تیتر امروز

امیر محمد قدوسی:موضوع حجاب از سال های اول انقلاب مطرح بوده است/
گفت و گوی دیدار با یک حقوقدان درباره "طرح نور"

امیر محمد قدوسی:موضوع حجاب از سال های اول انقلاب مطرح بوده است/"روحانی" مکلف شد مانع ورود زنان بدون حجاب به ارتش شود

اجرای "طرح نور" بهانه‌ای شد تا دیدارنیوز با دکتر امیرمحمد قدوسی، حقوقدان و وکیل یک گفت‌وگوی را انجام دهد که نتیجه آن تولید یک "ویدیوکست" بود، که می‌بینید.
سردار علایی: نابودی اسرائیل حتمی است، چون امام (ره) فرمودند
گزارش اختصاصی دیدارنیوز از مراسم چهل و چهارمین سالگرد شهادت محمد منتظرالقائم

سردار علایی: نابودی اسرائیل حتمی است، چون امام (ره) فرمودند

سردار حسین علایی در مراسم چهل و چهارمین سالگرد شهادت محمد منتظرالقائم ضمن بیان روایت خود از عملیات آمریکایی طبس و نحوه به شهادت رسیدن منتظرالقائم، در دفاع از عملیات ایران علیه اسرائیل گفت: اسرائیل...

توصیه امیرعبداللهیان به همتای انگلیسی درباره تحولات منطقه

حسین امیرعبداللهیان، وزیر خارجه ایران در گفتگوی تلفنی با وزیر خارجه انگلیس اظهار داشت: توصیه می‌کنم دولت انگلیس تحولات منطقه را با رویکردی واقع بینانه بنگرد.

کد خبر: ۱۵۷۹۹۸
۰۹:۲۸ - ۱۳ آبان ۱۴۰۲

در گفتگوی وزرای خارجه ایران و انگلیس چه گذشت؟

دیدارنیوز: در گفتگوی تلفنی جیمز کلورلی وزیر امور خارجه انگلیس و حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه کشورمان، در خصوص تحولات غزه و برخی موضوعات دوجانبه بحث و تبادل نظر شد.

وزیر امور خارجه ایران اظهار داشت: در هر گونه رویکردی باید دانست که ریشه بحران فلسطین به اشغالگری رژیم اسراییل باز می‌گردد.

امیرعبداللهیان افزود: از منظر حقوق بین الملل، مردمان کشور تحت اشغال از حق دفاع مشروع برخوردارند.

امیرعبداللهیان تصریح کرد: همچنین در چارچوب اصول حقوق بین الملل، در هر جنگی می‌بایست به اصل تناسب نیز توجه شود. در این راستا قتل عام بیش از ۹۰۰۰ فلسطینی غیرنظامی، در یک عمل انتقام جویی و نسل کشی آشکارا اعلام شده توسط اسرائیل، با هیچ معیاری قابل قبول نیست.

رئیس دستگاه دیپلماسی کشور در پاسخ به اظهارات حمایتی وزیر خارجه انگلیس از رژیم اسرائیل، ضمن توصیه به اینکه انگلیس باید تحولات منطقه را با رویکردی واقع بینانه بنگرد، افزود: جمهوری اسلامی ایران همواره مبارزه با پدیده اشغالگری را بر مبنای اصول شناخته شده و قوانین بین المللی، یک حق می‌داند.

امیرعبداللهیان تاکید کرد: باید نسل کشی رژیم اسراییل در غزه فورا متوقف گردد و کمک‌های انسان دوستانه بصورت گسترده وارد غزه شود.

امیرعبداللهیان، حمایت گسترده دولت امریکا از تل آویو را، عامل افزایش شدت جنگ در این منطقه دانست و در پاسخ تصریح کرد: نیرو‌های مقاومت در منطقه از ایران دستور نمی‌گیرند بلکه آن‌ها بر اساس ملاحظات و شرایط و نیز در راستای امنیت ملی کشورشان و امنیت منطقه تصمیم گیری می‌کنند.

در ادامه، وزیر امور خارجه کشورمان با تاکید بر احترام متقابل، بر اهمیت تمرکز بر دیپلماسی و گفتگو بعنوان گزینه‌ای مناسب در مسیر همکاری‌های تهران و لندن و دوری از طرح اتهامات بی اساس تاکید کرد.

وزیر امور خارجه انگلیس در این گفتگوی تلفنی ضمن اشاره به مواضع کشورش در خصوص تحولات فلسطین و تصریح بر دیرینگی روابط میان انگلیس و ایران، خواستار تلاش جمهوری اسلامی ایران برای جلوگیری از گسترش دامنه جنگ در منطقه شد.

وزیر خارجه انگلیس روند همکاری‌های دو کشور را در چارچوب کنوانسیون‌های دیپلماتیک حائز اهمیت خواند.

در این گفتگو آخرین وضعیت روابط دوجانبه نیز مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی