تیتر امروز

رحمن قهرمان پور: دانشگاه نقش مهمی در جهت‌دهی افکار عمومی آمریکا دارند/ طولانی شدن جنگ غزه یکی از دلایل اعتراضات در آمریکا است
بررسی اعتراضات ضد اسرائیلی دانشگاه‌های آمریکا در گفت‌وگو با یک کارشناس بین‌الملل

رحمن قهرمان پور: دانشگاه نقش مهمی در جهت‌دهی افکار عمومی آمریکا دارند/ طولانی شدن جنگ غزه یکی از دلایل اعتراضات در آمریکا است

تظاهرات دانشجویان و اساتید چندین دانشگاه در سراسر آمریکا در اعتراض به جنایات اسرائیل علیه مردم غزه، بهانه گفت‌وگوی دیدارنیوز با رحمن قهرمان‌پور کارشناس مسائل بین‌الملل بود.
تنگنای بیست و چهارم و نگرانی‌های جوانان انقلابی در سال‌های دور (بخش نخست)

محمد نعیمی‌پور: ما فقط دانشجو بودیم/ امام بی‌خبر بود اما مخالف نبود

در آستانه سالروز تسخیر سفارت آمریکا در سال ۱۳۵۸، حامد شجاعی در یک ویژه برنامه با محمد نعیمی‌پور از دانشجویان پیرو خط امام و اعضای اصلی این ماجرا گفتگو کرده است.

کد خبر: ۱۵۷۹۶۶
۱۸:۰۰ - ۱۱ آبان ۱۴۰۲

محمد نعیمی‌پور تنگنا

 

دیدارنیوز ـ حامد شجاعی: چنانکه به مخاطبان محترم تنگنا وعده داده بودم، همزمان با ضبط و پخش فصل جدید این برنامه، که به گفت‌و‌گو با نسل فاقد نقش در انجام انقلاب اسلامی سال ۵۷ و مدیریت نظام برآمده از آن در دو دهه اول استقرار جمهوری اسلامی اختصاص دارد، سعی خواهم کرد در قالب ویژه‌برنامه‌هایی، گفت‌وگو با چهره‌های سیاسی فعال و اثرگذار نسل انقلابیون را ادامه دهم.

در همین راستا گفت‌و‌گویی با محمد نعیمی‌پور، از دانشجویان مسلمان پیرو خط امام و چهره شناخته‌شده احزاب اصلاح‌طلب مشارکت و اتحاد ملت ایران اسلامی انجام شد که بخش اول آن عمدتا متمرکز بر مسئله حمله به سفارت آمریکا در سیزده آبان سال پنجاه و هشت و گروگان‌گیری ۴۴۴ روزه اعضا و کارکنان این سفارتخانه بود. نعیمی‌پور در این گفت‌و‌گو که به اذعان خودش انتظار نداشت بدین‌گونه انجام شود توضیحات و توجیهات مرتبط با این اقدام تا آن زمان بی‌سابقه جوانان ایرانی را بیان کرد و در عین حال در مقام یکی از تسخیرکنندگان به سفارت آمریکا تصریح کرد که اقدامات مشابه بعدی در رابطه با سفارتخانه‌های بریتانیا و عربستان سعودی را تایید نمی‌کند.

ویدیو این گفت‌و‌گو را در اینجا و کانال آپارات و یوتیوب دیدار ببینید

در قسمت نخست از تنگنای بیست و چهارم روایت محمد نعیمی‌پور از اقدام جوانان انقلابی نگران در نخستین ماه‌های استقرار نظام جمهوری اسلامی را خواهیم شنید. به امید آنکه روزی یا نگرانی‌های جوانان انقلابی در هر عصر و دوره خاتمه یابد و یا هزینه اقدامات جوانان انقلابی دلواپس اعصار گوناگون برای رفع نگرانی‌هایشان از جیب ملت ایران پرداخت نشود.

عکس‌ها: آرش راهبر

محمد نعیمی‌پور تنگنا

 

محمد نعیمی‌پور تنگنا

 

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی