تیتر امروز

رحمن قهرمان پور: دانشگاه نقش مهمی در جهت‌دهی افکار عمومی آمریکا دارند/ طولانی شدن جنگ غزه یکی از دلایل اعتراضات در آمریکا است
بررسی اعتراضات ضد اسرائیلی دانشگاه‌های آمریکا در گفت‌وگو با یک کارشناس بین‌الملل

رحمن قهرمان پور: دانشگاه نقش مهمی در جهت‌دهی افکار عمومی آمریکا دارند/ طولانی شدن جنگ غزه یکی از دلایل اعتراضات در آمریکا است

تظاهرات دانشجویان و اساتید چندین دانشگاه در سراسر آمریکا در اعتراض به جنایات اسرائیل علیه مردم غزه، بهانه گفت‌وگوی دیدارنیوز با رحمن قهرمان‌پور کارشناس مسائل بین‌الملل بود.
یحیی ابراهیمی، نماینده مجلس اعلام کرد

«رئیس‌جمهور» یک فرد عادی نیست که از شعارهایش عبور کنیم

یحیی ابراهیمی، نماینده دلفان و سلسله در مجلس شورای اسلامی گفت: ابراهیم رئیسی، رییس جمهور در ابتدای کارش، شعاری در خصوص ساخت چهار میلیون مسکن در چهار سال را داد. ما با افرادی که کارشناس فنی این حوزه هستند صحبت کردیم و همگی معتقدند این حرف‌ها باید براساس منابع و زیرساخت‌های موجود در کشور باشد که چنین چیزی وجود ندارد. رییس جمهور، یک فرد عادی نیست که یک شعاری بدهد و ما هم به راحتی از آن عبور کنیم.

کد خبر: ۱۵۸۰۷۶
۱۱:۱۸ - ۱۴ آبان ۱۴۰۲

«رئیسی» یک فرد عادی نیست که از شعارهایش عبور کنیم

دیدارنیوز: یحیی ابراهیمی نماینده دلفان می‌گوید: دو سال دیگر هم، مثل همین دو سال می‌گذرد و کار بهتر از این نخواهد شد. شما دو سال دیگر یعنی تا پایان دوره دولت آقای رئیسی بیایید و بپرسید؛ مطمئن باشید مسکنی ساخته نخواهد شد؛ چنانچه عملاً در این دو سال، مسکن قابل ملاحظه‌ای ساخته نشد.

یحیی ابراهیمی، نماینده دلفان و سلسله از استان لرستان، درباره وعده بر زمین مانده دولت سیزدهم در خصوص ساخت مسکن، با رویداد۲۴ گفتگو کرده است.

در ادامه می‌توانید مهم‌ترین بخش‌های این مصاحبه را بخوانید:

* رییس جمهور در ابتدای کارش، شعاری در خصوص ساخت چهار میلیون مسکن در چهار سال را داد. ما با افرادی که کارشناس فنی این حوزه هستند صحبت کردیم و همگی معتقدند این حرف‌ها باید براساس منابع و زیرساخت‌های موجود در کشور باشد که چنین چیزی وجود ندارد رییس جمهور، یک فرد عادی نیست که یک شعاری بدهد و ما هم به راحتی از آن عبور کنیم.

* کسانی که در مورد مسکن اطلاعات دارند و حتی کسی که خودش نامزد تصدی وزارت مسکن شده بود، همه گفتند که ساخت چهار میلیون مسکن در چهار سال، انجام شدنی نیست. همان کارشناسان که این کار را نشدنی می‌دانستند، می‌گفتند حتی اگر کل کشور هم تعطیل شود، با این زیرساخت‌ها، امکان اجرایی شدن این طرح وجود ندارد و تحقق این شعار امکان‌پذیر نیست.

* باید واقع‌بینانه به موضوع نگاه کنیم. مثلاً اعلام می‌شود به افرادی که سه بچه دارند، زمین داده می‌شود. حال باید پرسید در شهرستانی که یک قطعه زمین وجود ندارد، چگونه می‌خواهید زمین بدهید؟ مثلا در شهرستان سلسله، هنوز یک قطعه زمین هم تهیه نکرده‌اند، چه برسد به ساخت. در شهرستان دلفان تعدادی زمین تهیه شده است، ولی نه به تعداد کافی و در مرحله تسطیح زمین هستند که زمان‌بر است و دو تا سه سال طول می‌کشد.

* حوزه انتخابیه من، منطقه محرومی است که زمینش نسبت به تهران از قیمت بالایی هم برخوردار نیست. متاسفانه هنوز برای تهیه زمین در حال کلنجار هستیم.

* شعار‌ها و قوانین وضع شده باید قابل اجرا باشند. از یک سمت، سوء مدیریت بیداد می‌کند و همه مردم هم این را می‌دانند و از طرفی، کمبود منابع و امکانات باعث شد که این شعار تحقق پیدا نکند. شعار ساخت چهار میلیون مسکن در چهار سال، به هیچ عنوان تحقق پیدا نخواهد کرد. نه منابع داریم و نه مدیرانی هستند که عزم جزمی داشته باشند.

* دو سال دیگر هم، مثل همین دو سال می‌گذرد و کار بهتر از این نخواهد شد. شما دو سال دیگر یعنی تا پایان دوره دولت آقای رئیسی بیایید و بپرسید؛ مطمئن باشید مسکنی ساخته نخواهد شد؛ چنانچه عملاً در این دو سال، مسکن قابل ملاحظه‌ای ساخته نشد.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی