تیتر امروز

فصل ساماندهی قوانین فرار رسیده است
ابوالقاسم جراره در گفت‌وگو با «دیدارنیوز»:

فصل ساماندهی قوانین فرار رسیده است

یکی از نامزدها دوره دوادزهم مجلس شورای اسلامی معتقد است که با توجه به انباشت قوانین، در دوره بعدی نمایندگان باید آنها را ساماندهی کنند.
رحمن قهرمان پور: دانشگاه نقش مهمی در جهت‌دهی افکار عمومی آمریکا دارند/ طولانی شدن جنگ غزه یکی از دلایل اعتراضات در آمریکا است
بررسی اعتراضات ضد اسرائیلی دانشگاه‌های آمریکا در گفت‌وگو با یک کارشناس بین‌الملل

رحمن قهرمان پور: دانشگاه نقش مهمی در جهت‌دهی افکار عمومی آمریکا دارند/ طولانی شدن جنگ غزه یکی از دلایل اعتراضات در آمریکا است

تظاهرات دانشجویان و اساتید چندین دانشگاه در سراسر آمریکا در اعتراض به جنایات اسرائیل علیه مردم غزه، بهانه گفت‌وگوی دیدارنیوز با رحمن قهرمان‌پور کارشناس مسائل بین‌الملل بود.

یک ضعف بزرگ در استقلالِ نکونام!

استقلالِ این فصل با هدایت جواد نکونام در صدر جدول لیگ برتر است اما یک ضعف بزرگ در آبی‌ها وجود دارد و آن‌هم عدم استفاده از بازیکنان زیر ۲۳ سال و فرصت به جوانان است.

کد خبر: ۱۵۸۱۰۱
۱۸:۱۳ - ۱۴ آبان ۱۴۰۲

یک ضعف بزرگ در استقلالِ نکونام!

دیدارنیوز: یکی از اتفاقات مهم درباره تیمِ نکونام در فصل جدید، عدم استفاده از بازیکن زیر ۲۳ سال در ترکیب استقلال است.

استقلال در لیگ بیست‌وسوم با هدایت جواد نکونام کار خود را دنبال می‌کند و آبی‌پوشان پایتخت در ۸ بازی ابتدایی‌شان توانسته‌اند ۱۹ امتیاز کسب کنند و صدرنشین جدول فصل جدید لیگ برتر هستند. یکی از نکات ویژه فهرست آبی‌ها در فصل جدید، اعتماد نکونام به بازیکنان باتجربه بوده و او ترجیح داده تا در هفته‌های ابتدایی از بازیکنانی استفاده کند که در فصل گذشته هم عضو ثابت ترکیب استقلال بوده‌اند و از تجربه بالایی برای حضور در جمع آبی‌پوشان پایتخت برخوردارند.

فرهاد مجیدی و البته ریکاردو ساپینتو همواره در کنار استفاده از بازیکنان باتجربه، سعی داشتند تا به بازیکنان جوان هم اعتماد کنند و علیرضا رضایی، سینا سعیدی‌فر، سبحان خاقانی و امیرحسین حسین‌زاده به همراه محمدحسین زواری از جمله بازیکنان جوانی هستند که در طول ۲ فصل گذشته فرصت بازی در ترکیب آبی‌ها را به‌دست آورده‌اند که از میان این بازیکنان، امیرحسین حسین‌زاده پدیده استقلال بود و توانست با عملکردی خیره‌کننده در مسیر قهرمانی آبی‌ها در لیگ بیست‌ویکم نقش‌آفرین باشد.

حامدی‌فر، جوان‌ترین استقلالیِ لیگ بیست‌وسوم!

حسین حسینی، محمدحسین مرادمند، روزبه چشمی، آرش رضاوند، مهرداد محمدی، زبیر نیک‌نفس، گوستاوو بلانکو، آرمان رمضانی و امیرارسلان مطهری بازیکنان ۳۰ سال و بالای ۳۰ سال استقلال هستند که در فصل جاری با نظر جواد نکونام به میدان رفته‌اند که این مسئله نشان از اعتماد ویژه سرمربی آبی‌پوشان پایتخت به بازیکنان باتجربه تیمش است. آنچه از دیدگاه سرمربی آبی‌ها در فصل جدید مغفول مانده، اعتماد به بازیکنان جوان در ترکیب تیمش بوده؛ هر چند که نکونام سعی کرده تا در تمرینات، به بازیکنان آکادمی استقلال فرصت حضور بدهد، اما فعلاً خبری از جوان‌گرایی در ترکیب آبی‌ها نیست.

امید حامدی‌فر جوان‌ترین عضو ترکیب استقلال در فصل جدید لیگ برتر محسوب می‌شود؛ آن‌هم در شرایطی‌که حامدی‌فر در روز‌های ابتدایی فصل، در لیست مازاد نکونام قرار داشت و از فهرست استقلال کنار رفت، اما در ادامه، بعد از کش‌وقوس‌های فراوان او به فهرست آبی‌ها بازگشت و در دیدار‌های اخیر برای استقلال به میدان رفته است. جدال با شمس‌آذر قزوین، آخرین دیداری بود که حامدی‌فر برای آبی‌ها به میدان رفت و او جمعاً در کارنامه‌اش، انجام ۳ بازی برای استقلال را در فصل جدید در کارنامه خود دارد.

نکونام و چالش اعتماد به زیر ۲۳ ساله‌ها!

هافبک استقلالی‌ها با ۲۳ سال و ۲ ماه و ۱۶ روز، جوان‌ترین عضو ترکیب این تیم در فصل جدید محسوب می‌شود؛ آن‌هم در شرایطی‌که در فصل جدید، بازیکنانی مانند محمدرضا خالدآبادی، محمدجواد کیا، سامان تورانیان، محمدحسین زواری و امیرعلی صادقی در فهرست آبی‌ها هستند، اما فعلاً نکونام به این بازیکنان فرصت بازی نداده تا امید حامدی‌فر، جوان‌ترین عضو ترکیب استقلال در لیگ بیست‌وسوم به شمار آید که استفاده از تنها یک بازیکن ۲۳ ساله، اتفاق جالب‌توجهی محسوب می‌شود.

نکونام البته روز‌های پیش‌فصل پرماجرایی را گذراند و شاید به همین علت تصمیم گرفت تا در هفته‌های ابتدایی به بازیکنان باتجربه‌تر میدان بدهد. باید دید آیا در ادامه فصل، فرصت بازی نصیب بازیکنان زیر ۲۳ سال استقلال هم خواهد شد و آن‌ها هم در لیگ برتر و یا جام حذفی در ترکیب آبی‌پوشان پایتخت به میدان خواهند رفت یا همچنان ترکیب استقلال با حضور باتجربه‌ترین گزینه‌ها چینش خواهد شد و جوان‌گرایی در فهرست آبی‌ها از دید نکونام دور می‌ماند.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی