تیتر امروز

فصل ساماندهی قوانین فرار رسیده است
ابوالقاسم جراره در گفت‌وگو با «دیدارنیوز»:

فصل ساماندهی قوانین فرار رسیده است

یکی از نامزدها دوره دوادزهم مجلس شورای اسلامی معتقد است که با توجه به انباشت قوانین، در دوره بعدی نمایندگان باید آنها را ساماندهی کنند.
رحمن قهرمان پور: دانشگاه نقش مهمی در جهت‌دهی افکار عمومی آمریکا دارند/ طولانی شدن جنگ غزه یکی از دلایل اعتراضات در آمریکا است
بررسی اعتراضات ضد اسرائیلی دانشگاه‌های آمریکا در گفت‌وگو با یک کارشناس بین‌الملل

رحمن قهرمان پور: دانشگاه نقش مهمی در جهت‌دهی افکار عمومی آمریکا دارند/ طولانی شدن جنگ غزه یکی از دلایل اعتراضات در آمریکا است

تظاهرات دانشجویان و اساتید چندین دانشگاه در سراسر آمریکا در اعتراض به جنایات اسرائیل علیه مردم غزه، بهانه گفت‌وگوی دیدارنیوز با رحمن قهرمان‌پور کارشناس مسائل بین‌الملل بود.
با حضور وزرای خارجه عرب و آمریکا برگزار می‌شود

نشست اردن؛ بررسی آتش بس در غزه

با وخیم‌تر شدن اوضاع در غزه و ادامه حملات مرگبار اسرائیل به این منطقه، وزرای خارجه عرب و آمریکا قرار است برای بررسی آتش‌بس فوری در غزه تشکیل جلسه دهند.

کد خبر: ۱۵۷۹۹۲
۰۸:۳۶ - ۱۳ آبان ۱۴۰۲

غزه

دیدارنیوز: وزرای خارجه عرب و آمریکا برای بررسی آتش‌بس فوری در غزه تشکیل جلسه می‌دهند.

به نقل از العربیه، وزارت خارجه پادشاهی اردن خبر داد که نشست وزرای خارجه کشور‌های سعودی، اردن، امارات، قطر، مصر و دبیر کمیته اجرایی سازمان آزادیبخش فلسطین با آنتونی بلینکن، وزیر خارجه آمریکا در روز شنبه ۱۳ آبان در امان، پایتخت اردن برگزار می‌شود.

سفیان القضاة، سخنگوی وزارت خارجه اردن هدف از برگزاری این نشست را هماهنگی و تاکید بر موضع عربی خواهان آتش‌بس در غزه و بررسی وخامت خطرناک اوضاع که امنیت منطقه را تهدید می‌کند، عنوان کرد.

سخنگوی وزارت خارجه اردن افزود که وزرای خارجی کشور‌های عربی فوق‌الذکر و همتای آمریکایی آنها، بلینکن، در نشست روز شنبه ضمن هماهنگی و تاکید بر موضع عربی خواهان برقراری آتش‌بس فوری و جلوگیری از وقوع فاجعه انسانی در غزه، موضوعاتی نظیر کمک‌رسانی فوری به نوار غزه و پیامد‌های بحران غزه و راهکار‌های پایان دادن به این وخامت خطرناک اوضاع که کل منطقه را تهدید می‌کند را بررسی خواهند کرد.

شایان ذکر است که آنتونی بلینکن، وزیر خارجه آمریکا جمعه در جریان سفر خود به تل‌آویو و دیدار و گفت‌وگوی او با مقامات اسرائیلی، ضمن تاکید بر حق اسرائیل در دفاع از خود، تلاش کرد به منظور بهبود اوضاع انسانی فاجعه‌بار در غزه، با اعمال فشار‌هایی بر مقامات تل‌آویو آن‌ها را به برقراری آتش‌بس موقت و حفاظت از جان غیرنظامیان در غزه متقاعد و ملزم سازد.

در همین راستا بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر اسرائیل پس از دیدار با بلینکن ضمن بعید دانستن برقراری آتش‌بس در غزه، تاکید کرد که ارتش اسرائیل به تهاجم نظامی به نوار غزه تا آزادی اسرای به‌گروگان گرفته شده توسط حماس، ادامه خواهد داد.

نخست‌وزیر اسرائیل جمعه در بیانیه مطبوعاتی خود به خبرنگاران گفت که اسرائیل با «تمام قوا» به جنگ در غزه ادامه می‌دهد و «آتش‌بس موقتی که شامل آزادی گروگان‌ها و بازگشت آن‌ها به کشورشان نشود را نمی‌پذیرد».

وزیر امور خارجه آمریکا در سفر به اسرائیل نیز تصریح کرد که ایالات متحده معتقد است که آتش‌بس بشردوستانه می‌تواند مکانیسمی حیاتی برای محافظت از غیرنظامیان فراهم کرده و در عین حال به اسرائیل امکان دهد تا حماس را شکست دهد.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی