تیتر امروز

سردار علایی: نابودی اسرائیل حتمی است، چون امام (ره) فرمودند
گزارش اختصاصی دیدارنیوز از مراسم چهل و چهارمین سالگرد شهادت محمد منتظرالقائم

سردار علایی: نابودی اسرائیل حتمی است، چون امام (ره) فرمودند

سردار حسین علایی در مراسم چهل و چهارمین سالگرد شهادت محمد منتظرالقائم ضمن بیان روایت خود از عملیات آمریکایی طبس و نحوه به شهادت رسیدن منتظرالقائم، در دفاع از عملیات ایران علیه اسرائیل گفت: اسرائیل...
در جستجوی روزنه‌ای حدفاصل ساختار حقیقی و حقوقی
عماد بهاور، عضو شورای مرکزی نهضت آزادی ایران در تنگنای بیست و نهم

در جستجوی روزنه‌ای حدفاصل ساختار حقیقی و حقوقی

در بیست و نهمین برنامه از تنگنا و فصل سوم آن، حامد شجاعی میزبان عماد بهاور، عضو شورای مرکزی نهضت آزادی ایران است و درباره تحولات درونی این تشکل و برخی مسائل مهم فضای سیاسی گفت‌وگو کرده است.

جزییات حکم سنگین علیه سپاهان/ AFC: مجسمه و بنر‌ها از ورزشگاه نقش جهان حذف شوند

کنفدارسیون فوتبال آسیا سرانجام رسما رای دیدار سپاهان ایران و الاتحاد عربستان در لیگ قهرمانان آسیا را اعلام کرد؛ سپاهان به دلیل «نمایش و اصرار بر نمایش مجسمه یک فرد نظامی یا سیاسی در محوطه اطراف زمین مسابقه و بنر‌های دینی، نظامی یا سیاسی در ورزشگاه» ۳ بر صفر بازنده شد و باید رقم ۲۰۰ هزار دلار پرداخت کند. سپاهانی‌ها همچنین از میزبانی در سه مسابقه لیگ قهرمانان در ورزشگاه نقش جهان اصفهان محروم شده‌اند و AFC هشدار داده که مجسمه (مجسمه سردار قاسم سلیمانی) و بنر‌های مربوطه باید از ورزشگاه نقش جهان حذف شود و هرگونه تکرار تخلف با تنبیه شدیدتری همراه می‌شود.

کد خبر: ۱۵۷۹۷۲
۰۹:۳۳ - ۱۲ آبان ۱۴۰۲

جزییات حکم سنگین علیه سپاهان/ AFC: مجسمه و بنر‌ها از ورزشگاه نقش جهان حذف شوند

دیدارنیوز: کنفدراسیون فوتبال آسیا، باشگاه سپاهان را به‌خاطر حاشیه‌های دیدار لغو شده با الاتحاد محکوم کرد.

کمیته اخلاق و انضباطی کنفدراسیون فوتبال آسیا (AFC) به‌صورت رسمی، تیم فوتبال سپاهان ایران را بازنده دیدار برگزار نشده روز ۱۰ مهر مقابل الاتحاد عربستان اعلام کرد.

AFC موارد مقابل را به‌عنوان تخلفات باشگاه سپاهان برشمرد: «نمایش و اصرار بر نمایش مجسمه یک فرد نظامی یا سیاسی در محوطه اطراف زمین مسابقه و بنر‌های دینی، نظامی یا سیاسی در ورزشگاه، ساختن محیط ناامن و بی‌ثبات امنیتی در ورزشگاه که سبب لغو مسابقه شد، بی‌طرف عمل نکردن از لحاظ سیاسی که به اعتبار AFC، لیگ قهرمانان آسیا و فوتبال آسیا ضربه زد؛ اقداماتی که منجر به تحریک افکار عمومی شد.

مطلب مرتبط:

رای بازی جنجالی؛ سپاهان بازنده شد؟

تغییرات عجیب در AFC؛ بالاخره تکلیف سپاهان - الاتحاد چه شد؟

"عکس و سردیس شهید حاج قاسم" و "لقب رسول الله و امیر المؤمنین"!

الاتحاد مقابل سپاهان حاضر نشد/ سعودی‌ها: مجسمه‌ «سلیمانی» دلیل این تصمیم بود

سپاهان همچنین قوانین ایمنی و اقدامات احتیاطی را که در شرایط قبل از بازی خواسته شده بود، رعایت نکرد. این باشگاه در تأمین امنیت داوران، بازیکنان و مسئولان تیم میهمان و همچنین بابت بابت رعایت قانون و نظم در ورزشگاه نقش جهان ناکام بود»

علاوه بر شکست ۳ بر صفر، باشگاه سپاهان باید مبلغ ۲۰۰ هزار دلار ظرف ۳۰ روز از اعلام این تصمیم پرداخت کند. همچنین درآمدی بابت دیدار با الاتحاد به باشگاه سپاهان تعلق نمی‌گیرد و اگر درآمدی به آن‌ها تعلق گرفته، باشگاه سپاهان باید آن را پس بدهد.

سپاهانی‌ها همچنین از میزبانی در سه مسابقه لیگ قهرمانان آسیا در ورزشگاه نقش جهان اصفهان محروم شده‌اند که دیدار سوم به مدت سه سال، به حالت تعلیق درآمده است. همچنین برای بازی‌های آینده‌ای که زیر نظر کنفدراسیون فوتبال آسیا برگزار می‌شود، باید مجسمه (مجسمه شهید حاج قاسم سلیمانی) و بنر‌های مربوطه را از ورزشگاه نقش جهان حذف کند. هرگونه تکرار تخلف با تنبیه شدیدتری همراه می‌شود.

در حالی که قرار بود تیم‌های سپاهان ایران و الاتحاد عربستان روز دهم مهر ماه امسال و در چارچوب هفته دوم مرحله گروهی رقابت‌های لیگ قهرمانان آسیا به مصاف هم بروند، اما تیم عربستانی در زمین مسابقه حاضر نشد. پس از این اتفاق، کنفدراسیون فوتبال آسیا اعلام کرد که لغو این بازی با نظر ناظر این نهاد صورت گرفته است.

باشگاه سپاهان: AFC درخواست‌های ما را نپذیرفت

باشگاه سپاهان به دنبال صدور رأی اولیه کنفدراسیون فوتبال آسیا درباره دیدار لغو شده با الاتحاد عربستان، اطلاعیه‌ای صادر کرد.

به نقل از سایت باشگاه سپاهان، در پی صدور رأی اولیه کمیته انضباطی کنفدراسیون فوتبال آسیا، اطلاعیه‌ای از سوی این باشگاه صادر شد که متن آن بدین شرح است:

«در پی صدور رأی اولیه کمیته انضباطی کنفدراسیون فوتبال آسیا درباره پرونده دیدار فولاد مبارکه سپاهان ایران و الاتحاد عربستان در هفته دوم مسابقات لیگ قهرمانان آسیا ۲۴-۲۰۲۳، باشگاه فولاد مبارکه سپاهان بدینوسیله نکاتی را به سمع و نظر افکار عمومی می‌رساند:

۱- باشگاه سپاهان ضمن احترام به نهاد انضباطی AFC، اعلام می‌دارد که با اتکا به مستندات متقن حقوقی، این رأی را به هیچ وجه صحیح ندانسته و در این پرونده خود را محق می‌داند.

۲- باشگاه سپاهان در پاسخ به اتهامات بی‌اساس طرف مقابل؛ مستندات و درخواست‌های قانونی خود را مهیا و به مقامات AFC ارائه نموده بود، اما متأسفانه کمیته انضباطی AFC در موارد متعددی درخواست‌های قانونی و طبیعی باشگاه را بدون ذکر دلیلی رد کرد؛ از جمله:

الف) کمیته محترم انضباطی AFC در ابتدا درخواست قانونی باشگاه سپاهان جهت برگزاری جلسه رسیدگی حضوری و به چالش کشیدن مسائل حقوقی ادعا نامه آن مرجع را پذیرفت، لیکن پس از چند روز ناگهان اعلام نمود که هیچ جلسه حضوری برگزار نخواهد شد.

ب) با توجه به نزدیکی زمان جلسه رسیدگی به مسابقه آتی آلمالیق؛ سپاهان از آن کمیته درخواست نمود تا با احترام به حق تجدیدنظرخواهی باشگاه سپاهان نسبت به رأی احتمالی، از برگزاری جلسه رسیدگی و صدور رأی فوری قبل از آن بازی که تضییع‌کننده امکان تجدیدنظرخواهی سپاهان خواهد بود، موقتاً صرف‌نظر نماید. لیکن متأسفانه این خواسته منطقی نیز مردود گردید و تنها چند روز مانده به بازی، رأی غیرصحیح منتهی به عدم برگزاری بازی بعدی در ورزشگاه خانگی سپاهان را صادر نمودند تا امکان حضور هواداران سپاهان در ورزشگاه خانگی کاملاً منتفی گردد.

پ) علی‌رغم درخواست صریح تیم حقوقی باشگاه سپاهان از آن کمیته مبنی بر اعلام زمینه‌های حقوقی رأی به انضمام متن رأی صادره (جهت ایجاد قابلیت اعتراض فوری به رأی یا تعلیق اجرای آن) متأسفانه از پذیرش این درخواست نیز خودداری گردید.

۳- باشگاه فولاد مبارکه سپاهان قطعاً استیناف‌خواهی خود را به مرجع ذیصلاح قانونی اعلام و به جد پیگیر تجدیدنظر در رأی اولیه خواهد بود.

۴- این باشگاه درباره پرونده مذکور به دادگاه عالی ورزش (CAS) هم وفق مقررات بین‌المللی رجوع کرده و از طریق آن نهاد قضایی محترم پیگیر احقاق حقوق خود خواهد بود.

در پایان باشگاه فولاد مبارکه سپاهان ضمن دعوت از هواداران فهیم و نجیب سپاهان به حفظ آرامش، این اطمینان خاطر را به ایشان می‌دهد که مسئله توسط ارکان حقوقی باشگاه تا حصول نتیجه مطلوب به طور جدی پیگیری خواهد شد. همچنین درباره جزئیات برگزاری بازی بعدی سپاهان در لیگ قهرمانان آسیا متعاقباً اطلاع‌رسانی خواهد شد».

مطلب مرتبط:

توافق ایران و عربستان برای تکرار بازی سپاهان - الاتحاد؛ «با بن‌فرحان در تماس بودم»

لغو دیدار سپاهان - الاتحاد به دلایل امنیتی بود

سکوت جمهوری اسلامی؛ مشکل عربستان با «سردار سلیمانی» چیست؟

جریمه نقدی فدراسیون فوتبال و مدافع نساجی با حکم AFC

کمیته اخلاق و انضباطی کنفدراسیون فوتبال آسیا (AFC) علاوه بر ۳ بر صفر اعلام کردن دیدار برگزار نشده تیم‌های فوتبال سپاهان ایران و الاتحاد عربستان به سود تیم عربستانی، احکام دیگری درباره فوتبال کشورمان صادر کرد.

این کمیته به‌خاطر آنچه رفتار نادرست چهار بازیکن تیم ملی فوتسال ایران مقابل قرقیزستان در مرحله انتخابی جام ملت‌های آسیا ۲۰۲۴ خواند، فدراسیون فوتبال را به پرداخت جریمه‌ای به میزان هزار و ۵۰۰ دلار محکوم کرد. همچنین جریمه تعلیقی ۷۵۰ دلاری فدراسیون هم به حالت قطعی درآمد و به این ترتیب، فدراسیون فوتبال باید ۲ هزار و ۱۷۵ دلار پرداخت کند.

صابر حردانی بازیکن نساجی نیز به دلیل خطای شدید روی جمشید بولتابوئف در دیدار مقابل نوبهار ازبکستان، دو بازی محروم شد. به این ترتیب مدافع نساجی نمی‌تواند در بازی برگشت این تیم برابر نوبهار و مومبای سیتی به میدان برود و باید جریمه‌ای به مبلغ هزار دلار پرداخت کند.

منبع: تسنیم
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی