تیتر امروز

پیروزی مجدد بایدن در انتخابات ریاست جمهوری، به جنبش اعتراضی دانشجویان گره خورده است
از چشم جهان (۱۴۷)

پیروزی مجدد بایدن در انتخابات ریاست جمهوری، به جنبش اعتراضی دانشجویان گره خورده است

اعتراضات دانشجویی در مخالفت با حمایت آمریکا از جنگ اسرائیل در غزه، مانند آتشی خودسوز در این کشور شعله‌ور شده است؛ آنچه می خوانید ترجمه اختصاصی دیدارنیوز از مطلب مدیر موسسه اعراب آمریکایی است.
مطهرنیا: محاصره اقتصادی ایران در زمان اوباما و هیلاری کلینتون آغاز شد/ اسرائیل و آمریکا به ضد واقعه ۷ اکتبر نیاز داشتند
رئیس اندیشکده آینده‌اندیشی سیمرغ در گفت‌وگو با دیدارنیوز

مطهرنیا: محاصره اقتصادی ایران در زمان اوباما و هیلاری کلینتون آغاز شد/ اسرائیل و آمریکا به ضد واقعه ۷ اکتبر نیاز داشتند

گفت‌وگوی مهدی مطهرنیا با سرویس بین‌الملل دیدارنیوز حول محور جنگ ایران و اسرائیل و نقش و نقشه آمریکا را ببینید و بخوانید

دومین فرد دریافت‌کننده قلب خوک درگذشت

لارنس فوکت، دومین فرد زنده‌ای که قلب خوک با اصلاح ژنتیکی را دریافت کرده بود شش هفته پس از پیوند درگذشت.

کد خبر: ۱۵۷۹۵۴
۱۹:۳۶ - ۱۰ آبان ۱۴۰۲

دومین فرد دریافت‌کننده قلب خوک درگذشت

دیدارنیوز: مرکز پزشکی دانشگاه مریلند آمریکایی جایی که این روش آزمایشی در آن انجام شده بود گفت که قلب در روز‌های اخیر علائم پس زده شدن را نشان می‌داد.

دکتر بارتلی گریفیث، مدیر بالینی برنامه بیگانه‌پیوندی [Xenotransplantation] قلب در دانشکده پزشکی دانشگاه مریلند در بیانیه‌ای گفت: «آخرین آرزوی آقای فوکت این بود که ما از آنچه تجربه کسب کرده‌ایم بهترین استفاده را ببریم بنابراین وقتی عضوی از بدن انسان در دسترس نیست ممکن است شانس دیگری برای قلب جدید تضمین شود. او سپس به تیم پزشکان و پرستارانی که دور او جمع شده بودند گفت که ما را دوست دارد. ما نیز به شدت دلتنگ او خواهیم شد.»

گریفیث این جراحی را انجام داده بود.

فوکت، ۵۸ ساله برای نخستین بار در ۱۴ سپتامبر پس از تجربه علائم نارسایی قلبی در بیمارستان بستری شد و شش روز بعد تحت پیوند قرار گرفت.

وی چند روز قبل از عمل جراحی در یک گفت‌وگوی داخلی گفت: «تن‌ها امید واقعی که برایم باقی مانده بیگانه پیوندی با قلب خوک است.»

آن فوکت، همسر وی در آن زمان گفت: «ما هیچ انتظاری جز امیدواری برای اینکه زمان بیشتری با هم باشیم نداریم. این می‌تواند به سادگی نشستن در ایوان و صرف قهوه با همدیگر باشد.»

در هفته‌های پس از پیوند پزشکان او گزارش دادند که پیشرفت چشمگیری داشته است به‌طوریکه در فیزیوتراپی شرکت می‌کرد و وقت خود را با خانواده می‌گذراند. پزشکان او، یک ماه پس از جراحی گفتند بر این باورند که عملکرد قلب او عالی است و هر دارویی برای حمایت از این عملکرد را کنار گذاشته بودند.

گریفیث در آن زمان گفته بود که هیچ شواهدی مبنی بر عفونت و هیچ مدرکی مبنی بر پس زده شدن پیوند وجود ندارد. با این حال بیمارستان قصد دارد تحقیقات همه جانبه‌ای درباره مرگ آقای فوکت انجام دهد.

طبق گزارش دولت فدرال آمریکا، بیش از ۱۱۳ هزار نفر در فهرست پیوند اعضا قرار دارند که در این بین بیش از ۳۳۰۰ نفر نیازمند پیوند قلب هستند. اما طبق آمار روزانه، ۱۷ نفر در انتظار پیوند، جان خود را از دست می‌دهند.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی