به ضرب گلوله نیرو‌های اسرائیلی در شهر قدس کشته شد.

ساعت: ۰۹:۲۵/ سقوط موشک گنبد آهنین در تل‌آویو

به نقل از العربیه، یکی از موشک‌های گنبد آهنین اسرائیل، بامداد دوشنبه ۱۵ آبان، پس از ناکامی در رهگیری راکت‌های شلیک شده توسط گروه‌های مسلح فلسطینی به سوی خاک این کشور، در تل‌آویو سقوط کرد.

ساعت: ۰۸:۳۲/ تلاش آمریکا برای کمک بیشتر به غزه

کاخ سفید تایید کرده است که کامالا هریس، معاون رئیس جمهور آمریکا، قرار است اواخر امروز دوشنبه، با رهبران خارجی درباره درگیری اسرائیل و حماس گفتگو کند.

او تلاش‌های دولت بایدن برای افزایش جریان کمک‌های بشردوستانه به غیرنظامیان غزه را پیش خواهد برد.

ساعت: ۰۸:۰۶/ ۴۸ ساختمان سازمان ملل آسیب دیده‌اند

به نقل از بی بی سی، آژانس رسیدگی به پناهندگان فلسطینی در سازمان ملل متحد می‌گوید ۴۸ ساختمان و پناهگاه این نهاد در نوار غزه از ابتدای جنگ اسرائیل در این منطقه آسیب دیده‌اند.

این آژانس یادآوری کرده است که یک و نیم میلیون نفر از مردم غزه مجبور به ترک کاشانه خود شده‌اند و تقریبا نیمی از آن‌ها در پناهگاه‌های سازمان ملل متحد اسکان دارند.

سازمان ملل متحد می‌گوید پناهگاه‌هایش در غزه تراکم جمعیت زیادی دارند و پناهگاه‌هایی که در جنوب غزه هستند دیگر برای پذیرفتن آوارگان تازه جایی ندارند. به گفته این سازمان بسیاری از مردم در خیابان‌های مجاور این پناهگاه‌ها می‌خوابند.

اسرائیل در ابتدای جنگ دستور تخلیه شمال غزه را صادر کرده بود و جنوب را برای انتقال مردم شمال منطقه‌ای امن اعلام کرده بود. با این وجود، جنوب غزه نیز بار‌ها هدف حملات هوایی اسرائیل قرار گرفته است.

ساعت: ۰۷:۴۹/ انتقال زخمی‌ها با گاری

به نقل از العربیه، شهروندان فلسطینی پس از حملات هوایی اسرائیل به خان‌یونس و به‌دلیل فقدان سوخت، زخمی‌ها را با گاری به بیمارستان منتقل کردند.

لحظه به لحظه با «طوفان الاقصی»؛ انتقال زخمی‌ها با گاری!

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی